Jupiler Pro League 2022-2023

Data van kust m'n eieren dus.

En dan zijn er mensen die een wedstrijd bijna gaan beoordelen puur op basis van xG, altijd al onnozel gevonden maar als dat van dergelijke data komt is het nog idioter.
Over meerdere matchen gezien heeft het zeker wel zijn nut die statistieken maar over 1 match zegt het inderdaad niet veel.

Stengs zou tot 8 matchen kunnen krijgen volgens de indicatieve tabel. Ben eens benieuwd met wat ze gaan afkomen

zwaar overdreven, 2-3 matchen zal wel genoeg zijn zeker?
Als ik het zo zie dan heeft die van Anderlecht hem vast / houdt hem tegen en wil Stengs spurtje naar voor doen maar gaat dus niet en wil hij zich dan maar loswerken op foutieve wijze

8 matchen zou dan idd krankzinnig zijn

Belachelijk veel fijn talent dat het afbolt toch op dit moment, in België. En allemaal quasi niks laten zien in de hoofdmacht hier. Best pijnlijk.

Duranville, Godts, Nemeth, Lammens, Engels, Mbamba,...

Awel mijn beste, leg het dan eens uit aan mijn beperkte brein...

Ik zeg niet dat gij beperkt zijt, ik zeg dat ge het niet *wilt* begrijpen.
Twee users geven uitleg over de context van de data en dan doet gij dat af als "dus data van kust m'n eieren".
De data, echt gespeelde wedstrijden, geven de input om tot die metric xG te komen. En die metric is wat ze is. Ge kunt aangeven dat ge toch vindt dat de positie van de doelman in rekening gebracht moet worden, maar dat gebeurt wel degelijk, zij het in andere metrics. Minder voor de hand liggend op te berekenen en dus duurder om aan te kopen gok ik.

Hoe dan ook, bottom line blijft wel dezelfde: die xG geeft aan hoe groot de kans op een doelpunt was gegeven de historische gegevens. Ge moogt dat in dit specifieke geval zeker merkwaardig vinden. Maar om daarom heel het data gebeuren "onnozel" te vinden, zeker als het om "dit soort data" gaat zegt meer over uw vooringenomenheid over het data gebeuren dan wat anders. Hence niet willen begrijpen.

Data zal er nooit een fifaspelleke van maken, gelukkig, maar het helpt wel om onze onderbuik te kwantificeren: was dit nu écht een grote kans of niet, was de tegenpartij nu echt zo compleet weggespeeld?

Dit is een overzicht van een wedstrijd op basis van de old-school metrieken. Wat denkt ge dat de uitslag was? (Antwoord in de spoiler):

Team ATeam B
Balbezit52%48%
Passes in de 161911
Voorzetten2210
Hoekschoppen75
Schoten1814
Schoten op doel1312

Dit is de befaamde 7-1 van Duitsland tegen Brazilie op het WK.
Duitsland is hier team B. Brazilië toch niet zo enorm overrompeld zoals we allemaal denken en het ons herinneren!
[/Spoiler

Ik zeg niet dat gij beperkt zijt, ik zeg dat ge het niet *wilt* begrijpen.
Twee users geven uitleg over de context van de data en dan doet gij dat af als "dus data van kust m'n eieren".
De data, echt gespeelde wedstrijden, geven de input om tot die metric xG te komen. En die metric is wat ze is. Ge kunt aangeven dat ge toch vindt dat de positie van de doelman in rekening gebracht moet worden, maar dat gebeurt wel degelijk, zij het in andere metrics. Minder voor de hand liggend op te berekenen en dus duurder om aan te kopen gok ik.

Hoe dan ook, bottom line blijft wel dezelfde: die xG geeft aan hoe groot de kans op een doelpunt was gegeven de historische gegevens. Ge moogt dat in dit specifieke geval zeker merkwaardig vinden. Maar om daarom heel het data gebeuren "onnozel" te vinden, zeker als het om "dit soort data" gaat zegt meer over uw vooringenomenheid over het data gebeuren dan wat anders. Hence niet willen begrijpen.

Data zal er nooit een fifaspelleke van maken, gelukkig, maar het helpt wel om onze onderbuik te kwantificeren: was dit nu écht een grote kans of niet, was de tegenpartij nu echt zo compleet weggespeeld?

Dit is een overzicht van een wedstrijd op basis van de old-school metrieken. Wat denkt ge dat de uitslag was? (Antwoord in de spoiler):

Team ATeam B
Balbezit52%48%
Passes in de 161911
Voorzetten2210
Hoekschoppen75
Schoten1814
Schoten op doel1312

Dit is de befaamde 7-1 van Duitsland tegen Brazilie op het WK.
Duitsland is hier team B. Brazilië toch niet zo enorm overrompeld zoals we allemaal denken en het ons herinneren!
[/Spoiler
Heeft Gavin meerdere accounts ? :)

Als ik het zo zie dan heeft die van Anderlecht hem vast / houdt hem tegen en wil Stengs spurtje naar voor doen maar gaat dus niet en wil hij zich dan maar loswerken op foutieve wijze

8 matchen zou dan idd krankzinnig zijn
Ze houden elkaar wat vast , hij moest gewoon stoppen met lopen , scheids fluit altijd dan , maar hij moet gewoon zen poten bij houden , DAT is de rode kaart

Ze houden elkaar wat vast , hij moest gewoon stoppen met lopen , scheids fluit altijd dan , maar hij moet gewoon zen poten bij houden , DAT is de rode kaart
Diawara doet wel wat meer dan vasthouden hoor; hij grijpt Stengs bij de keel. Dat heeft nog weinig met voetbal te maken.

Maar nadat de herhaling onder het vergrootglas werd genomen, had analist Wesley Sonck toch zijn bedenkingen. "Ik vond het al een vreemde reactie, want ik zag dat Diawara ook iets deed", klonk het bij Eleven Sports. "Stengs speelt de bal en eigenlijk is het Diawara die hem bij de keel grijpt en hem ook vasthoudt. Stengs wil dan zijn arm wegslaan. Ik keur dat niet goed, maar persoonlijk vind ik dit geen rode kaart. Ofwel geef je allebei rood. Maar wij hebben het ook pas laat kunnen zien nadat er ingezoomd werd."

Diawara doet wel wat meer dan vasthouden hoor; hij grijpt Stengs bij de keel. Dat heeft nog weinig met voetbal te maken.

ik zeg niet waar hij hem vasthoud , wederom moet hij niet op de vuist gaan

Ik heb de vorige pagina's niet gelezen. Maar Raman krijgt een duw van de laet tijdens het tumult met stengs, en krijgt daar zelf zijn 1e geel voor. Waar slaat dat op??

Mja, wat Sonck zegt is ook onnozel. Reageren met een slaande beweging is altijd rood imo, ongeacht hoe hard je de tegenstander raakt.

Beide rood kan ik nog mee leven, maar zeggen dat Stengs geen rode kaart verdiende slaat nu wel nergens op. Al vind ik dit zeker niet zo erg als Vanzeir vorig jaar.

Terug
Bovenaan