goedeavond iedereen,
Ik betaal voor mijn dochter onderhoudsgeld aan de ex, dit is dus incl bijzondere en andere kosten per vonnis Rechtbank.
Echter, waar ik in heel 2022 consistent alles overgeschreven heb naar de “kindrekening” (wel degelijk op naam van de ex, niet op naam van kind), heb ik hierop 1 uitzondering gemerkt (pas achteraf is me dit opgevallen...).
Op 6 december 2022 kreeg ik van mijn ex, via mail, een te betalen factuur voor de unief, waarvan de helft (350€) door mij te betalen.
Op die factuur stond ook vervaldatum van 10 december dus amper een paar dagen later...
En hierdoor heb ik dus mijn deel van de factuur rechtstreeks gestort (7/12) bij de unief (en niet aan de ex, omdat ik er vanuit ging, door de verwoording van haar mail , dat ik dat nu rechtstreeks diende te storten, achteraf was dit dus een misverstand maar soit).
Mijn vraag nu : ik kan de storting bewijzen, maar het is wel op de rekening van de unief gebeurd en niet op de "kindrekening" zoals gewoonlijk.
juist owv het "dwingende karakter " (die vervaldatum)
Kan ik dit bedrag van 350€ toch nog mee aangeven in mijn aanslag, zal de FOD dit accepteren ?
Wat gaat hier de doorslag geven ?
Of het feit dat deze stortingen voor alle kosten en de bijzondere kosten "regelmatig" zijn, maw altijd overgeschreven
Of het feit dat de stortingen gebeurd zijn op die "kindrekening" ?
Wie heeft hier al ervaring mee ?
Ik ben nu even in het donker aan het tasten, want de FOD zal mij natuurlijk geen antwoord geven (ze moeten geld verdienen van de nieuwe minister weet je

)
dank !