Iphone 16

Denk er gerust het uwe van, maar naar mijn mening is dit echt zwaar erover.
En wat vindt ge dan van 969euro MSPR voor de iPhone 16?
Die 16e gaat goed verkoper. Die goedkope versie wordt niet elk jaar gerefreshed en koopt ge volgend jaar cheap in de winkel, maar niet op de Apple Store. Zelfs over 4 maand zal die al goedkoper in de winkel liggen.

De prijzen zijn zodanig hoog dat ik niet weet of iedereen zomaar nog naar de MSRP kijkt...

Vroeger hanteerden de retailers toch altijd dezelfde prijs als Apple? Nu zit je bvb bij Telenet met 150 euro korting, of bij FNAC (waar ik mijne nu gekocht heb) had ik ook redelijk grote korting...

De 16E zal voorlopig wel MSRP krijgen vermoed ik in deze winkels, hoewel het dus raar zou zijn aangezien het amper scheelt met de gewone 16 dan... Ik weet niet vanaf wanneer retailers kortingen beginnen toe te passen, daar snap ik de redenering niet achter.

Maar voor mij is het in ieder geval gedaan om toestellen bij Apple zelf te kopen, nochtans zweerde ik daar initieel wel bij.. maar gezien de prijzen gewoon zodanig hoog liggen en je bij een retailer makkelijk 100 euro kan besparen, doe ik dat nu.

Ik snap uw redenering wel, maar in praktijk....... ik vind het echt veel geld voor een toestel dat zoveel features ontbreekt..

En scherm maar 60Hz lol. Snap Apple niet. Nog wat onderdelen teveel die ze kwijtmoesten zeker?

Waarom is dat niet genoeg om te bellen en een bericht te sturen?
Ik doe buiten bellen, whatsapp en wat internet niks met mijn gsm. Ik heb nu een 3+ jaar oude iphone 12 (van het werk), een 16e zou ook al genoeg zijn voor mij persoonlijk. Op dit moment kan ik reeds switchen, maar het de iPhone 14, wil een toestel met USB-C.

Waarom is dat niet genoeg om te bellen en een bericht te sturen?
Ik doe buiten bellen, whatsapp en wat internet niks met mijn gsm. Ik heb nu een 3+ jaar oude iphone 12 (van het werk), een 16e zou ook al genoeg zijn voor mij persoonlijk. Op dit moment kan ik reeds switchen, maar het de iPhone 14, wil een toestel met USB-C.

Waarom legt gij mij woorden in de mond? Ik zeg toch nergens dat dat niet genoeg is om te bellen en te sms'en. Da kunt ge met een iPhone SE ook nog steeds hoor.

Het gaat mij over een duur toestel dat in 2025 released is en een 60Hz scherm heeft.

Tja ieder zijn ding he, ik zou het nooit kopen, maar ik koop dan wel een Pro Max, wat vele anderen nooit zouden kopen.

Goh ik vergeet het gewoon altijd...

Als ik er echt op let durf ik hem wel eens gebruiken maar het is zodanig muscle memory van de "oude manier" te gebruiken...

Ik gebruik nu toch terug m'n Apple silicone case lol.
Die Mous case was wel nice, maar toch vrij bulky... Die Apple case is wel redelijk "slim" nog, alleen nja qua bescherming een pak minder, dus toch gewoon hopen dat ik hem nooit laat vallen.

Ik hoorde over het algemeen altijd redelijk negatieve commentaar over de Apple silicone case, dat hij snel schilfert of weet ik veel wat, heb ik eigenlijk voorlopig geen last van, ook zo de vlekken van uw vingers kan ik er gelijk nog makkelijk uitwrijven dus kweet niet of ze iets aan de kwaliteit veranderd hebben buiten vroeger...

Mijn vrouw moet een telefoon kiezen op het werk en de keuze gaat tussen een iPhone 15 vs 16e, komende van een iPhone XR.
Als ik vergelijk zijn die zowat gelijk, neem je dan best de 16e omwille van de snellere/nieuwere CPU en de langere batterijtijd?

Mijn vrouw belt, gebruikt sociale media, kijkt van die belachelijke shorts en speelt wat candy vrush en consorten. Niets spannends dus.

Ikzelf heb een iphone 15 gekregen (mag niet kiezen), ik heb hem echter nog niet in gebruik genomen dus geen ervaring mee.
Heeft dat dynamisch eiland nog enig voordeel?

Heeft dat dynamisch eiland nog enig voordeel?
Ik ben van een 12 (met notch) naar 16 (dynamisch eiland) overgestapt. Dat dynamisch eiland maakt geen fluit uit, mooi geïntegreerd in het OS maar functioneel mis je niks bijzonders als je het niet hebt. Tenzij je magsafe wil (al is dat op te lossen met een magsafe hoesje) en geen nood hebt aan de breedhoekcamera/macro is die 16e best ok denk ik. Er zit ook geen chip in om die Apple Tags van dichtbij terug te vinden, moest dat relevant zijn.

Ook met het oog op doorschuiven na 3 jaar naar de kinderen zal een 16e beter zijn door langere support wss.
Mijn iPhone 12 gaat nu ook naar de zoon, eens ik tijd en moed vind om de migratie door te gaan.

Ook met het oog op doorschuiven na 3 jaar naar de kinderen zal een 16e beter zijn door langere support wss.
Mijn iPhone 12 gaat nu ook naar de zoon, eens ik tijd en moed vind om de migratie door te gaan.
Die migratie is echt peanuts als je overzet van een oude iPhone. Ik heb enkel itsme Payconiq en de bankapps opnieuw moeten activeren en opnieuw inloggen/activeren van een aantal andere securitytoestanden (Bitwarden, MS Authenticator, M365 login werk). Al de rest werd magisch overgezet van het oude toestel. Wipe dat oude toestel pas als je zeker bent dat het nieuwe ok is en dat komt wel in orde.

Dynamic island vind ik op zich wel ok ze… gelijk met Livescore kan je zo voetbal score volgen. Niet dat ik daarop zat te wachten maar is wel nice to have.

Heb mij toch niet kunnen inhouden en een PhonoRebel gen 6 ultra case gekocht.
Dit is veruit de beste case die ik ooit gehad heb, zowel qua look als feel…. Echt nice.

Laatst bewerkt:
Die migratie is echt peanuts als je overzet van een oude iPhone. Ik heb enkel itsme Payconiq en de bankapps opnieuw moeten activeren en opnieuw inloggen/activeren van een aantal andere securitytoestanden (Bitwarden, MS Authenticator, M365 login werk). Al de rest werd magisch overgezet van het oude toestel. Wipe dat oude toestel pas als je zeker bent dat het nieuwe ok is en dat komt wel in orde.

Dit vooral, maar het is toch wel wat werk, overal terug inloggen.
Itsme had een bankapp nodig en de bankapp had itsme nodig... Maar heb dan kunnen inloggen met de digikey en van daaruit alles kunnen doen.
Enige dat niet gelukt is, is de digitale key van de BMW toevoegen aan de wallet, Dat faalt altijd.

Vind het toch niet iets om jaarlijks te doen in elk geval.

Heb mij toch niet kunnen inhouden en een PhonoRebel gen 6 ultra case gekocht.
Dit is veruit de beste case die ik ooit gehad heb, zowel qua look als feel…. Echt nice.

Allé heb dan ook maar 1 besteld hé ahja :p

Al ben ik geen fan van de carbon look, maar kan dat mss nog wrappen xD

Heb de extra knopjes kit er bij genomen met oranje bezel en oranje knopjes, past beter bij mijn zaak :D

Terug
Bovenaan