Jupiler Pro League 2022-2023

Grellig dieje Paintsil, 3 seizoenen lang weinig klaarspelen en dan onder Vrancken gewoon ontploffen. Is Vrancken nu gewoon zo goed, of legt Paintsil nu eindelijk de juiste professionaliteit neer?
Vrancken is gewoon zo goed. Nog genoeg fases met Paintsil waar ik de haren uit m'n hoofd kan trekken, maar Vrancken lijkt het te doen renderen.
Beetje vergelijkbaar met Samatta vind ik. De seizoenen voor Clement vond ik die echt hopeloos onhandig, maar ons Clement was die echt enorm sterk.

Tis langs beide kanten wat, maar Paintsil valt gewoon op omdat het aanvaller is die wel 2 of 3 keer heel laat komt wat het vuil is. Munoz is ook niet aan zijn properste wedstijd bezig.
Paintsil moet uitkijken met die geniepige fouten, maar Munoz toch gewoon heel stevig in mijn ogen. Buiten die gele kaart natuurlijk.

Een gelijkspel? Niks anders dan een overwinning voor ons met meer dan een goal verschil was de juiste uitslag geweest.

Een uur lang heer en meester met goed voetbal. Antwerp krijgt een goal cadeau van Arteaga na letterlijk geen enkele kans bijeengevoetbald te hebben. En dat en die zn trap die VDV uithaalt was letterlijk alles... Wij waren een uur lang tot Antwerp de match lam legde (uiteraard hun goed recht) heel dreigend en raken zelfs twee maal het doelhout.

Nee echt. Ik wil wel eens een uitleg hoe ge dit kunt bekijken en zeggen dat een gelijkspel terecht geweest zou zijn.

Een gelijkspel? Niks anders dan een overwinning voor ons met meer dan een goal verschil was de juiste uitslag geweest.
Als er een ploeg verdiende te winnen dan was het Genk maar qua kansen was het vandaag toch een mager beestje langs beide kanten? Jullie waren vooral gevaarlijk in de eerste helft met die kopbal op de lijn en dat schot van Munoz voorlangs. Die bal van Paintsil op de paal mag je ook meerekenen al was dat uit een onmogelijke hoek. Tweede helft was het enkel steriele druk. Die kopbal op de lat was de eerste goede kans voor jullie.

Langs onze kant was het ook niet veel soeps maar wel de beste kans in de match voor Kerk en dat schot van Scott. Als ik naar de xG kijk (0.88 vs 0.60) dan bevestigt dat toch mijn indruk.

Wat ik heb gezegd klopt toch?
Genk had verdiend makkelijk te winnen. Antwerp deed niks en wint plots. Dus is toch gewoon een verrassing?

Die bal van Paintsil op de paal mag je ook meerekenen al was dat uit een onmogelijke hoek.

Die kon gewoon binnen tussen de paal en de keeper hoor. 10cm naar links en Butez is geklopt

Als ik naar de xG kijk (0.88 vs 0.60) dan bevestigt dat toch mijn indruk.
Ja kom, dat betekent niets dat weet je ook wel. Genk was toch echt wel een klasse beter dan Antwerp. Tot de 0-1 waren die nergens hé. Goal komt er enkel door een blunder van Arteaga en die kans van Scott is omdat het 0-1 staat en Genk vol in de aanval moet aan het einde.

Genk mist Onuachu wel natuurlijk. Al die stilstaande fases. Met Onuachu is er daar 1 van binnen. Antwerp heeft dat slim gedaan na die 0-1. Match compleet dood gemaakt, heel laag gaan voetballen en Genk heeft geen spelers met een echt goed afstandschot en hun stilstaande fases zijn nu ook minder een wapen.

Godmiljaar, dit is zuur. We hadden altijd moeten winnen.

Al moet ik zeg dat de verdediging van Antwerp wel sterk was.

Oh en ik vergeet de bal die Janssen van de lijn haalt nog. Nee, het is echt meer dan "als één ploeg had moeten winnen". Gewoon niet te vatten dat we niet winnen.
En er waren geen slechte beslissingen van de ref ofzo. Dat maakt het extra zuur. Ge zijt gewoon gefrustreerd en behalve ons Mexicaans wonder op de linksback kunt ge dat nergens op richten.

Ach. Laten we positief zijn. Met dit voetbal lijken we wel duidelijk over onze dip heen. Die lijn gewoon doortrekken en hopen dat ge niet te veel matchen ZO een tegenslag hebt.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan