Wel de Europese poules gehaald, he.
Meer geluk dan kunde, maar dat wel ja.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wel de Europese poules gehaald, he.
Oké doeWat een drama, vergelijk dat eens met het scorend vermogen en de kansen vorig seizoen.
Anderlecht staat 12 miljoen in de winst deze transferperiode. Ze hebben de laatste 5 jaar nooit beter gedaan. Vlap, Cobbaut, Saief, Bakkali zijn eindelijk definitief van de payroll af. Zoveel extra inspanningen doen ze toch niet, in tegendeel. Het is nog steeds met de handrem op. Dat al die brol vertrekt maakt het mogelijk om eens een speler als Vertonghen te halen. Uiteindelijk blijft de loonmassa gelijk. En eerlijk : ik geef liever meer aan Vertonghen dan dat je voor hetzelfde geld een Bakkali en Saief onderhoud die in de B kern zitMet de financiële inspanningen die ze nu doen (al was het maar loon) gaan ze toch sportief goed moeten boeren Europees (dit seizoen en volgend seizoen).
True maar je merkt toch wel dat ze terug een versnelling hoger willen schakelen en dat daar een gevaar in schuilt.Anderlecht staat 12 miljoen in de winst deze transferperiode. Ze hebben de laatste 5 jaar nooit beter gedaan. Vlap, Cobbaut, Saief, Bakkali zijn eindelijk definitief van de payroll af. Zoveel extra inspanningen doen ze toch niet, in tegendeel. Het is nog steeds met de handrem op. Dat al die brol vertrekt maakt het mogelijk om eens een speler als Vertonghen te halen. Uiteindelijk blijft de loonmassa gelijk. En eerlijk : ik geef liever meer aan Vertonghen dan dat je voor hetzelfde geld een Bakkali en Saief onderhoud die in de B kern zit
Goh gevaar, alle schulden zijn weg gewerkt he. Dat mag je ook niet vergeten. Anderlecht doet echt geen gekke dingen op de transfermarkt momenteel. Ze kunnen opnieuw tegen een stootje maar ze zullen de volgende jaren geen transfers doen zoals Brugge van meer dan 10 miljoen. Daar hebben ze de budgetten gewoon niet voorTrue maar je merkt toch wel dat ze terug een versnelling hoger willen schakelen en dat daar een gevaar in schuilt.
Ik heb meer bang van het middenveld. Als die Diawara flopt mag je het met dit middenveld gaan doen. Dat gaat niet. Komt ook nog eens bij dat ze door dat Europese voetbal sowieso punten gaan verliezen. PO1 halen zou al straf zijn. Zeker als Genk en Antwerp blijven punten pakken. Dan is plaats 1 - 2 en 3 al wegVoorin gaan ze volgens mij tekort schieten om echt mee te doen voor PO1.
Waar zit Ashimeru eigenlijk? Die kan ook wel evenwicht brengen toch?Ik heb meer bang van het middenveld. Als die Diawara flopt mag je het met dit middenveld gaan doen. Dat gaat niet. Komt ook nog eens bij dat ze door dat Europese voetbal sowieso punten gaan verliezen. PO1 halen zou al straf zijn. Zeker als Genk en Antwerp blijven punten pakken. Dan is plaats 1 - 2 en 3 al weg
Ondanks alle non-matchen en dat het vaak genoeg slecht was bij Kompany zag je vanaf dag 1 dat er een idee achter zat. Nu is er na 10 slechte matchen niets. Er zit geen enkel idee achter, buiten wat lange ballen trappen.Bij Kompany zag je idd af en toe het voetbal er uit komen dat hij wou spelen, maar merkte je idd dat dat nooit mogelijk was met de huidige kern.. Maar hoeveel matchen hebben ze niet gewonnen door Nmecha en Zirkzee?
Als je de match gisteren zag en dan keek naar bvb de bekerfinale en die match voor de 3e plek.. Kompany heeft ook meer dan genoeg van die absolute non-matchen gehad toch? Zowel in het begin als na nieuwjaar. Je kon ze nog 90 min extra geven, maar die goal zou nooit vallen.. Veel gebrei en middenveld spel, bal breed en nr achter maar verder geraken zat er niet.
Enkel krijg hij wel tonnen krediet en ging het wel groeien, terwijl Mazzu dat direct tegen zich heeft.
Waarmee ik niet wil zeggen dat hij topvoetbal gaat brengen, maar de naam en het gevoel errond kan meer zwart/wit zijn.
Hopelijk kunnen ze meer met de versterkingen, want vorig jaar zat je toch ook al dat de ploeg (buiten de aanval) de vaak tekort kwam.
UIteraard had je onder Kompany absolute kutmatchen, ik heb hier vaak genoeg kritiek gegeven en zitten grommelen.Bij Kompany zag je idd af en toe het voetbal er uit komen dat hij wou spelen, maar merkte je idd dat dat nooit mogelijk was met de huidige kern.. Maar hoeveel matchen hebben ze niet gewonnen door Nmecha en Zirkzee?
Als je de match gisteren zag en dan keek naar bvb de bekerfinale en die match voor de 3e plek.. Kompany heeft ook meer dan genoeg van die absolute non-matchen gehad toch? Zowel in het begin als na nieuwjaar. Je kon ze nog 90 min extra geven, maar die goal zou nooit vallen.. Veel gebrei en middenveld spel, bal breed en nr achter maar verder geraken zat er niet.
Enkel krijg hij wel tonnen krediet en ging het wel groeien, terwijl Mazzu dat direct tegen zich heeft.
Waarmee ik niet wil zeggen dat hij topvoetbal gaat brengen, maar de naam en het gevoel errond kan meer zwart/wit zijn.
Hopelijk kunnen ze meer met de versterkingen, want vorig jaar zat je toch ook al dat de ploeg (buiten de aanval) de vaak tekort kwam.
Daar slaag je de bal mis , geen zwakke ploeg maar een kutsysteemAnderlecht is toch nog altijd een zwakke ploeg. Je kan wel blijven hoog oplopen met de Neerpede boys maar daar stopt het dan ook, na een jaar of 5 blijft die plaat toch ook wat hangen. Ze zijn er wel weeral eens in geslaagd een spits te halen die het verschil kan maken en eigenlijk te goed is voor deze competitie waardoor soms de zaken wat verdoezelen.
Diawara en Vertonghen zullen onmiddelijk een meerwaarde moeten vormen of het blijft imo daar toch middelmaat troef.

Of misschien beideDaar slaag je de bal mis , geen zwakke ploeg maar een kutsysteem![]()

En vooral, dat zogezegd gebrei, daar zat een idee achter. Een systeem. Ik vraag mij oprecht af wat het systeem is van Mazzu. Ik zie vaak lange ballen naar niemandsland. Aanvallers die heel ver van de goal of middenvelders staan, Gisteren een Kana en Arnstad die alleen het middenveld moeten controleren, iets wat Trebel ook niet was gelukt trouwens, wat de fanboys ook willen beweren. Een 5 mans verdediging die gewoon niet werkt met de spelers die we hebben. Wissels waar ik grotere vraagtekens bij heb dan bij Kompany.UIteraard had je onder Kompany absolute kutmatchen, ik heb hier vaak genoeg kritiek gegeven en zitten grommelen.
Alleen merk je dat het nu gewoon nog erger is.
Die bekerfinale was er één die aan 2 kanten slecht was. Die match voor de 3e plaats tegen Gent ? Daar druk je Gent weg en krijg je het deksel op de neus.
Die matchen met veel gebrei waren toch vooral in zijn beginperiode bij ons als coach, je zag er wel progressie in. Nadien waren de meeste matchen met veel kansen, maar miste je een echte afwerker voor doel.
Kompany heeft het ook nooit gehad over de titel, Mazzu: "Anderlecht moet als ambitie hebben om kampioen te spelen. Over de tweede of derde worden moeten we voor het seizoen niet denken"
Dan leg je de lat automatisch hoog + ons bestuur dat vond dat Kompany niet genoeg uit de kern had gehaald en dus beter had moeten presteren.
Dan legt het publiek de lat ook hoger natuurlijk.
Ik blijf het raar vinden dat Cullen zo vlot weg mocht voor amper een peulschil. Werd die dan intern zo onderschat?En vooral, dat zogezegd gebrei, daar zat een idee achter. Een systeem. Ik vraag mij oprecht af wat het systeem is van Mazzu. Ik zie vaak lange ballen naar niemandsland. Aanvallers die heel ver van de goal of middenvelders staan, Gisteren een Kana en Arnstad die alleen het middenveld moeten controleren, iets wat Trebel ook niet was gelukt trouwens, wat de fanboys ook willen beweren. Een 5 mans verdediging die gewoon niet werkt met de spelers die we hebben. Wissels waar ik grotere vraagtekens bij heb dan bij Kompany.
Mazzu lijkt mij een miscast die perfect te voorspellen was. Een filosofie die perfect past bij bepaalde ploegen. Maar heeft hier noch de kern, noch de cultuur mee om zijn voetbal te spelen. Men was in maart blijkbaar bezig met Mazzu EN Vrancken, wel, die tweede was een veel logischere keuze geweest om Kompany op te volgen.
Nu lees je veel gezever over de "te zwakke jeugd", en "o we missen trebel". Allemaal gezever, we missen een duidelijk systeem, en we missen een speler als Josh Cullen.
Imo hebben we een unieke kans gemist om met leuk voetbal indruk te maken, en te zorgen voor continuïteit ipv al het werk van de laatste 2 seizoenen overboord te gooien voor de waan van de dag.
Geen kern om kampioen te spelen nee, maar met de spelers die we nu hebben zou een 3de/2de plaats mogelijk moeten zijn. Dat sommigen dat echt denken, is zeer verontrustend.
Vooral factoren als 1 jaar contract meer, en de speler die zelf terug naar Engeland wou die daar een rol speelden.Ik blijf het raar vinden dat Cullen zo vlot weg mocht voor amper een peulschil. Werd die dan intern zo onderschat?
Aha oke, wist niet dat hij zelf ook weg wou. Was persoonlijk wel een van de spelers die ik wel graag bezig zag bij jullie.Vooral factoren als 1 jaar contract meer, en de speler die zelf terug naar Engeland wou die daar een rol speelden.