Jupiler Pro League 2022-2023

. En op dat vlak zou Club inderdaad wel moeten zijn overgegaan tot een ontslag, maar wederom, u CEO, die jaren goed werk verricht heeft en aandeelhouder is, zet ge niet zomaar bij het grof vuil.

5x veroordeeld voor dronken rijden (sowieso dat die nog veel meer dronken gereden heeft waarbij die het geluk had niet tegengehouden te zijn) en verscheidene keren dronken op het werk verschijnen en situaties veroorzaken, is niet "zomaar".
Het is net die laakbare attitude die dit soort situaties toelaat.

5x veroordeeld voor dronken rijden (sowieso dat die nog veel meer dronken gereden heeft waarbij die het geluk had niet tegengehouden te zijn) en verscheidene keren dronken op het werk verschijnen en situaties veroorzaken, is niet "zomaar".
Het is net die laakbare attitude die dit soort situaties toelaat.
Dronken rijden is in de privesfeer, niet mee akkoord dat een bedrijf daarvoor zou moeten overgaan tot ontslag. Dronken op het werk aanwezig zijn is iets anders. Het is ook op basis van die situaties dat er nu een grens gesteld wordt.

Zijn "werk" is dan de voetbalmatch waar hij als lid van het bestuur waarschijnlijk al eerst een lunch heeft met het bestuur van de tegenpartij en daarna waarschijnlijk nog wat met vips. Daar telt echt geen nultolerantie me dunkt.

Dronken rijden is in de privesfeer, niet mee akkoord dat een bedrijf daarvoor zou moeten overgaan tot ontslag. Dronken op het werk aanwezig zijn is iets anders. Het is ook op basis van die situaties dat er nu een grens gesteld wordt.
Met ander crimineel gedrag uit de privésfeer associëren bedrijven zich nochtans meestal ook niet graag, maar het gaat weer over alcohol en verkeer, dan wordt het weer met de mantel der liefde bedekt. Enfin ja, ze klappen daar op minuut 23 ook nog altijd voor iemand die ook lak had aan de verkeersregels dus dat hoeft niet te verbazen natuurlijk.

Zijn "werk" is dan de voetbalmatch waar hij als lid van het bestuur waarschijnlijk al eerst een lunch heeft met het bestuur van de tegenpartij en daarna waarschijnlijk nog wat met vips. Daar telt echt geen nultolerantie me dunkt.
Tja dat wou ik al niet vermelden want dan krijgt ge hier ook weer een hoop zever van de gekende karaktertjes.

Klopt. Daar wordt zeker gedronken. Maar de ene persoon stopt al wat sneller met drinken dan de andere hè. Sommige mensen kennen wel hun limieten. Aangezien hij ervoor in therapie gaat, vermoed ik gewoon dat hij geen grenzen kent eenmaal aan het drinken. Ik heb zelf zo een nonkel in de familie. Op den duur zijn ze zo ver weg dat ze zelf dingen zien die niet gebeuren. Ik hoop voor hem dat hij er op tijd bij is.

Nu ik denk ook niet dat hij uit vrije wil dat artikel met Humo gedaan heeft. Hij zal daarvoor wel gedwongen zijn door de club. Op dat vlak denk ik dat het kort bij vertrekken is daar en de mensen weten hoe de vork in de steel zit

Met ander crimineel gedrag uit de privésfeer associëren bedrijven zich nochtans meestal ook niet graag, maar het gaat weer over alcohol en verkeer, dan wordt het weer met de mantel der liefde bedekt. Enfin ja, ze klappen daar op minuut 23 ook nog altijd voor iemand die ook lak had aan de verkeersregels dus dat hoeft niet te verbazen natuurlijk.
Amai, dit vind ik een bijzonder droeve reactie. Niet verwacht van u nochtans.

Dronken rijden is in de privesfeer, niet mee akkoord dat een bedrijf daarvoor zou moeten overgaan tot ontslag.

Draagt anders wel bij tot reputatieschade. Al helemaal als dat bedrijf zich ook richt op verkeersslachtoffers.

Amai, dit vind ik een bijzonder droeve reactie. Niet verwacht van u nochtans.
Ik heb bitter weinig empathie tegenover mensen die het leven van anderen in gevaar brengen omdat ze lak hebben aan regels, omdat ze zich beter voelen dan de rest, of omdat ze 5 minuten sneller thuis willen zijn, of omdat ze denken dat zij wel perfect dronken kunnen rijden. Ik heb die opinie hier al heel vaak uitgesproken, dus niets om verbaasd over te zijn. Uiteraard wens je het niemand toe, en uiteraard is het vreselijk voor vrienden en familie. Maar ik walg van de piëdestal waar die op gezet is. Al een chance dat het een boom was en geen tegenligger. Geen enkel verschil met die gek van OHL overlaatst. We gaan in dit land veel te soft om met verkeerscriminelen.

Ik heb bitter weinig empathie tegenover mensen die het leven van anderen in gevaar brengen omdat ze lak hebben aan regels, omdat ze zich beter voelen dan de rest, of omdat ze 5 minuten sneller thuis willen zijn, of omdat ze denken dat zij wel perfect dronken kunnen rijden. Ik heb die opinie hier al heel vaak uitgesproken, dus niets om verbaasd over te zijn. Uiteraard wens je het niemand toe, en uiteraard is het vreselijk voor vrienden en familie. Maar ik walg van de piëdestal waar die op gezet is. Al een chance dat het een boom was en geen tegenligger. Geen enkel verschil met die gek van OHL overlaatst. We gaan in dit land veel te soft om met verkeerscriminelen.
"Verkeerscriminelen" :unsure:

Beetje overdreven vind je ook niet? Sterchele reed 138 km/h én had niets gedronken. En dan ook nog eens op een snelweg om 3u 's nachts als er amper een kat op de baan is. Ja, sorry hoor, maar rijd jij nooit eens enkele kilometers per uur te hard in zo'n situaties?

Tegen 200 km/h over de baan scheuren is crimineel ja, 138 allesbehalve ook al is het net boven de limiet.

"Verkeerscriminelen" :unsure:

Beetje overdreven vind je ook niet? Sterchele reed 138 km/h én had niets gedronken. En dan ook nog eens op een snelweg om 3u 's nachts als er amper een kat op de baan is. Ja, sorry hoor, maar rijd jij nooit eens enkele kilometers per uur te hard in zo'n situaties?

Tegen 200 km/h over de baan scheuren is crimineel ja, 138 allesbehalve ook al is het net boven de limiet.
Ik vind dat absoluut niet overdreven. Het zijn net dit soort "ach, zo erg was het toch niet" reacties waarom we zo veel verkeersslachtoffers blijven hebben in dit land, en waarom ik zo fel reageer. Deze week ook weer bijna aangereden door een gast in een te dure wagen die het niet te nauw nam met de snelheidsregels, op een halve meter met piepende banden voor mij tot stilstand gekomen, maar ik moest toch niet kwaad zijn, want hij was toch nog op tijd kunnen stoppen?

Maar soit, laten we het terug over voetbal hebben.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan