Er zijn meer en meer kleinere clubs serieuze stappen aan het zetten. OHL dus, Antwerp investeert ook al jaren, Beerschot doet dat waarschijnlijk ook, Charleroi is de afgelopen jaren ook sterk bezig,...Ben echt wel verschoten gisteren van wat ik hoorde over OHL, had geen idee dat die zo ambitieus waren ... ik begin wel te snappen dat er een aantal van de G5 wat zenuwachtig op hun stoel gaan beginnen schuifelen, want als die nog wat talentjes zoals die Sowah krijgen dan spelen die gewoon playoff 1 dit jaar... en nu ze zo kort staan gaat King Power misschien wel een efforke willen doen om OHL Europees te krijgen
Als het zo verder gaat evolueren gaan we nog spannende tijden tegemoet in de competitie en gaat het vaker en vaker voorvallen dat er "G5" clubs naast die playoffs gaan grijpen. Voor mijn part is dat een geweldig evolutie. Hoe meer ploegen voor die titel kunnen gaan hoe sterker je moet worden als ploeg en hoe beter we het dus gaan doen in Europa. Wat meer spanning is ook gewoon tof als liefhebber (ipv supporter)
Het valt me trouwens ook op dat clubs die promoveren uit 1B echt niet komen met een ticketje retour... Dus al die clubs die al jaren liggen te balanceren, om dan net niet te zakken, gaan er 1 voor 1 uit gaan vrees ik. Voor sommigen is het natuurlijk niet meer dan logisch dat ze eindelijk zakken (WB, Moeskroen,...) maar anderen gaan toch voorzichtig moeten zijn dat 1 écht kakseizoen niet je hele club kapot doet.