Jupiler Pro League 2022-2023

Het optreden van Benito Raman vorige vrijdag in Oostende krijgt een staartje. De spits van Anderlecht was geschorst en volgde de match tegen KVO in de bezoekerstribune. Daar viel hij niet alleen op door het pintje in zijn hand, maar ook omdat hij na de 0-2-zege over de balustrade klom om op het veld mee te vieren met zijn ploegmaats.
Is dat ook geen 5-0 forfait voor Oostende?

0-5 voor Anderlecht ja, KV Oostende heeft gefaald om zijn stadion te beveiligen tegen supporters die het veld willen betreden! :unsure:

ik zie het de bond nog wel presteren

Allee, volgens het Refereeing Department moest die tweede goal van Anderlecht afgekeurd worden voor buitenspel van Slimani. Volgens hen is het wegkeilen van de bal door die Oostende verdediger geen "gecontroleerde actie" en is het onderscheppen van de bal van Diawara een voortzetting van de vorige aanval en geen nieuwe. M.a.w. die regels zijn dus weer serieus voor interpretatie vatbaar.

Allee, volgens het Refereeing Department moest die tweede goal van Anderlecht afgekeurd worden voor buitenspel van Slimani. Volgens hen is het wegkeilen van de bal door die Oostende verdediger geen "gecontroleerde actie" en is het onderscheppen van de bal van Diawara een voortzetting van de vorige aanval en geen nieuwe. M.a.w. die regels zijn dus weer serieus voor interpretatie vatbaar.
Met alle respect maar dat is je reinste bullshit. Hoe die gasten elke week de boel interpreteren slaat nergens op.
Dat De Laet nu 2 weken achter elkaar wegkomt zonder rood, hebben ze zich daar ook over uitgelaten of is dat allemaal zo belangrijk niet?

Wat een klucht is die uitleg van Frank De Bleeckere: de schoen van Selemani wordt gewoon kapot getrapt maar het is geen penalty omdat de verdediger van STVV het niet opzettelijk doet. (KVK krijgt dan wel een penalty tegen waar Koita zelf tegen het been loopt van Kadri en een mooi sierduik erbovenop doet, maar Kadri doet dus ook niets opzettelijks dus is het dan toch ook gewoon geen penalty als ze hun eigen uitleg volgen) Dus vanaf nu geen rode kaarten meer of penalty als je iemand onopzettelijk raakt. Wat is het volgende stukje onzin dat die man gaat verkondigen de volgende weken :rolleyes:

Als ik nu denk aan de uitleg van De Bleeckere over het onopzettelijke en dus geen fout: Iedere keer als je een speler kruist en je raakt die aan tijdens het lopen is het geen fout want je doet het niet opzettelijk (tijdens de loopbeweging), of ik wil de bal wegtrappen maar de ander is iets sneller dan is het ook geen fout want ik wou de bal wegtrappen. Of...

Kotsmisselijk word ik van die onzin :sick:

Sowieso stadion verbod van 3 jaar :clap:
Ge zou het willen!
Wat een klucht is die uitleg van Frank De Bleeckere: de schoen van Selemani wordt gewoon kapot getrapt maar het is geen penalty omdat de verdediger van STVV het niet opzettelijk doet. (KVK krijgt dan wel een penalty tegen waar Koita zelf tegen het been loopt van Kadri en een mooi sierduik erbovenop doet, maar Kadri doet dus ook niets opzettelijks dus is het dan toch ook gewoon geen penalty als ze hun eigen uitleg volgen) Dus vanaf nu geen rode kaarten meer of penalty als je iemand onopzettelijk raakt. Wat is het volgende stukje onzin dat die man gaat verkondigen de volgende weken :rolleyes:
Hah, dus als het per ongeluk is mag het :rofl:. "Ja maar scheids, ik wou echt mijn been niet strekken en mijn studs vooruit steken, het gebeurde gewoon".

Frank De Bleeckere zou mijn inziens als hoofd referee departement een vaste VAR moeten zijn bij elke wedstrijd. De maandag na het vormen van de publieke opinie wat filmpjes versturen is mijn inziens te makkelijk.

Eerlijkshalve moet ik wel zeggen dat die die bal niet wegtrapt maar gewoon tegen zich krijgt.

Linesman had daar gewoon kunnen vlaggen, geen idee waarom die dat niet doet.
Voor de VAR begrijp ik dat het een nieuwe fase is, zit bijna 40 seconden tussen. Tis nie dat Oostende zich niet kon organiseren op die tijd

Frank De Bleeckere zou mijn inziens als hoofd referee departement een vaste VAR moeten zijn bij elke wedstrijd. De maandag na het vormen van de publieke opinie wat filmpjes versturen is mijn inziens te makkelijk.
Da’s wel een goed idee. Refs op pensioen kunnen fysiek niet meer mee maar kunnen best nog achter een scherm zitten.

Elke week een trio in Tubeke De Bleeckere, Gumienny en Joos. Die weten het immers altijd beter.

Da’s wel een goed idee. Refs op pensioen kunnen fysiek niet meer mee maar kunnen best nog achter een scherm zitten.

Elke week een trio in Tubeke De Bleeckere, Gumienny en Joos. Die weten het immers altijd beter.
Ik zou het nu niet zo ver trekken maar ik denk dat bijvoorbeeld in de NFL ook de head of referee uiteindelijk verantwoordelijk is voor elke beslissing uit het replay center. Lijkt me de beste manier om consequentie te bevorderen en een eerlijkere manier van beoordeling dat de 95% juiste beslissingen van vorig seizoen.

Net de nieuwe Radio Radzinski aan 't luisteren met Yves Vanderhaeghe als gast.

"Neem nu die spits van Anderlecht die naar Arsenal vertrokken is."
"Euh, bedoel je Sambi?"
"Euh nee naar Genk."
"El Hadj?
"Nee nee dinges."
"Ah wacht, ik ben nog niet mee met zijn naam, iets met een O, Okareke of zoiets."
"Nee nee die Portugees."
"Ah je bedoelt Fabio Silva, naar PSV."
"Ja die ja."

😂

Uitgebreid artikel in de Süddeutsche Zeitung over een ontdekking van een uitstekende 19 jarige middenvelder van FC Augsburg.

Arne Engels, in de winter mercato voor 100k gekregen bij Club Brugge.

Goei jonge middenvelders hebben ze veel te veel in Brugge.

Terug
Bovenaan