Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?

• Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
Iemand ligt in de middencirkel op de grond en een speler van de ploeg struikelt erover, das dan toch ook gewoon geen fout?
Hoe dan ook, zelfs al is het penalty volgens de letter van de wet, dan nog was dit onmogelijk een clear error want de ref zij onmiddelijk tegen Dessers dat hij het goed had gezien en geen penalty vond. Dat hij een broekventje is en dus Lardot niet durft overrulen daar zwijgen we over. Is gewoon geen clear error...

Terechte rode kaart voor Anderlecht

Als je als keeper in uw doel gaat staan (letterlijk) ben je een prutser. Of die bal effectief over de lijn is kan je niet zien op de beelden. Neem aan dat grensrechter aangeeft dat de bal binnen is?

Dessers heeft de bal, Horvath schuift gewoon iedereen onderuit. Dus ja ook terechte penalty

gebaseerd op de samenvatting op play 4
we zullen volgend jaar zien of het ne prutser is ...

Dessers duwt toch ook Mechele gewoon bij die fase?

Verschiet toch van de marginale comments van Genk-supporters op Sporza vandaag. Alsof ze de titel willen na vandaag.

Gerechtigheid geschied op het einde van het seizoen. Dat er over de rode kaart twijfelachtig gedaan word dat snap ik niet, hij is toch gewoon laatste man en trekt aan de shirt van Lamkel Zé. Geen andere beslissing dan rood.
Over de goal, daar ben ik het eens mee ik denk eigenlijk zelfs niet dat hij over de lijn was. Maar gezien de laatste weken denk ik niet dat ze in Brussel nu zo hard moeten afgeven op de arbitrage. Kompany zijn uitleg van de evolueren is volstrekt belachelijk.
De wedstrijd an sich was eigenlijk ook niet om over naar huis te schrijven leek wel of wij de titel hadden gewonnen. Zo weinig tempo, met tien man een 5-mans verdediging blijven ophouden dat vind ik onbegrijpelijk. We moesten een numeriek overtal hebben op het middenveld tegen het blok van paars-wit.

We hebben een mooi seizoen achter de rug : bekerfinale, 2x derby winst, Europese overwintering, Tottenham thuis verslagen en 3de geëindigd. Dan heb je het meer als behoorlijk gedaan en mogen daar gewoon fier op zijn. Laat ons nu maar hopelijk met Franky Vercauteren werken aan sportieve toekomst.

Welverdiende vakantie en einde van dit zeer turbulente seizoen en zal blij zijn ik mijn Bosuil zitje terug kan verwarmen binnenkort.
Die regel mogen ze toch dringend veranderen , ze hangen alle 2 aant shirt . Iedereen doet precies of alleen Kompany het over arbtrigaefouten heeft , dat doet ELKE trainer maar kom
We'll be back , feitelijk een onverwacht seizoen .

Die regel mogen ze toch dringend veranderen , ze hangen alle 2 aant shirt . Iedereen doet precies of alleen Kompany het over arbtrigaefouten heeft , dat doet ELKE trainer maar kom
Sorry maar ik zie daar Lamkel Ze nergens trekken, als iemand de beelden mij nog eens laat bezien wil ik gerust van mening veranderen. Lamkel Ze is gewoon voor bij de verdediger.

Lamkel ze probeert toch gewoon zich los te wringen terwijl er aan hem getrokken wordt? Ik zag die niet direct trekken.

Sorry maar ik zie daar Lamkel Ze nergens trekken, als iemand de beelden mij nog eens laat bezien wil ik gerust van mening veranderen. Lamkel Ze is gewoon voor bij de verdediger.
Maar Cobbaut staat toch nog lager dan Miazga? In de eerste plaats natuurlijk geduts van Miazga. Onze ervaren man achterin. :rolleyes:

Was alleszins een ramp voor de match. Maar Boucaut die een match niet goed aanvoelt is ook geen nieuwtje.

Voor Anderlecht zat er echt meer in deze playoffs, hadden we Delcroix niet verloren.

Al onze verdedigers toch een erg zwakke playoffs erop zitten. Goeie match van Debast.

Wss laatste match van Lokonga. :( Was ook weer niet slecht. Ga die echt missen. Zo een mooie speler.

Als opportunistische Club supporter zag ik liever Anderlecht in de EL. Gaan ze het automatisch beter doen dan Antwerp, geen idee 🤷‍♂️

En ergens had ik het Kompany wel gegund. Ik vind hem wel sympathiek als coach. Of toch sympathieker dan Franky :tongue:.

Als opportunistische Club supporter zag ik liever Anderlecht in de EL. Gaan ze het automatisch beter doen dan Antwerp, geen idee 🤷‍♂️

En ergens had ik het Kompany wel gegund. Ik vind hem wel sympathiek als coach. Of toch sympathieker dan Franky :tongue:.
Ik weet soms iet wat ik van kompany moet vinden, vb donderdag ook wenst ons proficiat maar voegt er dan fijn aan toe dat zijn spelers op termijn veel hoger gaan eindigen het is ne lepe vent.
Zijn opmerkingen zijn soms heel dubbel te interpreteren...

Maar Cobbaut staat toch nog lager dan Miazga? In de eerste plaats natuurlijk geduts van Miazga. Onze ervaren man achterin. :rolleyes:

Was alleszins een ramp voor de match. Maar Boucaut die een match niet goed aanvoelt is ook geen nieuwtje.

Voor Anderlecht zat er echt meer in deze playoffs, hadden we Delcroix niet verloren.

Al onze verdedigers toch een erg zwakke playoffs erop zitten. Goeie match van Debast.

Wss laatste match van Lokonga. :( Was ook weer niet slecht. Ga die echt missen. Zo een mooie speler.
Miazga was de laatste man die Lamkel Zé nog kon terughalen. Cobbaut staat weliswaar een meter lager maar ook 20 meter verwijderd van Lamkel Zé. Ik denk dat laatste man hier niet mag geïnterpreteerd worden als bij offside? Gavin?
Wij hebben dit seizoen zo ook al rood gekregen (Le Marchand denk ik) maar zijn ook al goed weggekomen (Haroun).
Die bal over de lijn is een lastige. Meestal is de bal nog niet over de lijn in zo'n fases. Hier stond blijkbaar (heb de beelden zelf nog niet gezien) de lijnrechter perfect opgesteld, misschien daarom dat ze zo snel het doelpunt gaven.
Op het Antwerp forum was er iemand die in het stadion zat gelijk met de lijn en die zei ook dat de bal over de lijn was.
Het blijven altijd wel lastige situaties, zoals vorig jaar bij Brugge - Antwerp toen ze Brugge het doelpunt gaven terwijl de lijnrechter 3 meter van de achterlijn stond.
Jammere situaties wetende dat er technologie bestaat die heel zwart wit kan zeggen of de bal al dan niet over de lijn is.

Ik vind dat wij nog niet zo'n slecht seizoen hebben gedraaid , buiten wa te veel gelijke spelen , beetje pech met den arbiter ( heeft elke ploeg wel eens) , Veel te veel pech met blessures (sleutelspelers)
Ten eerste wil ik toch wel onze coach feliciteren , bakken kritiek , sereen blijven en Europees afdingen , topper!
Het voordeel dat hij altijd zal hebben is Neerpede ( volgens mij nog altijd een van de beste jeugdopleidingen van Europa) , volgend jaar zal er weer jeugd mogen meedoen van Vince .
Het tweede voordeel die hij heeft zijn connecties , er was geen sprake geweest van Nmecha als Vince niet bij ANderlecht zat , kan dus ook een voordeel zijn (Aguero stopt bij Man City , get him vinnie :p)

Iemand ligt in de middencirkel op de grond en een speler van de ploeg struikelt erover, das dan toch ook gewoon geen fout?
Hoe dan ook, zelfs al is het penalty volgens de letter van de wet, dan nog was dit onmogelijk een clear error want de ref zij onmiddelijk tegen Dessers dat hij het goed had gezien en geen penalty vond. Dat hij een broekventje is en dus Lardot niet durft overrulen daar zwijgen we over. Is gewoon geen clear error...
Komaan Solleke89 (en anderen), moet ik na honderden posts over de VAR dit nu nog altijd opnieuw en opnieuw uitleggen? Hoe kijken jullie toch naar voetbal als spel als dit nu nog steeds niet duidelijk is? Geen wonder dat ik hier een hele pagina frustratiereacties moet lezen over iets wat de normale gang van zaken is of kan zijn.

Clear error gaat over de beoordeling van de ref en niet over de fout op zich, ook al gaat dat in praktijk vaak over hetzelfde. Nog eens: clear error gaat over de beoordeling van de ref en niet over de fout op zich.
Wat Van Damme zei tegen Dessers is cruciaal, en dat weten we dus niet. Als hij tegen Dessers en de VAR zei: "Ja Cirre en Jojo, Heurvy had zijn hand op de bal en maait u dan pas onderuit", dan is dat een beoordeling van de fase ... maar wel een foute en dan moet de VAR zeggen: "Van Damme Kevin, wat gij zegt gezien te hebben, klopt niet met de beelden, kom even kijken. En stop met uw flauwe bijnamen." Dat is het. En dat klopt perfect hier, want Horvath had toch niet eerst de bal, opzettelijk of niet.
Dan is het aan Van Damme om de fase opnieuw te beoordelen, Lardot zou daar op dat moment niet moeten/mogen zeggen dat het penalty is maar enkel de beelden tonen waaruit blijkt dat Van Damme zijn originele beoordeling niet klopt. Van Damme kan op dat moment nog steeds oordelen dat het een tuimelpartij was, of een botsing zonder fout, maar op de beelden leek mij van niet. Opnieuw: dat is interpretatie. Ik ga ook helemaal niet akkoord met de vergelijking dat dit zo is alsof iemand op de grond ligt en erover struikelt, daarvoor beweegt Horvath te veel met het opzet de bal te spelen. Ik zie eerder de vergelijking met de penalty van Brugge in diezelfde match waar Muñoz ook diezelfde beweging voor de bal heeft, uitglijdt en zo de man ongewild meepakt. Ik zou zelfs het tegendeel beweren van uw vergelijking: in de middencirkel wordt hier altijd direct een fout tegen Dessers voor gefloten.

En dan voor de laatste keer nog eens een opnieuw: aangezien we de communicatie niet horen, is dit slechts een mogelijke uitleg. Vrij aanneembaar wel gezien de fase, en dus de reden waarom ik wil dat we die communicatie of tenminste de originele beslissing achteraf te horen krijgen. Dit lost zoooooveel miserie en verwarring op en helpt letterlijk iedere betrokkene vooruit om begrip te krijgen en hebben.
Ik heb Vandenbempt ook horen orakelen tijdens de liveuitzending trouwens, en die zat er ook simpelweg compleet naast. Zo ergerlijk bij commentatoren. Zelfs bij het zien van de beelden wilde hij zijn feitelijke fout niet toegeven, en bij de clear error beschrijving had hij het dus even fout als hier op het forum. Maar straks weer in Extra Time de grote Jan gaan uithangen hoor als de stem van de rede. Hopelijk leert iedereen nu eens eindelijk iets bij. Het is niet alleen beter voor uw verstand maar ook voor uw hart als ge deze zaken begrijpt.

De handsbal en zo heb ik niet gezien, kan ik niets over zeggen, sorry. Kan goed zijn dat de spelleiding daar wel een blunder begaat, geen idee.

Miazga was de laatste man die Lamkel Zé nog kon terughalen. Cobbaut staat weliswaar een meter lager maar ook 20 meter verwijderd van Lamkel Zé. Ik denk dat laatste man hier niet mag geïnterpreteerd worden als bij offside? Gavin?
Dit staat zo niet letterlijk in het reglement, laatste man zoals wij dat in de volksmond kennen is eerder algemeen omschreven, en een interpretatie van de spelleiding in plaats iets afgelijnd.

Sending-off offences
A player, substitute or substituted player who commits any of the following offences is sent off:
• denying a goal or an obvious goal-scoring opportunity to an opponent whose overall movement is towards the offender’s goal by an offence punishable by a free kick
[...]
Denying a goal or an obvious goal-scoring opportunity:
[...]
The following must be considered:
• distance between the offence and the goal
• general direction of the play
• likelihood of keeping or gaining control of the ball
• location and number of defenders

Cobbaut staat een beetje voor Lamkel Ze, maar Cobbaut staat ook tien meter van de fase vandaan en moet een langere weg afleggen dan Lamkel Ze om hem te onderscheppen volgens Pythagoras.. Lijkt me dus vreemd om hem mee te tellen, en aan de algemene omschrijving + de vier subcriteria hierboven is voldaan om rood te trekken. Dit werkt absoluut niet zoals buitenspel, anders trekt de VAR gewoon een lijn natuurlijk.

Van trekken gesproken, Miazga was toch echt de enige die aan het shirt aan het trekken was hoor. Lamkel Ze doet toch niets, hij valt alleen wat laat. De herhaling van achter de fase is perfect om te tonen waarom de ref hier fluit, en allemaal correct zowel volgens het reglement als volgens mij persoonlijk.

Alle, ik ben toch niet de enige die dat gewoon penalty vond op Dessers. Ik betwijfel zelfs als Horvath de bal zelfs echt raakt.

Mechelen moest daar die bal gewoon ontzettend, die rolde veel te traag voor de keeper te laten tussenkomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan