Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?

• Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
Omdat ik (en dat meen ik) verwachtte om op die manier het minst aantal mensen tegen de schenen te stampen. Want een Lommel of Westerlo kwamen uiteraard eerder op in mijn gedachten. Union niet, want die acht ik veel meer volwaardig 1A'er dan Moeskroen dat hopelijk vlug definitief verdwijnt.

Fair enough, maar lijkt anderzijds logisch dat ploegen die zelfs geen meerwaarde leveren aan 1B (Lierse is de slechtste ploeg daar en Virton is niet eens deel van 1B) ook geen meerwaarde leveren aan 1A.
Als we een competitie met 20 ploegen moeten beoordelen, is dat op basis van ploeg zoals Union, Beveren, Moeskroen, Seraing, Westerlo en Lommel.

Persoonlijk denk ik ook dat 20 ploegen optimaal zijn voor een competitie, maar dat je in Belgie niet genoeg kwalitatief sterke ploegen hebt om een liga met 20 ploegen te starten. 1B is ondertussen kapot gemaakt en hoe meer ploegen in 1A, hoe zwakker 1B en hoe meer een degradatie uit 1A een doodsvonnis betekent, waardoor 1A clubs zich nog meer in de schulden gaan steken, zich laten overkopen door buitenlanders, geen of weinig kansen aan eigen jeugd geven, etc.
Ben wel een beetje aan het afdwalen van het topic, excuses.

Maar nu met Balanta en Rits is vooruit raken verre van evident of zijn we weer content met een gelijkspel? :s

Ni echt den Antwerp gevolgd dit seizoen , veel geklaag gehoord over Jordan , na 25 min versta ik het volledig

Die gele is toch ook maar flauw, ze doen exact hetzelfde. Dat duwtje op Sobol gaan we ook maar vergeten.

Amai, competitie vervalsing dan nog.
Ja, als men dit in het midden van het seizoen zou beslissen heb je volledig gelijk.
Nu weet je dit echter perfect opvoorhand.

Bizar dat NBA en NFL fans niet moord en brand schreeuwen, die beginnen zelfs gewoon from scratch In de Playoffs.

Alle respect dat mensen geen fan zijn van de playoffs. Maar beweren dat het oneerlijk zou zijn, of competitievervalsing is, vind ik een heel flauw argument.

Ieder jaar een spannende competitie, en de beste ploegen van de competitie die onderling beslissen wie kampioen wordt vind ik gewoon zeer amusant, en een meerwaarde voor de competitie.

Alsof ze in de NBA en NFL voor niets spelen, als je er niets van kent van moet je er ook niet over beginnen. In zowel de NBA als de NFL spelen ze voor het thuisvoordeel in de play-offs, in de NFL is er zelfs een bijkomende vrije ronde voor de eerste seed.

Moleman bedoelt gewoon dat de 1 seed er in de eerste PO ronde kan uitliggen. Wat betreft thuisvoordeel kan dat trouwens een vrij beperkte impact hebben. Hangt af van de andere resultaten in de desbetreffende ronde enz.

Mijn oordeel: competitievervalsing en oneerlijk vind ik niet correct. Je tekent in voor een kampioenschap, waarvan je de regels bij aanvang kent, dus dan moet geen enkele ploeg of speler komen zagen/klagen dat het niet eerlijk is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan