Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?

• Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ondertussen gaat het in die match ook al over racsime:

Vanderbiest zelf reageerde ook na de match. “Ik heb gezegd: ‘Heeft die geen eten gehad?’, omdat die jongen altijd op de grond ging liggen. Maar dat was niet racistisch bedoeld.”

Het zal afwachten worden op de resultaten van het onderzoek want in het artikel wordt nergens nog aangehaald wat hij zou gezegd hebben. Maar indien het enkel dat was, dan moet je toch echt al extreem gaan reiken om dat als racisme te bestempelen.

Alles is tegenwoordig racisme/antisemitisme.
Dat ze is gewoon allemaal terug een paar ballen laten groeien verdomme. Racisme is nog steeds een probleem in het voetbal, maar dit is echt geen racisme, net zoals sportingjood geen antisemitisme is.

Je kunt Fred VDB nu toch moeilijk afschilderen als een racist? Ik hoor het hem eigenlijk al zo zeggen op z'n sappig Brussels en ik kan me ook wel best voorstellen in the heat of the moment; want KAA Gent was nu niet echt het toonaanbeeld van fairplay en nog veel verzorgd voetbal te spelen die laatste 10 minuten. Dan denk ik dat mits gepaar van frustratie er zoiets wel eens uit uw mond ontsnapt.
Maar misschien moet die Nigeriaan, voor zichzelf dan maar eens gaan nadenken of hij wel in de juiste branche zit. Deze wedstrijd was dan nog eens zonder publiek. Als er nu al 3 x gehuild werd, met publiek dan heel de terugrit? Ik begin die verongelijkingen en continu dat refereren naar Racisme/antisemitisme gewoon meer als beu te worden.

Je kunt Fred VDB nu toch moeilijk afschilderen als een racist? Ik hoor het hem eigenlijk al zo zeggen op z'n sappig Brussels en ik kan me ook wel best voorstellen in the heat of the moment; want KAA Gent was nu niet echt het toonaanbeeld van fairplay en nog veel verzorgd voetbal te spelen die laatste 10 minuten. Dan denk ik dat mits gepaar van frustratie er zoiets wel eens uit uw mond ontsnapt.
Maar misschien moet die Nigeriaan, voor zichzelf dan maar eens gaan nadenken of hij wel in de juiste branche zit. Deze wedstrijd was dan nog eens zonder publiek. Als er nu al 3 x gehuild werd, met publiek dan heel de terugrit? Ik begin die verongelijkingen en continu dat refereren naar Racisme/antisemitisme gewoon meer als beu te worden.
Best wel niet alles op 1 hoop gooien. Al te vaak wordt weldegelijk over de schreef gegaan. Het is niet omdat men in sommige cases overdrijft, dat die opeens minder schandalig zouden zijn.

Die ene uitspraak op zich vind ik niet racistisch, zal ervan afhangen wat er nog gezegd is geweest zeker.

Toch afwachten naar de effectieve feiten.

Voor hetzelfde geld zegt onze vriend maar een deel van zijn uitspraak.
Akkoord, maar ik lees precies nergens van HVH of Odjidja wat er echt gezegd wordt, waarom niet gewoon een kat een kat noemen als het toch zo overduidelijk racisme is?

Mimimi, ik ga het niet herhalen... Erg om te zeggen misschien maar ik neig dan gewoon Vanderbiest te geloven, en dat kan verkeerd zijn, maar dat is mensen beschuldigen zonder zelfs maar woord tegen woord te durven gebruiken, kom zeg, dat is wel heel gemakkelijk.

Ik vind het ook niet mooi dat Vanderbiest (naar eigen zeggen wel) naar de desbetreffende speler wilde stappen om te zeggen wat hij bedoelde, maar dan staande werd gehouden door Vadis.

Zo houd je iemand die eventueel zijn excuses wilde overbrengen, bewust weg.

Hoe ze weer iets zo kunnen opblazen, typisch voor de tijd waarin we leven. Op onze tenen getrapt voor het minste.

^ Part 2.

En wat Fred blijkbaar gezegd heeft lijkt me ver van racistisch te zijn. Ik begin het meer en meer op mijn heupen te krijgen van heel dat "woke" gedoe.

Als hij op flanellen benen loopt en constant op de grond ligt is dat toch een normale opmerking. Straks mogen we bij een Afrikaanse wielrenner ook niet spreken over een hongerklop?

Akkoord, maar ik lees precies nergens van HVH of Odjidja wat er echt gezegd wordt, waarom niet gewoon een kat een kat noemen als het toch zo overduidelijk racisme is?

Mimimi, ik ga het niet herhalen... Erg om te zeggen misschien maar ik neig dan gewoon Vanderbiest te geloven, en dat kan verkeerd zijn, maar dat is mensen beschuldigen zonder zelfs maar woord tegen woord te durven gebruiken, kom zeg, dat is wel heel gemakkelijk.
Het is ook niet aan Hein en of Vadis om te zeggen wat Vanderbiest gezegd heeft. Dat is aan Vanderbiest zelf. Vadis spreekt over gezegd en geroepen (dus meerdere zaken). En er is ene verschil tussen: “heeft diene zwarte nog geen eten gehad” of “heeft hij nog geen eten gehad”. Vooral marginaal en laag bij de grond. Je kan gefrustreerd zijn maar kijk eens naar uw eigen. 90 min niets gedaan, en geen recht op een gelijkspel.

Maar “heeft hij nog geen eten gehad” is toch heel die commotie niet waard? En zolang de twee die het zogezegd gehoord hebben niet zeggen wat ze gehoord hebben kan niemand daar over oordelen?

Mja, dat vind ik nu toch ook. De vierde scheidsrechter die het had kunnen horen, heeft niets gehoord ... dus die is dan maar doof 🤷‍♂️. Zeg gewoon wat er gebeurd is, of dien een officiële klacht in. Iemand beschuldigen zonder argumenten te kunnen/willen geven, komt niet zo geloofwaardig over.

Als er sprake is van grensoverschrijdend gedrag, moeten er natuurlijk sancties komen. Maar van dit vage gedoe ben ik geen fan.

Het is ook niet aan Hein en of Vadis om te zeggen wat Vanderbiest gezegd heeft.

Dat vind ik nu net wel hun verantwoordelijkheid. Als je iemand beschuldigt, moet je wel een grondige reden hebben. Deze twijfel is nergens goed voor, zeker als er echt iets gebeurd zou zijn. Daar bewijs je die jongen toch absoluut geen dienst mee. Nu heb je enkel de woorden van Vanderbiest en die zorgen alleen maar voor twijfel.

Laatst bewerkt:
Mensen hier met een Eleven sports azbonnement? Op welk kanaal kan je Antwerp Anderlecht kijken? Ze geven precies op beide Pro League kanalen Brugge Genk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan