Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?

• Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben echt wel verschoten gisteren van wat ik hoorde over OHL, had geen idee dat die zo ambitieus waren ... ik begin wel te snappen dat er een aantal van de G5 wat zenuwachtig op hun stoel gaan beginnen schuifelen, want als die nog wat talentjes zoals die Sowah krijgen dan spelen die gewoon playoff 1 dit jaar... en nu ze zo kort staan gaat King Power misschien wel een efforke willen doen om OHL Europees te krijgen
Er zijn meer en meer kleinere clubs serieuze stappen aan het zetten. OHL dus, Antwerp investeert ook al jaren, Beerschot doet dat waarschijnlijk ook, Charleroi is de afgelopen jaren ook sterk bezig,...
Als het zo verder gaat evolueren gaan we nog spannende tijden tegemoet in de competitie en gaat het vaker en vaker voorvallen dat er "G5" clubs naast die playoffs gaan grijpen. Voor mijn part is dat een geweldig evolutie. Hoe meer ploegen voor die titel kunnen gaan hoe sterker je moet worden als ploeg en hoe beter we het dus gaan doen in Europa. Wat meer spanning is ook gewoon tof als liefhebber (ipv supporter)

Het valt me trouwens ook op dat clubs die promoveren uit 1B echt niet komen met een ticketje retour... Dus al die clubs die al jaren liggen te balanceren, om dan net niet te zakken, gaan er 1 voor 1 uit gaan vrees ik. Voor sommigen is het natuurlijk niet meer dan logisch dat ze eindelijk zakken (WB, Moeskroen,...) maar anderen gaan toch voorzichtig moeten zijn dat 1 écht kakseizoen niet je hele club kapot doet.

Keygnaert zijn artikels zijn echt niet te lezen :sick:

Die van Jurgen Geril nog een klasse erger.
Denkt van zichzelf dat hij over een komisch talent beschikt.
Bart Lagae echt zeer ergerlijk, wordt nu ook in allerhande podcasts opgevoerd.
Met steeds een ongedundeerde steek naar Anderlecht uiteraard.
Keygnaert ook waanzinnig irritant in podcasts. Net als die mannen van de Sjotcast.

De gazetten sportpers echt om bij te bleiten.

en ze gaan die trofee écht niet geven aan een speler van een club die vorig seizoen nog in 1B speelde en dus, bij een normale gang van zaken, dit jaar niet eens in eerste zou uitgekomen zijn.

Sorry, wut? Wij hebben de promotiefinale gewonnen he :cool:
Ook in Maart stonden we 1-0 voor na de heenwedstrijd.

Wij zouden dus ook met de normale gang van zaken in 1A gestaan hebben. Met een langere zomerrust, betere versterkingen die gelijk tijdens de zomer al ingespeeld op mekaar konden worden.
We hadden verdorie MEE aan de LEIDING gestaan bij een normale gang van zaken, en Holzhauser zou al 20 goals gemaakt hebben! BIJ EEN NORMALE GANG VAN ZAKEN!!! Mijn beste.

En trouwens, statistieken zijn niet alles. Akkoord dat Refaelov mindere statistieken heeft, maar die heeft zijn ploeg echt vaak over de rand gebracht. Net als Mata en Mignolet, die defensief hun team overeind hebben gehouden. Onuachu verdient hem sowieso ook, want hij doet perfect wat een spits moet doen: scoren. Gholizadeh heeft ook een enorme impact op het spel (duidelijk onderschat Charleroi, zie punten voor Belhocine). Holzie en Mercier hebben pech dat ze alleen in de tweede helft van het jaar te zien waren.
Tuurlijk zijn stats niet alles maar van iemand die zich alleen op het aanvallende kan focussen verwacht je meer dan hetgeen Refaelov heeft gepresteerd. Heeft gewoon te weinig laten zien dit kalenderjaar. Heeft 2 goeie maanden gehad maar voor de rest was het gewoon niet goed genoeg. Je kan dan beter de trofee geven aan Mercier of Holzhauser zij hebben alvast meer gedaan dan Refaelov voor hun ploeg.

Voor mij blijft het Onuachu op 1 omdat diegene die mogen stemmen vooral aanvallend stemmen anders mag gerust Mata of Mignolet die winnen maakt mij niet uit zolang het iemand is die over een langere periode het verschil heeft gemaakt voor zijn ploeg

Veel van die journalistiek draait om de clicks, hè. En voor de meeste clicks moet ge bij Brugge zijn. Absoluut geen verwijt naar hen toe, want ge moet het maar doen om een zo grote supportersgroep zo vocaal te krijgen. Maar als er een internet-wedstrijd is, zal die 95% zeker door Brugge gewonnen worden. En het fanatisme waarmee die van Brugge overal reageren is ongezien. Een beetje een (heel ironisch) gevolg van het wij tegen zij gevoel dat het bestuur van Brugge erin gevijld heeft.
Dus ja... Als ge voor de clicks gaat, gaat ge voor Brugge. Enerzijds krijgt ge dan de meeste positieve feedback vanwege de supportersschare en anderzijds ook de meeste negatieve feedback (evenzeer clicks) van iedereen die dat gedrag beu is. Gaat het over Standard verliest ge al veel clicks wegens toch nog een heel deel franstalige supporters, Anderlecht valt nog heel goed mee maar draaien momenteel nog niet goed genoeg om veel controverse op te wekken, Gent is niet massa genoeg en Genk is "te klein". Dus ja, logisch om het zo aan te pakken wellicht. Maar goede journalistiek is het niet.

Elke supportersgroep is fanatiek... De hopen stront bij elk Club-artikel van Gent en Anderlecht-supporters is er gewoon ver erover. Zeker bij alles over Vanaken en CDK.

On that note vind ik het vooral irritant, en dat is hier ook constant zo, als je voor ploeg-x bent mag je niks zeker over spelers van ploeg-y.
Als ik iets zeg over bvb Holzhauser heeft dat geen hol te maken met Beerschot als ploeg en al zeker niet met het feit dat we daar van verloren hebben.

Laatst bewerkt:
Elke supportersgroep is fanatiek... De hopen stront bij elk Club-artikel van Gent en Anderlecht-supporters is gewoon ver erover. Zeker bij alles over Vanaken en CDK
Ja tuurlijk, er zitten hier misschien 3 Genk supps op het forum voor 20 Club supps, dus gemiddeld gezien maken wij zelfs minder lawaai :cool:

En dat het met clicks te maken heeft -> ja tuurlijk, en Club haalt 99% van zijn supps uit Vlaanderen, daar waar Standard en Anderlecht supps hebben in beide landsdelen, dus als Vlaamse gazet als je wil verkopen kan je maar zorgen dat je wat over Club schrijft elke dag... en dan hebben ze nog de pech (de journalisten dan) dat het bij Club goed draait en dat er geen of weinig inside info lekt zoals bij andere clubs ... om dat Brussels clubje niet specifiek te vernoemen :whistle:

we gaan hier toch niet weer de discussie voeren over welke fans het fanatiekst/marginaalst zijn en wiens schuld dat is he?

Elke supportersgroep is fanatiek... De hopen stront bij elk Club-artikel van Gent en Anderlecht-supporters is gewoon ver erover. Zeker bij alles over Vanaken en CDK

We gaan toch niet ontkennen dat de Brugge supporters de koningen van de sociale media zijn, hè?

Begrijp me overigens niet verkeerd. Ik heb het niet enkel over negatief internet gedrag, maar OOK over positief. Als pakweg Play Sports een post maakt over de eerste goal van Dost en de eerste goal van de nieuwe spits van pakweg Anderlecht zal die eerste post VEEL meer "FCB IS THE BEST" (gevolg door zevenduizend vlagjes en balletjes) of "DE KAMPIOEN IN ACTIE" reacties krijgen dan die tweede. Het aandeel van FCB supporters op de Vlaamse sportpagina's is gewoon veel groter dan dat van de rest. En dat zorgt deels voor de focus van onze pers op Brugge. Ik ben geen fan van de club, maar op het vlak van marketing naar de eigen fans, het creëren van een "wij" gevoel bij die fans en het bijhorende fanatisme doen ze het daar al jaren ENORM goed. Ik durf bijna te zeggen dat ik er jaloers op ben :)

En ivm je opmerking over dat van Gent en Anderlecht supporters: Dat heb ik ook aangehaald in mijn tweede alinea en is het tweede deel van de focus bij de pers ;)

Dus nee, ik schrijf dit niet als verwijt of eender wat naar Brugge of om een ranking te maken van de slechtste/beste supporters, maar wel als uitleg waarom het bij de pers is zoals het is. Verwijtend naar de pers maar eigenlijk zelfs gewoon een compliment naar wat die club bij zijn supporters verwezenlijkt heeft. Maar Pegasus heeft gelijk. Kga daar dan verder niet over blijven zagen. Ik haat de pers en dat zal nu wel duidelijk zijn :D

We gaan toch niet ontkennen dat de Brugge supporters de koningen van de sociale media zijn, hè?

Begrijp me overigens niet verkeerd. Ik heb het niet enkel over negatief internet gedrag, maar OOK over positief. Als pakweg Play Sports een post maakt over de eerste goal van Dost en de eerste goal van de nieuwe spits van pakweg Anderlecht zal die eerste post VEEL meer "FCB IS THE BEST" (gevolg door zevenduizend vlagjes en balletjes) of "DE KAMPIOEN IN ACTIE" reacties krijgen dan die tweede. Het aandeel van FCB supporters op de Vlaamse sportpagina's is gewoon veel groter dan dat van de rest. En dat zorgt deels voor de focus van onze pers op Brugge. Ik ben geen fan van de club, maar op het vlak van marketing naar de eigen fans, het creëren van een "wij" gevoel bij die fans en het bijhorende fanatisme doen ze het daar al jaren ENORM goed. Ik durf bijna te zeggen dat ik er jaloers op ben :)

En ivm je opmerking over dat van Gent en Anderlecht supporters: Dat heb ik ook aangehaald in mijn tweede alinea en is het tweede deel van de focus ;)
Ik ben niet zeker of dat zoveel met georchestreerde "wij tegen zij" te maken heeft, dan wel met het feit dat we er nu ongetwijfeld een pak successupporters hebben bijgekregen de laatste jaren.... en hoe meer supps je hebt, hoe groter de kans dat je social media gaat overspoelen... zeker als het goed draait natuurlijk.

En ivm je opmerking over dat van Gent en Anderlecht supporters: Dat heb ik ook aangehaald in mijn tweede alinea en is het tweede deel van de focus bij de pers ;)

Dus nee, ik schrijf dit niet als verwijt of eender wat naar Brugge of om een ranking te maken van de slechtste/beste supporters, maar wel als uitleg waarom het bij de pers is zoals het is. Verwijtend naar de pers maar eigenlijk zelfs gewoon een compliment naar wat die club bij zijn supporters verwezenlijkt heeft. Maar Pegasus heeft gelijk. Kga daar dan verder niet over blijven zagen. Ik haat de pers en dat zal nu wel duidelijk zijn :D
Gohja, misschien wel. Je let natuurlijk wel minder op de positieve dingen dan de negatieve. Probeer de laatste tijd zoveel mogelijk van comment sections weg te blijven want langs beide zijden staat er amper tot nooit iets constructief.

Sorry, wut? Wij hebben de promotiefinale gewonnen he :cool:
Ook in Maart stonden we 1-0 voor na de heenwedstrijd.

Wij zouden dus ook met de normale gang van zaken in 1A gestaan hebben. Met een langere zomerrust, betere versterkingen die gelijk tijdens de zomer al ingespeeld op mekaar konden worden.
We hadden verdorie MEE aan de LEIDING gestaan bij een normale gang van zaken, en Holzhauser zou al 20 goals gemaakt hebben! BIJ EEN NORMALE GANG VAN ZAKEN!!! Mijn beste.
Het ging mij over elke kanshebber, dus zowel over Holzhauser als over Mercier.
1 van die 2 had niet in 1A gestaan bij een normale gang van zaken he :) Ik laat in de midden wie van de 2 want die promotiefinale is nu niet bepaald normaal verlopen dus dat had ook nog alle kanten op gekunnen.
Los daarvan is een gouden schoen gebasseerd op een volledig jaar en hadden die gasten maar een half jaar in 1A gespeeld.

Ik denk trouwens dat mits een goede voorbereiding jullie net niet aan de leiding hadden gestaan want dan hadden alle tegenstanders hun nieuwe spelers beter kunnen inpassen. Het viel me op dat in het begin vh seizoen net die ploegen die quasi niks veranderd hebben aan hun kern zo goed presteerden.
Neemt niet weg dat Beerschot zeker en vast zijn plaats heeft in 1A (net als OHL) en Holzhauser (net als Mercier) uiteraard een geweldige voetballer is. Maar in het huidige medialandschap zullen beiden nooit een kanshebber zijn voor de gouden schoen dit jaar.

De laatste keer dat ik iets van de show van de Gouden Schoen gezien heb, moet geleden zijn van ongeveer 2002 à 2004.
We zouden die non-award beter doodzwijgen.

Herinner u die gouden-schoen show nog 3 jaar terug (Vormer) toen er publiek toegelaten werd... Mijn lijf doordrongen van de plaatsvervangende schaamte. Dat boegeroep e.d... lompe boeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan