Jupiler Pro League 2022-2023

Heb wel betere zaken te doen dan effectief moeite te steken in zo'n dwaze tussenseizoen discussie, maar je mag ook vooral reageren op de rest ipv beetje de wijsneus uit te hangen hoor :)
Makkelijk om dan met zo’n zaken af te komen hè. Nogmaals ik heb geen weet van post met onzin als “redder van het vaderland” en dergelijke. En Sambi is een goeie speler, in België speelde ie teveel vanuit zijn zetel dus niet slecht dat ie meer moet brengen in Engeland.

Edit: en welke “next big things” horen we niets meer van na een jaar?

Makkelijk om dan met zo’n zaken af te komen hè. Nogmaals ik heb geen weet van post met onzin als “redder van het vaderland” en dergelijke. En Sambi is een goeie speler, in België speelde ie teveel vanuit zijn zetel dus niet slecht dat ie meer moet brengen in Engeland.
Leek me vrij duidelijk dat dat een overdrijving was om het wat in het belachelijke te trekken om men punt wat kracht bij te zetten ma bon.

En leuk dat dat een goede speler is, denk ook niet dat dat hier de laatste paar posts is ontkend of wel?
En leuk dat er mensen de jeugd gepassioneerd volgen, allemaal top, ze moeten zich toch aan iets optrekken daar bij Anderlecht e :biglaugh: .

Maar ff serieus nu, als het volgend talent weer maar eens opgehemeld wordt heb ik veelal iets van , het zal wel, zijn er de laatste jaren wel een aantal zo gepasseerd. Als je het iedere keer blijft zeggen zal het regelmatig wel eens kloppen zeker.

Zal mss zelfs nog komen maar heel dat gestoef en opgehemel mag wel eens wat minderen, vooral ook omdat het constant van dat is. Vind ge het raar dan dat mensen eens een schampere opmerking maken als er weer maar eens een neerpedeboy als toptalent omschreven wordt terwijl we van een deel na een jaar niks meer horen.

Bij Genk doen ze dat toch ook niet, staan anders ook bekend voor hun jeugdwerking.
De genkies hier zouden dat beter wat meer doen. Konden we die talenten ook een beetje beter inschatten. Kijk er zeker naar uit om die volgend jaar bezig te zien in 1B.

Maar goed, van welke hier beschreven toptalenten horen we nu niets meer omdat het volgens u geen toptalenten waren en wij hier overdreven?
Welke spelers zijn volgens jouw geen toptalenten? Nochtans genoeg Neerpede spelers die niet als golden boys worden afgestempeld hier.

Zelfs mindere talenten als Bornauw en Saelemaekers zijn toch aan het timmeren aan een deftige carrière? Ja, Doku stagneert een beetje, maar daar zijn blessures een duidelijke factor. En Sambi koos voor Arsenal, en daar is er nu eenmaal wel wat concurrentie. Speelde idd zwakke matchen, maar toonde ook mooie zaken bij momenten.

Laatst bewerkt:
Heb wel betere zaken te doen dan effectief moeite te steken in zo'n dwaze tussenseizoen discussie, maar je mag ook vooral reageren op de rest ipv beetje de wijsneus uit te hangen hoor :)
Nee want daar gaat het net om.

Sambi was voor ons, Anderlecht, een sterkhouder. Samen met Nmecha de spil. Alles verliep via hem. Als een club daar dan iets van een 20 à 25 miljoen voor betaalt, bevestigt zoiets dat. Als hij dan vertrekt en we moeten het nadien doen met Olsson haal ik dat ook aan als excuus voor Kompany want dat is heel wat minder.

Daarmee heb ikzelf alleszins, ik spreek niet voor anderen, nooit gezegd dar hij het vaderland ging redden. Wel dat hij kans heeft om bij de Rode Duivels een basisoptie te worden in de toekomst. Maar daarvoor moet hij zich blijven ontwikkelen.

Kijk dat heet nuance.

Als er nu in de pers trouwens ene als redder van het vaderland wordt bestempeld tegenwoordig is ‘t De Ketelaere wel. ‘Nieuwe Van Himst, ‘nieuwe KDB’, ‘40 miljoen’, wat las ik allemaal al.

Daar denk ik dan ook bij: doe maar rustig. Maar ook daar: ergens ook niet erg. Laat er maar lekker veel talent zijn waar we onze hoop op mogen stellen. Ze zullen zich niet allemaal ontwikkelen maar sommigen misschien wel.

Collasin, die weken in elke krant stond omdat hij zijn enkel kon opendraaien en net nog niet in de voorselectie van de rode duivels zat na zijn goal tegen ons.
Colassin*, en wat kan een Anderlechtsupporter nu doen aan een krant die bij elke jonge speler in overdrive gaat? Over Colassin waren de meeste supporters altijd al kritisch, stond ook in de jeugd totaal niet gekend als een topper in wording. Dat de kranten full retard gaan, zoals altijd bij 1 goeie match, kan je als supporter weinig aan doen he. Die voorselectie maak je er zelf van.

Collasin, die weken in elke krant stond omdat hij zijn enkel kon opendraaien en net nog niet in de voorselectie van de rode duivels zat na zijn goal tegen ons.
het ging over spelers die hier de "next big thing" werden genoemd en daarna niets meer van werd gehoord. Niet wat de pers allemaal zevert :)

het ging over spelers die hier de "next big thing" werden genoemd en daarna niets meer van werd gehoord. Niet wat de pers allemaal zevert :)
Ik kan in hans zijn postgeschiedenis maar 10 paginas terug gaan en de man post te veel dus kan helaas niks terug vinden van aan het begin van het tijdperk Kompany, en om de topics af te gaan schuimen ben ik eerlijk gezegd te lui, het is verlengd weekend voor mij en ga der wat proberen van te genieten.
maar NAAR MIJN HERRINERING werd er toen enorm positief gedaan over de jeugd die toen al dan niet moest opgesteld worden wegens geldgebrek. En denk dat met de wetenschap van vandaag ik mag zeggen dat er toen een aantal door de mand zijn gevallen, die nu (Kana, Sardella, Arnstad bv) op hun gemak aan de weg aan het timmeren zijn.

Is mijn woordgebruik van the next big thing fout, ja want dat is idd nooit letterlijk gezegd. Maar om op woordgebruik te blijven zagen ipv op inhoud is wel spijtig.

De genkies hier zouden dat beter wat meer doen. Konden we die talenten ook een beetje beter inschatten. Kijk er zeker naar uit om die volgend jaar bezig te zien in 1B.

Maar goed, van welke hier beschreven toptalenten horen we nu niets meer omdat het volgens u geen toptalenten waren en wij hier overdreven?
Welke spelers zijn volgens jouw geen toptalenten? Nochtans genoeg Neerpede spelers die niet als golden boys worden afgestempeld hier.

Zelfs mindere talenten als Bornauw en Saelemaekers zijn toch aan het timmeren aan een deftige carrière? Ja, Doku stagneert een beetje, maar daar zijn blessures een duidelijke factor. En Sambi koos voor Arsenal, en daar is er nu eenmaal wel wat concurrentie. Speelde idd zwakke matchen, maar toonde ook mooie zaken bij momenten.
Denk dat ik dat wel al eens eerder heb gezegd, het predikaat toptalent krijg ik de kriebels van, net omdat er bij jeugdspelers nog zoveel mis kan gaan, of in positieve zin nog zoveel stappen gezet kunnen worden. En vind u altijd heel positief over de eigen jeugd, soms op het irritante af. Op zich niks mis mee en u goed recht. En op zich wel interessant, bij andere ploegen mag dat idd ook wel eens meer gebeuren.

Het is gewoon mijn persoonlijke indruk dat het vaak een goednieuwsshow is als het over jeugdspelers gaat die eens mogen meedoen in de eerste ploeg terwijl die jongens toch nog stappen moeten zetten om bv. een basisplaats af te dwingen en die nuance mis ik vaak.

En nogmaals dat kan gewoon mijn indruk zijn, en kan best dat ik daar fout in ben, maar vrees dat ik niet alleen ben met die indruk.
Bornauw en Saelemaekers zijn eigenlijk 2 goede voorbeelden van wat ik bedoel e, die mannen zijn toch nooit als toptalenten bestempeld maar maken nu idd mooie carriere.
Doku zal ook wel goedkomen als die van blessures gespaard blijft.
En in Sambi heb ik het eigenlijk nooit gezien, gaat een Vadis verhaal worden. Mag gerust het tegendeel bewijzen en zal mijn fout dan grif toegeven.
Nee want daar gaat het net om.

Sambi was voor ons, Anderlecht, een sterkhouder. Samen met Nmecha de spil. Alles verliep via hem. Als een club daar dan iets van een 20 à 25 miljoen voor betaalt, bevestigt zoiets dat. Als hij dan vertrekt en we moeten het nadien doen met Olsson haal ik dat ook aan als excuus voor Kompany want dat is heel wat minder.

Daarmee heb ikzelf alleszins, ik spreek niet voor anderen, nooit gezegd dar hij het vaderland ging redden. Wel dat hij kans heeft om bij de Rode Duivels een basisoptie te worden in de toekomst. Maar daarvoor moet hij zich blijven ontwikkelen.

Kijk dat heet nuance.
En het is net die nuance die ik vaker mis als ik hier eens iets lees over jeugd, dat was eigenlijk heel mijn punt, dat ik in mijn post dan zelf geen nuance leg besef ik nu pas. ✌️

Ik kan in hans zijn postgeschiedenis maar 10 paginas terug gaan en de man post te veel dus kan helaas niks terug vinden van aan het begin van het tijdperk Kompany, en om de topics af te gaan schuimen ben ik eerlijk gezegd te lui, het is verlengd weekend voor mij en ga der wat proberen van te genieten.
maar NAAR MIJN HERRINERING werd er toen enorm positief gedaan over de jeugd die toen al dan niet moest opgesteld worden wegens geldgebrek. En denk dat met de wetenschap van vandaag ik mag zeggen dat er toen een aantal door de mand zijn gevallen, die nu (Kana, Sardella, Arnstad bv) op hun gemak aan de weg aan het timmeren zijn.

Is mijn woordgebruik van the next big thing fout, ja want dat is idd nooit letterlijk gezegd. Maar om op woordgebruik te blijven zagen ipv op inhoud is wel spijtig.
Het feit dat die jonge spelers nu weer boven water komen, wil zeggen dat het wel degelijk talentrijke spelers en dat ze de nodige kwaliteiten hebben (mssn Sardella niet voor het niveau van Anderlecht maar die werd dan ook niet in 1 adem genoemd met die anderen). Maar dus terecht dat er over sommigen gezegd werd dat het grote talenten zijn want anders zouden ze nu niet meer in de picture zijn. En dat was wat jij wel verkondigde in uw originele post nl dat er spelers zogezegd grote talenten waren waar we vervolgens 1 jaar later niets meer horen. Ik ben nog steeds in blijde verwachting van die spelers :)

En als je te lui bent om iets op te zoeken dan moet je ook niet met zo'n overdreven posts komen waar er gewoon niets van klopt. Want dan mag je wel wat tegenwerk verwachten natuurlijk

en geniet van het mooie weer dit weekend (y)

Het feit dat die jonge spelers nu weer boven water komen, wil zeggen dat het wel degelijk talentrijke spelers en dat ze de nodige kwaliteiten hebben (mssn Sardella niet voor het niveau van Anderlecht maar die werd dan ook niet in 1 adem genoemd met die anderen). Maar dus terecht dat er over sommigen gezegd werd dat het grote talenten zijn want anders zouden ze nu niet meer in de picture zijn. En dat was wat jij wel verkondigde in uw originele post nl dat er spelers zogezegd grote talenten waren waar we vervolgens 1 jaar later niets meer horen. Ik ben nog steeds in blijde verwachting van die spelers :)

En als je te lui bent om iets op te zoeken dan moet je ook niet met zo'n overdreven posts komen waar er gewoon niets van klopt. Want dan mag je wel wat tegenwerk verwachten natuurlijk

en geniet van het mooie weer dit weekend (y)
Hebt gij uberhaupt de rest van de post gelezen? Zeg letterlijk dat de nuance in mijn posts ontbreekt. Dat belerend vingertje mag je in het vervolg voor uzelf houden :)

Ik heb me in ieder geval ook een abonnement op 1B genomen.

Er zijn er eigenlijk 3 waar ik veel van verwacht. Oyen is denk ik al redelijk bekend en volgens mij gaan ze daar echt op rekenen als basisspeler. Nemeth maakt heel makkelijk goals. Vorig scoorde hij al 2 keer in de weinige minuten die hij kreeg. Voor de rest is er ook El Khannous die een heerlijke nummer 10 is. Ik denk wel dat die eerder in 1B gaat spelen, maar misschien toch al minuten gaat maken in 1A.

Voor de rest is er ook nog Jay-Dee Geussens. Een middenvelder met een hele mooi traptechniek. Hij zat bijvoorbeeld in dat programma 'Wereldrecord' op Canvas. Daar lieten ze hem de trap van De Bruyne (de 2-0) tegen Brazilië nadoen om te onderzoeken hoe die trap in zijn werk ging.

Verder hoor ik veel over Rommens als linksachter en Matisse Didden centraal van achter, maar daar heb ik iets te weinig kijk op.

Nogmaals. Het was een moeilijk seizoen als Genk-supporter, maar de jeugd was een echt lichtpunt. Hopelijk kunnen we zowel in 1A als in 1B genieten.

Denk dat ik dat wel al eens eerder heb gezegd, het predikaat toptalent krijg ik de kriebels van, net omdat er bij jeugdspelers nog zoveel mis kan gaan, of in positieve zin nog zoveel stappen gezet kunnen worden. En vind u altijd heel positief over de eigen jeugd, soms op het irritante af. Op zich niks mis mee en u goed recht. En op zich wel interessant, bij andere ploegen mag dat idd ook wel eens meer gebeuren.

Het is gewoon mijn persoonlijke indruk dat het vaak een goednieuwsshow is als het over jeugdspelers gaat die eens mogen meedoen in de eerste ploeg terwijl die jongens toch nog stappen moeten zetten om bv. een basisplaats af te dwingen en die nuance mis ik vaak.

En nogmaals dat kan gewoon mijn indruk zijn, en kan best dat ik daar fout in ben, maar vrees dat ik niet alleen ben met die indruk.
Uiteraard ben ik hier al vaak heel enthousiast geweest over Neerpede talenten. En soms was ik wss wat te vroeg met mijn enthousiasme. ;) Is ook gewoon 1 van de hoofdredenen dat ik fan van Anderlecht ben. Ik geniet oprecht van een jeugdspeler die doorbreekt in het 1e. En ik baseer mij wel op wat meer dan, tis eenen van Neerpede, dus tis nen goeien.

Maar met de term toptalent is toch niets mis? Een toptalent kan toch perfect floppen? Doet toch niets af aan zijn talent? Zoals je zelf zegt, er kan nog zoveel gebeuren.

En uiteraard is niet alles positief wat uit Neerpede komt. Als er je dan toch zo graag iets negatiefs wil horen. De kleinzoon van Paul Van Himst is een heel slechte speler, en geen toptalent. ;) Heel bizar dat men die een contract heeft gegeven in 1b.

Wat zijn flops? Ik herinner mij dat Schrijvers als een groot talent werd gezien bij ons. Maar uiteindelijk heeft die toch 150 matchen bij ons en 64 matchen bij Club Brugge gespeeld. Dus eigenlijk bij de G5. Maar nu speelt hij bij OHL wat als een kleinere club wordt beschouwd.

Gerkens heeft na zijn vertrek bij ons eigenlijk ook nog een mooi parcours afgelegd door te spelen bij Anderlecht en Antwerp.

Hoe zou je bijvoorbeeld de carrière van een Stef Peeters kunnen beschouwen?

Om maar aan te tonen dat die definitie moeilijk is.

Wat zijn flops? Ik herinner mij dat Schrijvers als een groot talent werd gezien bij ons. Maar uiteindelijk heeft die toch 150 matchen bij ons en 64 matchen bij Club Brugge gespeeld. Dus eigenlijk bij de G5. Maar nu speelt hij bij OHL wat als een kleinere club wordt beschouwd.

Gerkens heeft na zijn vertrek bij ons eigenlijk ook nog een mooi parcours afgelegd door te spelen bij Anderlecht en Antwerp.

Hoe zou je bijvoorbeeld de carrière van een Stef Peeters kunnen beschouwen?

Om maar aan te tonen dat die definitie moeilijk is.
Had door Boskamp toch hele andere verwachtingen over Schrijvers dan wat het geworden is.

Sluiten de voorbereiding af met een 2-1 zege tegen Dinamo Kiev, goals van Janssen en Benson. Donderdag aan de bak thuis tegen FC Drita.

Terug
Bovenaan