Jupiler Pro League 2022-2023

Niet alleen dat zwakke lichaam, toch ook gwn de kop er op die niet goed stond? En zijn entourage hielp er natuurlijk ook niet bij. Jammer, alweer talent weggegooid..
Het blijft een verhaal dat altijd terugkomt: goed zijn bij de jeugd wilt niks zeggen tot ze bij de A-ploegen komen. Los van het fysiek, zijn de mentale opofferingen niet te onderschatten (en die zijn al minder bij voetballers tov andere topsporters)

Niet alleen dat zwakke lichaam, toch ook gwn de kop er op die niet goed stond? En zijn entourage hielp er natuurlijk ook niet bij. Jammer, alweer talent weggegooid..
Het blijft een verhaal dat altijd terugkomt: goed zijn bij de jeugd wilt niks zeggen tot ze bij de A-ploegen komen. Los van het fysiek, zijn de mentale opofferingen niet te onderschatten (en die zijn al minder bij voetballers tov andere topsporters)
Wilt niets zeggen klopt toch ook niet? Er zullen er veel meer zijn die goed zijn bij de jeugd en een mooie carriere maken bij een A-ploeg dan degene die slecht of niet opvallen bij de jeugd.

Mss ook wel te vergelijken met school ook. Soms komen mensen die hard moeten studeren om er te geraken verder dan deze die (tot en met het middelbaar pakweg) amper iets moeten doen en alles direct snappen.

Als je in sport niet gewoon bent om er alles voor te doen in de jeugd en je kan die mentale switch dan niet maken dan wordt het lastig natuurlijk.
Altijd uitzonderingen uiteraard, en als het lichaam niet mee wil sta je daar ook natuurlijk.

Vraag het aan iedereen op Neerpede , het grootste talent ooit . Jammer .
Sorry hoor, maar dit hoort ge ook wel om de paar jaar vanuit Neerpede hé. Vanden Borre, Januzaj, Musonda Jr, nu Bounida,... allemaal "het grootste talent ooit op Neerpede". Toevallig allemaal ofwel geflopt ofwel die status van absoluut toptalent er totaal niet uitgekomen. Ik voorspel nu al dat Bounida de volgende in dat rijtje wordt.

Sorry hoor, maar dit hoort ge ook wel om de paar jaar vanuit Neerpede hé. Vanden Borre, Januzaj, Musonda Jr, nu Bounida,... allemaal "het grootste talent ooit op Neerpede". Toevallig allemaal ofwel geflopt ofwel die status van absoluut toptalent er totaal niet uitgekomen. Ik voorspel nu al dat Bounida de volgende in dat rijtje wordt.
Sterke analyse. :crazy:

Bij Bounida staat er trouwens een beter kopke op dan bij Musonda en zijn entourage. Keuze voor Ajax ook niet te vergelijken met de keuze voor Chelsea.
Maar goed, het is allemaal geen toeval, maar zeker geen toeval dat je Tielemans, Kompany en Lukaku selectief uit je lijstje weglaat. :)

Sterke analyse. :crazy:

Bij Bounida staat er trouwens een beter kopke op dan bij Musonda en zijn entourage. Keuze voor Ajax ook niet te vergelijken met de keuze voor Chelsea.
Maar goed, het is allemaal geen toeval, maar zeker geen toeval dat je Tielemans, Kompany en Lukaku selectief uit je lijstje weglaat. :)
Omdat Tielemans, Kompany en Lukaku volgens mij niet die stempel "grootste talent ooit uit Neerpede" kregen. Terwijl net zij het wel waargemaakt hebben.

Er wordt toch echt steeds gezegd dat VdB meer talent had dan Kompany, maar die laatse door zijn goede kop het wel heeft waargemaakt?

En wat Bounida betreft, keuze voor Ajax kan mss beter zijn, maar Rits was bv ook een veel groter talent dan Vermaelen en Vertonghen, en die laatsten hebben het bij Ajax wel waargemaakt itt tot die eerste.

Soit, het valt gewoon op dat die "grootste talenten ooit" steevast blijkbaar de verkeerde keuzes maken. Jammer dat ze telkens die stempel krijgen, zonder zouden ze het hoofd mss wat meer koel hebben gehouden en gestaag hebben gewerkt aan hun doorbraak bij hun club. Zoals Kompany, Lukaku, Tielemans en CdK bij Club. En indertijd bv Witsel en Fellaini bij Standard.

De enige 2 die echt de stempel grootste talent dat ooit op Neerpede rondliep kregen zijn Bounida en Musonda. En terecht trouwens.

Tielemans, Lukaku en Kompany ook gewoon bij de grootste talenten. En die maakten wel carrièregewijs vaak goeie keuzes. En dan vergeten we Doku nog, die ook een gigantisch talent is, en nu welliswaar wordt afgeremd door blessures, maar wel ook goede keuzes maakte voorlopig.

Zoveel meer nuances die men wel mag plaatsen bij de analyses waarom de ene het wel haalt en de andere niet. Maar stellen dat de grootste talenten slechte keuzes maken omdat Vanden Borre en Musonda het niet haalden, gewoon zever.

Side note: indertijd dacht ik dat Kompany werd gezien als een supertalent, maar VDB werd het grootste talent genoemd als ik me goed herinner.

En ik treed dat wel bij tbh. Ik kan het zomaar geloven dat VDB het grootste talent van Neerpede is geweest. Alle fratsen ten spijt, wat die van nature uit kon laten zien…

Hij maakte steeds een gemotiveerde indruk en had volgens mij de goede mentaliteit...maar zijn vader koos voor de slechte entourage (hij had beter moeten weten want hij was zelf talentvolle middenvelder bij Anderlecht) en voorts werd hij idd gehinderd door blessures...ik vind het oprecht jammer voor hem

Side note: indertijd dacht ik dat Kompany werd gezien als een supertalent, maar VDB werd het grootste talent genoemd als ik me goed herinner.

En ik treed dat wel bij tbh. Ik kan het zomaar geloven dat VDB het grootste talent van Neerpede is geweest. Alle fratsen ten spijt, wat die van nature uit kon laten zien…
Klopt. Vanden Borre was een groter talent. Maar was helaas mentaal niet gemaakt voor het harde voetbalwereldje. Geen toeval dat hij enkel nog terug op niveau kon komen bij Anderlecht, of onder Vercauteren. Waar hij vertrouwen kreeg.

Die match tegen Spanje zegt alles over het talent dat Vanden Borre had. Heel jammer dat het er bij zo een mooie speler niet volledig is uitgekomen.

In uw signature zetten aub.

Tgohja de kans is altijd groot dat het niets wordt he. Die laatste stap is telkens een reusachtige. Voorlopig zijn diegene die minstens een seizoen in de basis spelen bij Anderlecht veruit de meest consistente. Zo een Romeo Lavia had meer geleerd bij Anderlecht dan bij de beloften van City, maarja hij had dan wel maar de helft van de gouden dubloenen in zijn zak.

Ik vind hier dus niets jammer aan. Hoe meer van die figuren, hoe meer jongeren in de toekomst hopelijk wat nadenken...
Wat een dwaas.

edit: Ik wil even duidelijk maken dat ik niemand zulke blessurelast gun. Maar zo verheven doen over iets dat mogelijk uw laatste kans is na zeven andere laatste kansen. En dan nergens terechtkomen. Ja, hopelijk is dat een wake up call voor enkele andere figuren...

Laatst bewerkt:
Januzaj was helemaal niet het grootste talent ooit, dat is wat jij er van wilt maken. Wel een talent dat te vroeg vertrokken is, idem al die andere namen en idem Bossaert, Lavia,...

Musonda en nu Bounida wel degelijk van een andere orde dan alle namen die je nu op noemt, zelfs Kompany en Tielemans. Musonda en Bounida stonden of staan al jarenlang op de lijstjes van alle grote ploegen en behoren/behoorden in hun leeftijdscategorie tot de beste 3 spelers/talenten van de wereld, totaal niet te vergelijken met Januzaj of Vanden Borre. Musonda werd tegengehouden door domme keuzes en vooral veel blessures, bij Bounida vrees ik eerder dat zijn lichaamsbouw parten gaat spelen. Die is binnen dit en 3 jaar absoluut nog niet klaar voor de A-ploeg, benieuwd of hij zelf dat geduld kan opbrengen.

Ik vraag mij vooral af waar uw voorspelling op gebaseerd is. Lijkt me eerder een lacherige ondertoon die werkelijk nergens op gebaseerd is, laat staan dat je 'm ooit al eens hebt zien voetballen. Van een Musonda en Bounida zijn de jeugdvolgers alleszins unaniem: dergelijke talenten behoren tot het grootste dat Anderlecht ooit had. Jammer dat ze er zelf nooit mee hebben kunnen oogsten.

Januzaj is net vertrokken bij Anderlecht omdat hij er in de schaduw van Musonda stond en dat niet leuk vond.

Elke Anderlechtfan weet dat Musonda en Bounida een hele andere categorie waren, inderdaad.

Ik vind hier dus niets jammer aan. Hoe meer van die figuren, hoe meer jongeren in de toekomst hopelijk wat nadenken...
Wat een dwaas.

edit: Ik wil even duidelijk maken dat ik niemand zulke blessurelast gun. Maar zo verheven doen over iets dat mogelijk uw laatste kans is na zeven andere laatste kansen. En dan nergens terechtkomen. Ja, hopelijk is dat een wake up call voor enkele andere figuren...
Mes dat aan twee kanten snijdt natuurlijk...
Musonda heeft nog geen match gespeeld en heeft al meer verdiend dan al die jeugdspelers die niet verder zullen geraken dan de bank vd eerste ploeg. Je zou dus als jongere ook gewoon voor de zekerheid van het grote loon kunnen kiezen. Eén zware blessure kan fin de carrière betekenen en dan zou ik precies ook liever enkele miljoenen op mijn rekening staan hebben van de jeugd van Chelsea dan 20K van Neerpede.

Ik heb nu natuurlijk verre van de juiste mentaliteit voor topsport dus ik hoop ook gemeend dat niet iedereen deze logica volgt, maar het is wel een logica die ik kan begrijpen. Het geduld hebben om te rijpen en het risico willen nemen dat je misschien gaat cashen op je 20 is een grote gok op je 16.

Musonda heeft nog geen match gespeeld en heeft al meer verdiend dan al die jeugdspelers die niet verder zullen geraken dan de bank vd eerste ploeg. Je zou dus als jongere ook gewoon voor de zekerheid van het grote loon kunnen kiezen. Eén zware blessure kan fin de carrière betekenen en dan zou ik precies ook liever enkele miljoenen op mijn rekening staan hebben van de jeugd van Chelsea dan 20K van Neerpede.

Ik heb nu natuurlijk verre van de juiste mentaliteit voor topsport dus ik hoop ook gemeend dat niet iedereen deze logica volgt, maar het is wel een logica die ik kan begrijpen. Het geduld hebben om te rijpen en het risico willen nemen dat je misschien gaat cashen op je 20 is een grote gok op je 16.

Klopt helemaal. En iemand die dat zo verwoordt, kan wel op een (moeizaam gezien supporter) begrip rekenen. Een Alper Ademoglu (die ondertussen ook niks bereikt heeft overigens) deed dat ook. Die was effectief broodwinner van zijn familie (met oa een lichamelijk gehandicapte broer, dacht ik?) en zei dat ook dat die altijd zou kiezen voor financieel aantrekkelijke voorstellen ifv het ondersteunen van zijn familie. Mensen zagen hem niet graag gaan, maar die kreeg desondanks begrip.

Ik kan dat ook wel begrijpen dat zo snel mogelijk willen cashen hoe zou je zelf zijn ? ken zijn ouderlijke situatie niet maar als je daar op eens een bom geld krijgt en die miserie achter u kan laten doe je dat gewoon. Ik ben blauw zwart en hart en nieren stel dat ik een speler ben en ik kan daar het meest scheppen nja dat doe je dan wellicht ( bedoel nu niet spelers die al toploon hebben ) aar jeugd spelers etc.

Na de aflevering met Pierre Dwomoh in de nieuwe podcast van Friends of Sport zie ik het toch ook niet helemaal goedkomen met zijn carrière.

Terug
Bovenaan