Kinderarbeid -> doen of niet

ugar

Well-known member
Ik heb me de voorbije jaren veel geld in de kinderen geïnvesteerd, opleiding en zo.
En de vraag is of dat nu goed is voor hen of niet (https://www.beyondgaming.be/threads/kinderen-financieel-steunen-doen-of-niet.13655).

Had ik hen niet beter van jong af aan kunnen laten gaan werken, zodat ze de waarde van geld en de waarde van een opleiding beter zouden kunnen waarderen? Zouden ze daar in the end niet gelukkiger van worden, van het besef dat ze alles aan zichzelf te danken hebben
En zodat ik eigenlijk zelf had kunnen thuis blijven, door een deel van hun loon op te eisen?

Hoe zien jullie dat?

Absoluut, en laat het loon ook gewoon op uw eigen rekening storten. En dat loon spendeer je dan aan coke en hoeren, gewoon om toch even extra duidelijk te maken dat het leven niet eerlijk is.

Laatst bewerkt:
Absoluut, en laat het loon ook gewoon op uw eigen rekening storten. En dat loon spendeer je dan aan coke en hoeren, gewoon om toch even extra duidelijk te maken dat het leven niet eerlijk is.
Sounds nice
Uiteindelijk, als mijn kinderen echt willen studeren, dan moet ze maar wat meer moeite doen. Als je echt wil, dan kan je voldoende geld verdienen om die studies te betalen, heb ik hier al geleerd.

Sounds nice
Uiteindelijk, als mijn kinderen echt willen studeren, dan moet ze maar wat meer moeite doen. Als je echt wil, dan kan je voldoende geld verdienen om die studies te betalen, heb ik hier al geleerd.
Fuck dat, ik gooi die van mij buiten aan 18 jaar, dat ze bij het OCMW aanklopt hè! Ik betaal verdorie genoeg belastingen, die mogen ook wel eens renderen!

Fuck dat, ik gooi die van mij buiten aan 18 jaar, dat ze bij het OCMW aanklopt hè! Ik betaal verdorie genoeg belastingen, die mogen ook wel eens renderen!
Je hebt het nog niet begrepen, je kan die zeker nog wat langer uitbuiten.

Je hebt het nog niet begrepen, je kan die zeker nog wat langer uitbuiten.
En elke dag gezaag horen zeker?
- ik wil eten, volgens het verdrag van de rechten van de mens..
- ik wil een eigen kamer, zelfs de hond heeft hier meer luxe dan mij!
- ik ben meerderjarig, volgens de wet mag ik...

Blablabla, weg ermee!

En elke dag gezaag horen zeker?
- ik wil eten, volgens het verdrag van de rechten van de mens..
- ik wil een eigen kamer, zelfs de hond heeft hier meer luxe dan mij!
- ik ben meerderjarig, volgens de wet mag ik...

Blablabla, weg ermee!
Gewoon nu van school halen, dan kent ze haar rechten niet...

Je had beter geïnvesteerd in een vissersboot ipv een opleiding

Vissersboot

18 jaar. Je gaat er toch geen luxepaardje van maken zeker? Werken of de vondelingenschuif in. Ze hebben die schuif voor iets gemaakt toch?

Ze past er niet meer in én kent haar adres al! 😭
Aan die leeftijd zijn ze nog redelijk flexibel en als ze niet wil werken geraakt ze toch niet thuis. Voor alle problemen zijn er oplossingen.

De mijne spreken straattaal dus staan ze op de hoek van de straat met drugs dat ik van mijn werk mee breng. De slimme leven met de domme.

Terug
Bovenaan