quo_vadis
Well-known member
Onuachu: kalenderjaar 2020: 24 matchen 17 goals en 3 assists ( vorig seizoen nog geen topniveau maar wie wel van de andere spelers en dit seizoen de enige die al van in het begin van het seizoen er staat en nog steeds scoort)Wat heeft die eigenlijk vorig jaar gepresteerd? 't waren maar 10 matchen of zo, maar zal toch niet zo geweldig geweest zijn aangezien Genk 8e was? Voor mij ontbreekt het "wow" gevoel een beetje veel bij Onuachu, dat heb ik wel bij Holzhauser, Rafa, Mercier, Golizadeh, Bogonda, Mata...
Refaelov: kalenderjaar 2020: 25 matchen 8 goals en 4 assists (qua stats veel minder dan de andere en heeft al zijn 6 goals en zijn assists in Oktober en November behaald, de augustus, september en december amper 2 goals)
Bongonda: 24 matchen 14 goals en 3 assists (1 goal en 0 assists voor eind oktober)
Golizadeh: 28 matchen 5 goals en 7 assists (gewoon minder dan de andere qua stats)
Mercier: half jaar 1B en dan 19 matchen 5 goals 11 assists (sinds november 0 goals en 4 assists)
Holzhauser: half jaar 1B en dan 18 matchen 11 goals en 9 assists (sinds november 3 goals en 2 assists)
Dus Refaelov heeft de zwakste stats van al deze spelers, zou onterecht zijn mocht hij hem krijgen
Mata en Mignolet hebben het idd goed gedaan maar een verdediger/doelman hebben nu eenmaal weinig tot geen kans.
En de Gouden Schoen gaat niet over de meest spectaculaire voetballer of de grootste "wow" speler wel over die speler die in 2020 het beste was en daar lijkt me Onuachu het meest in aanmerking komen