Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik snap niet dat je Cercle al uitgeteld noemt -> ze hebben makkelijk programma dus eindigen op 50 punten is zeker geen onmogelijkheid.Degradatiestrijd:
- Kortrijk heeft zich definitief gered. Proficiat @quo_vadis
- Seraing zakt. Proficiat aan alle voetballiefhebbers.
- Oostende heeft nog een minieme kans om zich te redden (5%) maar dan moet het o.a. winnen op Gent en hopen dat Eupen en Zulte punten laten liggen.
- Raar maar waar: Zulte Waregem heeft na 11 matchen zonder zege zijn lot nog grotendeels in eigen hand maar dan moet er wel gewonnen worden op Eupen volgend weekend. Op de laatste speeldag wacht Cercle thuis. Eupen moet naar Club Brugge.
Play-off 2:
- Nog geen enkele ploeg is zeker maar Standard mag je toch al opschrijven. De Rouches hebben genoeg aan een punt maar zelfs met 0/6 tegen Charleroi en OHL is de kans groot dat ze erbij zijn.
- Westerlo heeft ook een goede zaak gedaan en is met 4/6 tegen Club en Seraing 100% zeker. Vermoedelijk is een zege op Seraing al voldoende.
- Charleroi en Anderlecht vechten om het laatste ticket en daarbij wordt de uitspraak van het BAS cruciaal. Met herspeling zet ik mijn geld in op Charleroi, zonder herspeling kies ik Anderlecht. RSCA kan dan best wel een punt (of meer) gaan rapen bij de leider.
- Cercle quasi zeker uitgeteld; bij gelijke stand leggen ze het ook af door een gewonnen wedstrijd minder.
Play-off 1:
- Gent zit er altijd bij met 6/6 tegen KV Mechelen en Oostende.
- Club heeft twee moeilijkere opdrachten met Westerlo uit en Eupen thuis.
Misschien wat te sterk uitgedrukt maar zoals je ook aanhaalt zijn er heel wat factoren die voor Cercle gunstig moeten uitdraaien om PO2 te halen.Ik snap niet dat je Cercle al uitgeteld noemt -> ze hebben makkelijk programma dus eindigen op 50 punten is zeker geen onmogelijkheid.
Als rsca verliest van Genk (wat je zou verwachten) dan halen die al geen 50 punten
Charleroi na de uitspraak tegen KVM haalt enkel maar 50 punten als het wint tegen Genk (onwaarschijnlijk) of op Standard (ook onwaarschijnlijk)
Ik zou mijn geld wel op Cercle durven zetten eerlijk gezegd.
Zulte kan al gedegradeerd zijn die laatste match als het volgend weekend niet wint zeker? In dat geval denk ik eerder een walk-over voor Cercle.Misschien wat te sterk uitgedrukt maar zoals je ook aanhaalt zijn er heel wat factoren die voor Cercle gunstig moeten uitdraaien om PO2 te halen.
- Cercle moet 6/6 halen tegen STVV en Zulte. STVV won nog met 5-0 van Oostende en de kans is reëel dat Zulte op de laatste speeldag nog voor het behoud strijdt.
- Charleroi mag maximaal 2/6 halen tegen Standard en Genk. Standard is dit seizoen Jekyll & Hyde en Genk zit de laatste periode in een flinke dip.
- Anderlecht mag maximaal 3/6 halen tegen Genk en KV Mechelen.
Was dus vooral met die uitspraak van het BAS indachtig. Het ziet er nu weer beter uit voor Cercle maar ik geef ze nog altijd het minste kans van alle teams.
Zulte kan al gedegradeerd zijn die laatste match als het volgend weekend niet wint zeker? In dat geval denk ik eerder een walk-over voor Cercle.
Genk thuis tegen rsca ... met alle respect voor het "dipje" van Genk, maar heb je rsca zien spelen dit weekend, en ondanks alle drama hierboven van genkies, ze speelden toch niet slecht?
Charleroi op Standard ... goh, da's toch verre van evident, maar als het misloopt voor Cercle dan mss daar... zelf mogen ze toch thuis tegen STVV, nu niet direct dat gigantisch voordeel, maar uit zou moeilijker zijn hé.
Maar als je goed speelt dan kan je af en toe pech hebben (al dan niet met scheids), maar uiteindelijk zullen de resultaten wel volgen. Ik zou me pas zorgen maken als je zoals Club wel wint maar toch niet goed speelt...We speelden slechts twee echt slechte matchen de laatste maanden, maar we halen 9 op 24. Dat zijn de feiten en dat is net wat ons zorgen maakt. Zelfs goed spel wordt niet meer beloond bij ons.
![]()
Einde aan de soap: KV Mechelen krijgt de drie punten na stilgelegde partij tegen Charleroi
KV Mechelen krijgt dan toch de drie punten uit de gestaakte wedstrijd tegen Charleroi. Dat heeft het Belgisch Arbitragehof voor de Sport (BAS) dinsdag beslist. De Disciplinaire Raad voor het Profvoetbal (DRP) oordeelde aanvankelijk dat de wedstrijd volledig opnieuw moest worden gespeeld achter...www.nieuwsblad.be
gerechtigheid!
Klopt, ik las nu in hun mededeling dat ze nu nog aan het bekijken zijn wat ze gaan doen. Triestig is dat. Er is geen beroep mogelijk tegen deze uitspraak. Het enige wat rest is rechtbank maar dan riskeren ze zelf degradatie.Toch haluccinant hoe die van Charleroi blijven zoeken achter pietluttigheden om de straf ongedaan te maken, terwijl we hier toch een duidelijk geval van supportersagressie gezien hebben en ze zich beter zouden focussen op het voorkomen van dit soort zaken, en een voorbeeld stellen naar de buitenwereld toe.
Oh ja!Zou wel geweldig zijn moest Charleroi PO2 missen door die match tegen KV.
No shitWat een domme uitsluiting. Scoren en rood pakken. Sommige spelers hebben toch echt geen verstand

Vuurpijl. 5-0.
Mag ook eens andersom zijn. Charleroi heeft op Antwerp en Westerlo al punten genoeg gekregenSfeer was top, Charleroi verdiende wel meer. Wij waren voor een keertje enorm efficiënt.