Jupiler Pro League 2022-2023

Om de 4j bij de olympische spelen is genoeg voor die sporten. Wielrennieuws zijn gewoon nieuwtjes in aanloop naar TdF.

Soit, ik ga terug in zomerslaapmodus. Binnenkort 11 maand voetbal aan een stuk 😅

Pffff hoelang nog tot de voetbal weer start?
fucking 3X3 basketbal en roddels over wielrennen en fucking janina wickmayer domineren het sportnieuws dezer dagen. Wat een armoei

Het is het wachten wel waard moet ik zeggen. Speeldag 1 begint op 22 juli met een 'topper' Standard-Gent. Twee dagen later nog een topper met Club Brugge-Genk. Voor de start van de competitie is er ook nog de Supercup (17 juli), Club Brugge-Gent.

Tussendoor kan je met meeval oefenwedstrijden streamen. Gisteren via het Youtube-kanaal van PSV bijvoorbeeld gekeken naar PSV-Cercle Brugge.

Die rode kaart voor Nsoki was volledig terecht, maar een schorsing voor competitiewedstrijden???

Daar klopt toch iets niet aan.

Die rode kaart voor Nsoki was volledig terecht, maar een schorsing voor competitiewedstrijden???

Daar klopt toch iets niet aan.
Sorry, maar ik vind toch echt dat dit soort gedrag competitie-overschrijdend mag werken. Zo een gedrag bestraf je ongeacht welke competitie.

De lijn in de zin van, wat als dit gebeurt tijdens een oefenpot Club - Kopenhagen in Wageningen. Ook schorsen in de JPL? Wat als het Club - Deinze is? Hebben die oefenmatchen tussen Belgische (1A) clubs iets te maken met de pro league? (da's een oprechte vraag)

En waarom dan niet voor de supercup? Of voor de oefenmatchen die nu al vastlagen( zodat er geen bijkomende in de rapte kunnen aangevraagd worden)

Wat met een speler die rode kaart pakt voor tackle? Ook schorsen voor de jpl?

Ik denk dat de lijn inderdaad heel eenvoudig te leggen is. Naar mijn mening mag gewelddadig gedrag voor een bepaalde tijd een straf zijn, ongeacht welke competitie er in die tijd zit. Als je daardoor interlands, CL, oefenmatchen, ... mist: deel van de straf.

Bij een rode kaart voor een tackle, indien niet bewust gewelddadig, mogen we ervan uit gaan dat de intentie sportief was met een foute uitvoering waarvoor de straf gegeven wordt. Hierbij dient dan gekeken te worden in welke competitie deze fout zich voordeed.

En waarom dan niet voor de supercup? Of voor de oefenmatchen die nu al vastlagen( zodat er geen bijkomende in de rapte kunnen aangevraagd worden)

Wat met een speler die rode kaart pakt voor tackle? Ook schorsen voor de jpl?
Tis dat he een doorgebroken speler neer trekken is ook rood.

De schorsing n.a.v. oefenwedstrijden gebeurt op basis van het scheidsrechtersverslag, dus als deze arbiter aangesloten is bij de KBVB, is het logisch dat de schorsing geldt voor matchen in België. Volgens mij komt de supercup ook in aanmerking.

De lijn in de zin van, wat als dit gebeurt tijdens een oefenpot Club - Kopenhagen in Wageningen. Ook schorsen in de JPL? Wat als het Club - Deinze is? Hebben die oefenmatchen tussen Belgische (1A) clubs iets te maken met de pro league? (da's een oprechte vraag)
Hebben die matchen iets met voetbal te maken?
Heeft zo'n kopstoot iets met voetbal te maken?

Ik heb dat altijd raar gevonden, dat zo'n schorsing afhankelijk is van welke competitie dat ge aan het spelen zijt.

Hebben die matchen iets met voetbal te maken?
Heeft zo'n kopstoot iets met voetbal te maken?

Ik heb dat altijd raar gevonden, dat zo'n schorsing afhankelijk is van welke competitie dat ge aan het spelen zijt.
't Is ondertussen duidelijk geworden dat hij de 3 komende matchen geschorst is, ongeacht in welk verband die worden gespeeld. Dus 2 oefenmatchen en de supercup. Da's dus normaal in mijn ogen, dat je idd niet kijkt daar het type competitie en gewoon de eerst volgende neemt. Op voorhand leek het precies alsof die schorsing enkel voor de jpl matchen zou gelden, en daar stelde ik mij vragen bij.

Nsoki 3 matchen geschorst en mist daardoor de supercup.
Man man man, iets met heksenjacht?

Ja tuurlijk is die kopstoot onvergefelijk, maar dat ze een speler schorsen vior een rode kaart in een oefenmatch die niet eens reglementaire tijdsduur had is du jamais vu. (Er werd 2x 60 min gespeeld)

Terug
Bovenaan