Jouw 5 favoriete games ooit?

mErMu8i4C1AbHcrL00wWjFlgkwFia0L3h8MBPAAw.png

Sonic op SMS. Speel hem nog steeds af en toe. Ken hem helemaal van buiten. MGS1 / MGS2 / Diablo 3 / SSX (allemaal) / Mario 3D World / Super Mario World. Oei iets meer als 5 :) er zijn zoveel uitstekende games verspreid over alle generaties - moeilijk om er 5 te kiezen.

Als rasechte casual (en quasi enkel PS) gamer

1. GTA San Andreas
2. Dragon Age: Inquisition
3. Persona 5
4. Ni no kuni II
5. God Of War (2018)

Fifa reeks in zijn geheel ook wel uren en uren ingestoken maar meh die verdienen geen plek in een top vijf.

Als rasechte casual (en quasi enkel PS) gamer

1. GTA San Andreas
2. Dragon Age: Inquisition
3. Persona 5
4. Ni no kuni II
5. God Of War (2018)

Fifa reeks in zijn geheel ook wel uren en uren ingestoken maar meh die verdienen geen plek in een top vijf.
Zo casual is dat niet hoor?
En amaai inderdaad, Fifa, zoveel tijd in gestoken. Maar ook inderdaad, komt niet in mij op dat in de top5 te zetten.

Pfff, zoveel keuze

Warcraft 3
Klassieker en toch wel wat uren op Battlenet gezeten

Uncharted (serie)
Wauw, elk nieuwe spel was weer zoveel mooier dan het vorige spel. Maar het hele verhaal op zich, die Indiana Jones vibe, speelde zo vlot en leuk. Nu ik er aan denk, toch nog eens opnieuw spelen.

GoW (2018)
Ik zou zeggen heel de serie, door de Griekse mythologie waar ik al sinds mijn jeugd een grote fan van ben. Maar hier toch wel 1 duidelijke winnaar, dat is de 2018 versie. De andere spellen waren leuk met een leuk verhaal. Maar deze versie was toch een niveau apart, de visuals, speelplezier en vooral het verhaal.

Okami :love:
Had er even niet meer aan gedacht aangezien het zo lang geleden is dat ik het heb gespeeld. Maar ik weet het moment nog dat ik het in de gamemania kocht voor mijn ps2. De eerste keer zo een 'indie' spel. Nog steeds verliefd op als ik er aan terugdenk, maar moet het nog eens terug opnieuw spelen. Sinds de ps2 niet meer gespeeld. De stijl, unieke play, puzzels en verhaal waren zo mooi.

Hmmm, mijn laatste weet ik niet goed.
Age of Empires Gold Edition weet ik nog wanneer ik deze voor mijn verjaardag kreeg. Als klein mannetje zoveel uren op doorgebracht.
Command en Conquer Generals (& Zero hour) heel wat uren op doorgebracht LAN te spelen tegen mijn neven.
Hetzelfde met Call of Duty 1.

Ik denk dat ik dan toch voor Pokemon Crystal ga.
Mijn eerste zelf gekocht spelconsole en spel. Toen nog betaald in frank. Denk dat ik 4000 frank bij elkaar had gespaard. Zoveel uren op doorgebracht en pokemons gevangen.

5 beste echt moeilijk te zeggen. Als ge er over nadenkt blijven er maar games komen.

Meeste hebben nostalgische waarde en veel gespeeld in mijn jongere jaren:

Random order:

GTA San andreas: All you got do to is follow the damn train

Diablo 2: Stay a while and listen

C&C Red Alert 2: Kirov reporting!

Minecraft: damn hier is geen memorabele quote: Klop klop boom kapot misschien?

Disgaea 1: Aye aye, dood!
Er zijn zeker veel RPG's beter dan Disagaea 1 (KOTOR, Fallout New vegas, Dragon age inquisition, etc). Maar Disgeae had zoveel, dat spel bleef maar geven. De wacko getallen die ge ziet verschijnen, het eeuwig kunnen resetten (prestige before it was cool). Feit dat ik hier uuuuuren mee heb liggen spelen.

5 favoriete games in 40 jaar gamen is echt moeilijk, dus dan maar de 5 die me op al die decennia het meest zijn bijgebleven, om verschillende redenen. En dat waren meestal de oudere games.

1.Day of the tentacle (mijn eerste pc game dat anders was dan de doorsnee games tot dan toe)
2.red alert (ooit een week aan een stuk in lan gespeeld met paar vrienden, zo goed als geen slaap)
3.Half life (en de mods, geen enkel spel ooit meer uren online aan versleten)
4.Wonderboy in monsterland (ik stond jarenlang op nr1 op de arcade kast in onze sporthal, en was daar zo fier op haha)
5.Ultima online (er ging letterlijk een nieuwe wereld voor mij open, toen ik het kocht kon ik het eerst een paar maand niet eens spelen omdat ik niet wist dat dat met een paid sub was (enkel creditkaart in die tijd)

Maar 5 games noemen is wel ne moeilijke... Ik ga voor 3 lijstjes (multiplayer online, couch multiplayer / co-op, singleplayer)

Multiplayer online
1) Counterstrike 1.6 - op unief, kan de uren niet tellen denk ik. Vaak speelden we tot het licht werd buiten. Op middelbare school ook vrij veel Condition Zero gespeeld
2) Halo 3 - Weet nog goed dat we op release dag na school naar de Fun fietsten om dit te halen, epic tijden mee beleefd. Multiplayer was veel toegankelijker (niet per se beter) t.o.v. Halo 2
3) Call of Duty 2 - de single player op 360 gespeeld, maar toch vooral online op pc met vrienden van de voetbal
4) Minecraft - unief, vele uren mee zitten grinden en bouwen samen op een server
5) Guild Wars - een totaal andere game dan ik gewoon was, maar ben er toch serieus verslaafd aan geweest

Couch multiplayer / co-op
1) Smash Bros (N64 / GC) - Vorig jaar op vakantie nog op de Switch gespeeld ook, maar vroeger was het beter :p Ness masterer hierzo :sneaky:
2) Mario Kart (N64 / GC / GB Advance) - Mario Kart met linkcables op schoolvakantie 1e middelbaar, never forget
3) Halo series, vooral Halo 2 - LAN parties en co-op
4) Gears of War - beste co-op sowieso, de eerste in één marathon sessie op insane difficulty met mijn neef uitgespeeld
5) James Bond (N64 / GC) - herinner me nog levendig de paintball mod op de N64, vonden we toen geweldig. Ook Nightfire super veel gespeeld

Singleplayer
1) Pokémon Gold - nieuwe pokémon en veel meer detail in afwerking en kleuren = win. Heb zowat alle pokémon games gehad, maar beter is het niet meer geworden
2) Pokémon Red - ik herinner me nog de diglet cave grind (super blij als het ne Dugtrio was) en hoe ik dan met zwaar overpowerde pokémon de rest van het spel uitspeelde :geek:
3) Banjo Kazooie / Tooie - beiden volledig uitgespeeld, super leuke platformer
4) Mario Sunshine - vond deze leuker van Mario 64
5) Zelda Ocarina of Time - ik was waarschijnlijk nog wat jong, maar dat spel had iets mythisch. Nooit uitgespeeld iirc

Veel dezelfde soort games voor mij

Kolonisation
Civilization 2-3-4-5
Age of empires 2 conquerors
Industry giant 2
Zelda twilight princess

Just buiten top 5
Counter strike
GTA
Commandos
C&c/red alert
Rollercoaster tycoon
Transport tycoon

Heb hier al keer een top 5 gezet, maar elke dag denk ik er net iets anders over. Heb wel enorm spijt dat ik nooit op pc echte goede mp games gespeeld heb.
Mijn eerste deftige online ervaring moet ressitance 1 geweest zijn op ps3. Denk dat wij thuis pas internet hadden ca 2003 en gewoon een standaard laptop

Opnieuw moeilijke keuze zoveel games 2 lijstjes dan maar PC en console

Unreal Tournament waar het echt begon te kriebelen
Project IGI (Iam going in) Fantastische FPS in die tijd
Far Cry
Battlefield 1942
COD Modern Warfare 2 online max prestige waar de grens tussen verslaving ...maar t'is goe afgelopen :)

Double Dragon II NES 86 pff ja ik word oud
Final Fantasy VII PS1
Need for Speed series Underground 1/2 -Most Wanted-Undercover-Carbon PS2
The Last of Us PS3 alhoewel ik deze pas echt waardeerde dankzij de PS4 remastered versie:sneaky:
Driveclub VR PS4 genoeg geweldige games deze gen maar de VR heeft toch een indruk nagelaten voor racegames is dit (y)

1. Heretic II
2. Unreal Tournament (de eerste dus)
3. Battlefield 2
4. Quake 3 Arena
5. Battlefield Hardline
Mooi lijstje. Heretic 2 zie je niet veel verschijnen, het was een degelijk spel... maar in het geheel toch eerder een love-it or hate-it game. Met zijn thirdperson perspectief geheel verschillend van zijn voorganger, dat in alle opzichten een echte klassieker was. Heb het in de 90's wel even gespeeld, maar kon er nooit echt mijn draai in vinden.

BF2...Samen met BF2142 het beste BF ooit gemaakt IMO :)

Een top 5.

Hoeveel er hier in slagen om toch een top 10-15 te geven. Of toch maar een paar extra's mee te geven. Of een top 5 per categorie maken.

Haha.

Mooi lijstje. Heretic 2 zie je niet veel verschijnen, het was een degelijk spel... maar in het geheel toch eerder een love-it or hate-it game. Met zijn thirdperson perspectief geheel verschillend van zijn voorganger, dat in alle opzichten een echte klassieker was. Heb het in de 90's wel even gespeeld, maar kon er nooit echt mijn draai in vinden.

BF2...Samen met BF2142 het beste BF ooit gemaakt IMO :)
Heretic was eigenlijk op een soortgelijk platform zoals DOOM en gerelateerde games. Toen Heretic 2 uit kwam vond ik het ver vooruitstrevender dan de andere games op dat moment. De gameplay was even aanpassen maar ik was zo begaan met de sfeer. Medival, fantasy, geesten en monsters vond ik wel iets hebben. Het is ook één van de zeldzame tijden wanneer ik me echt kon zetten voor een single player game.

Quake 3 Arena was dan weer al een paar upgrades verder in het online gamen. Telenet was paar jaar draaiend en dat was dan het game bij uitstek om online te knallen. Je maakte gauw clannetjes, meetings (gasten uit Wilrijk, Kiel, Hoboken ...) super leuke tijden mee gehad.

Tussen Quake 3 Arena en BF2 heb ik nog een tijdje Vietcong online gespeeld. Dan kwam er de demo van BF2 alleen de map Gulf of Oman en ik denk dat echt zot gespeeld met een collega van het werk destijds. Naderhand een nieuwe pc en gelijk BF2 en BF2SE aangekocht en jaren gespeeld. De beste tijden die je nooit meer ervaart, de fun, de drive, de mappen ... Strike of Karkand was echt de übermap bij uitstek!

Daartussen nog BF3, BF4, BF1 gespeeld maar ik blijf tot op heden hangen bij BF Hardline ... stiekem hoopte ik op een BF Hardline 2 i.p.v. een BF5.

Uit 20 jaar gamen ( vooral pc, laatste tijd ook ps )
1. Unreal
2. Football manager
3. MOHA
4. AOE II en III
5. GTA

Ben vooral een strategy man.
Voor ps:
Ga ik nog geen top vijf geven wegens te weinig ervaring ( game nog maar een jaar )

-super Mario land 2: mijn eerste spel ooit op de originele gameboy
-counterstrike 1.6: eerste multiplayer die online te doen was op een oude pc die het met moeite aankon, met vele uren online op mijn tanden krijgen als jong gastje.
-halo combat evolved: eerste fps die ik voor het verhaal speelde en nog steeds nostalgische herinneringen aan heb.
-world of warcraft: heb ik zoveel uren aan versleten dat ik het wel moet kiezen
-skyrim: de tel kwijt hoe vaak ik daar een nieuw character heb aangemaakt

Terug
Bovenaan