Onuachu voor mij uiteraard. Die gaat cijfers halen die we al niet meer gezien hebben sinds 2002 (Sonck bij Genk) en zijn impact op ons puntenaantal is al van vorige winter waanzinnig. Dat we 9 kansen op 10 vorig jaar PO1 gehaald zouden hebben met die thuismatch tegen KVM na onze desastreuze start was toen al voor 80% op zijn conto. En dit jaar is het gewoon nog geschifter.
Er zullen mensen wel een punt kunnen maken voor Mignolet maar not for me. Tweede mag hij wel worden
De andere drie dan... Refaelov mag een goede voetballer zijn, maar het feit is dat die slechts in één top 10 staat. Niet doelpunten, niet assists, niet speelminuten maar "meest gewisseld". Holzhauser is al minstens even lang zwak nu als Bongonda begin dit seizoen en zat vorig jaar in 1B. En De Ketelaere wordt voor mij een topper maar heeft dit jaar nog niet de noodzakelijke status opgebouwd aangezien die ook bij niet-blessures nog niet altijd speelt. Antwerp, Beerschot en FCB supporters zullen het wel anders zien, maar ik ben dan geen van die drie
Maar ik maak me geen illusies. De winnaar wordt Mignolet of Refaelov en ik twijfel er zelfs aan dat Onuachu top 3 wordt.