Général Zantas
Well-known member
Omdat ik (en dat meen ik) verwachtte om op die manier het minst aantal mensen tegen de schenen te stampen. Want een Lommel of Westerlo kwamen uiteraard eerder op in mijn gedachten. Union niet, want die acht ik veel meer volwaardig 1A'er dan Moeskroen dat hopelijk vlug definitief verdwijnt.
Fair enough, maar lijkt anderzijds logisch dat ploegen die zelfs geen meerwaarde leveren aan 1B (Lierse is de slechtste ploeg daar en Virton is niet eens deel van 1B) ook geen meerwaarde leveren aan 1A.
Als we een competitie met 20 ploegen moeten beoordelen, is dat op basis van ploeg zoals Union, Beveren, Moeskroen, Seraing, Westerlo en Lommel.
Persoonlijk denk ik ook dat 20 ploegen optimaal zijn voor een competitie, maar dat je in Belgie niet genoeg kwalitatief sterke ploegen hebt om een liga met 20 ploegen te starten. 1B is ondertussen kapot gemaakt en hoe meer ploegen in 1A, hoe zwakker 1B en hoe meer een degradatie uit 1A een doodsvonnis betekent, waardoor 1A clubs zich nog meer in de schulden gaan steken, zich laten overkopen door buitenlanders, geen of weinig kansen aan eigen jeugd geven, etc.
Ben wel een beetje aan het afdwalen van het topic, excuses.