Jupiler Pro League 2021-2022

Schreuder officieel naar Ajax. Goed gewerkt maar niet het voetbal dat ik wou zien, als hij hier weg gaat als kampioen kan je enkel maar tevreden zijn.

Ik begrijp gewoon totaal niet waarom hij met die 352 formatie speelt. Op zich kan Club wel in die formatie spelen, maar met de spelers die hij opstelt werkt dat niet deftig imo. In zo'n formatie moet je eigenlijk dan met Sobol en Mata als wingbacks spelen. De kwaliteiten van een Buchanan en Skov Olsen komen op die positie toch niet helemaal tot uiting, hoewel die laatste het wel uitstekend doet.

Als je met Lang, CDK en Skov wil spelen dan moet je gewoon 433 spelen. Er is niets simpelers dan dat. Buchanan hoort trouwens (momenteel) gewoon thuis op de bank. Ik ging er vanuit dat ze die stilletjes aan gingen brengen, aangezien die eigenlijk al een heel seizoen MLS er heeft op zitten, maar die staat gewoon week in week uit basis. Logisch dat die voorlopig toch eerder tegenvalt.

Ik heb Schreuder alleszins een kans gegeven en hij haalt meer dan waarschijnlijk een logische titel binnen, maar ik ben er niet rouwig om dat Ajax 'm komt weghalen.

Nu kan het 'Mignolet is zijn geld niet waard' wel terug in de frigo!
what-you-did-there-i-see-it.thumbnail.jpg

praten over een keeper met "frigo" in de zin :unsure:

Wedstrijd uitgesteld gekeken gisteren. Ik ga niet zeggen dat het een oververdiende overwinning was, maar het is alleszins geen gestolen overwinning. Beide ploegen konden winnen. Union had het betere spel, maar wij hadden toch wel iets meer en betere kansen vond ik. Al mogen we zeker Mignolet bedanken dat Union niet gescoord heeft.

Vandaar dat ik meteen deze post erbij haal. Ik heb hier een aantal keer (imo terechte) kritiek geleverd op Mignolet, maar als het goed is mag het ook gezegd worden natuurlijk. Hij heeft op tijd zijn vorm gevonden en dat we nog steeds zonder tegengoal zitten in de Play-Offs (in totaal zelfs vijf wedstrijden trouwens) is mede dankzij hem.

Oprecht jammer voor Union trouwens. Als het niet tegen Club Brugge was had ik ze absoluut de titel gegund na zo'n seizoen. Ze hadden het ook zeer zeker verdiend, maar in mijn ogen niet meer of minder dan Club Brugge uiteindelijk. Wie van beide op het einde kampioen wordt heeft het gewoon verdiend. Union heeft een hele sterke run neergezet in de eerste seizoenshelft, maar na nieuwjaar is de motor toch hier en daar wat beginnen sputteren, terwijl Club ondertussen aan 34 op 36 zit geloof ik. Als je trouwens 10 op 12 pakt tegen uw rechtstreekse concurrent, die dan ook nog eens geen enkel doelpunt kan maken, dan verdien je gewoon de titel.
Ik denk dat velen, ook Clubsupporters er echt wel zo over denken. Misschien gemakkelijk na een gewonnen wedstrijd (en bijna kampioenschap) maar na de match werd er toch nog een gemeend applaus gegeven voor de Union spelers & supporters (allé, ik interpreteerde dat toch zo, en het voelde wel zo aan)

Ja I'm serious. Past totaal niet bij Club imho. + Ik kan hem niet uitstaan. Mag ik nog een persoonlijk mening hebben van welke spelers ik liever niet zie spelen bij "mijn" club?

Ik denk dat velen, ook Clubsupporters er echt wel zo over denken. Misschien gemakkelijk na een gewonnen wedstrijd (en bijna kampioenschap) maar na de match werd er toch nog een gemeend applaus gegeven voor de Union spelers & supporters (allé, ik interpreteerde dat toch zo, en het voelde wel zo aan)
Best trots op onze supporters want leek me dat gans stadium gewoon staand applaus gaf voor hun? Kan me niet direct herinneren dat we dit ooit gedaan hebben. Union speelde gewoon veel frisser dan ons, hun druk zetten wisten we echt geen raad mee, en andersom voetbalden die er gewoon uit. Zelfs toen Union met 10 stond was er in minuut 85 ofzo een fase waarin onze spelers druk zetten als gek, met onze supporters erachter en die voetballen er gewoon uit. Wij lijken toch echt niet 100% aandachtig, als we zo CL/voorronde gaan spelen, pff, en dan moeten er nog spelers vertrekken.
Zit dicht bij uit-supporters en Union was echt geslagen, had er echt medelijden mee :(

Leek me wel een licht contact, maar heel lichte penalty, zoekt het ook.
Verdediger raakt ook absoluut geen bal dus de VAR gaar het niet terugdraaien. Mooie sleepbeweging wel

VAR verstopt zich toch al te vaak achter dat concept van contact om geen penalty's terug te draaien. Zirkzee laat zelf zijn been hangen, nooit een strafschop.

Met Kana en Arnstadt zie je wel vooruit voetballen en in één tijd, vooruit verdedigen ook ipv terug lopen
Verschaeren is toch net te vaak controle en terugdraaien, veel meer tijd nodig.

Leuke combinaties gezien al

Fijn dat de spelers zich aan het sparen zijn voor zondag.

Nee, gooi Priske maar zo snel mogelijk buiten want als de afgelopen twee wedstrijden geen statement zijn van hem en de spelers dan weet ik het ook niet meer. Zelfs in tweede klasse heb ik ons nooit zo gelaten weten spelen.

Toch wel een genot om ons zo te zien spelen. Dat middenveld werkt nu tenminste. Dat Amuzu nu eindelijk eens begint te scoren helpt ook wel.

Terug
Bovenaan