Kleine Beursfeiten

Cla in

Ja alles aan dit is fout, maar vooral grappig :)

Het blijft geniaal om beide kanten te zien, mensen die rationeel argumenteren waarom het een goede investment case is.
En dan anderen die afkomen met 'but what about the PE blablabla'

Dit is gewoon gokken in zijn puurste vorm en het is altijd opnieuw leuk om te volgen vind ik.
Zeker, je leert er in zekere zin ook telkens wat uit want je kan effectief, als je toevallig aan het begin van zo een meme rally actief bent, beredeneerde gokjes maken.

Maar op een bepaald moment zie je in de buurt van de pieken mensen meedelen dat ze hebben gekocht want "it's got room to run". En dan niet lang erna is het 5-6 episodes van "I bought the dip again suckers!"

Om dan te eindigen in maandenlange 'diamond hand' posts. :unsure:

Het rationaliseren van die slechte keuzes en sommigen die het cultlike gaan promoten gebaseerd op zuiver hopium en copium wordt dan schrijnend als er mensen nog in trappen.

Ik ben van mening dat de kans op een herhaling bij GME minder waarschijnlijk is. Veel beleggers van toen zijn (al hun) geld kwijt gespeeld bij de implosie na de short squeeze en shorters hebben op hun beurt geleerd dat ze bij meme-aandelen voorzichtig moeten zijn.

Cla in

Ja alles aan dit is fout, maar vooral grappig :)

Het blijft geniaal om beide kanten te zien, mensen die rationeel argumenteren waarom het een goede investment case is.
En dan anderen die afkomen met 'but what about the PE blablabla'

Dit is gewoon gokken in zijn puurste vorm en het is altijd opnieuw leuk om te volgen vind ik.
Rationeel argumenteren lol. Bedrijf is intrinsiek geen stuiver meer waard dan in 2021 aka fuck all.

GME +130% voorbeurs :wtf:
Veel beleggers kunnen voorbeurs niet handelen bij hun broker, dus we zullen straks zien in de reguliere handel.

Maar ik herinner mij dat dit aandeel de vorige keer boven de 300$ is gegaan, maar als ik nu kijk op Yahoo finance zie ik een vorige top op 80$...

Veel beleggers kunnen voorbeurs niet handelen bij hun broker, dus we zullen straks zien in de reguliere handel.

Maar ik herinner mij dat dit aandeel de vorige keer boven de 300$ is gegaan, maar als ik nu kijk op Yahoo finance zie ik een vorige top op 80$...

Er is dan ook een split geweest (4:1) in 2022.

Yahoo finance toont wrs dag gemiddelde maar niet de piek.

+66% trouwens nu de markt open is.

PACB: +40% op nog geen 5 beursdagen :laugh: wat een rollercoaster

Blijkbaar ligt PACB ook in de "meme" mand, samen met AMC, GME, SPCE, enzoverder.

Idiotie in het kwadraat, met op het einde van de rit (binnen x dagen of weken) zoals altijd een paar grote winners en heel veel dikke verliezers.

Degenen die de fout hebben gemaakt om in PACB te beleggen, hebben nu wel het geluk dat ze er zonder kleerscheuren uit kunnen stappen dankzij de domme retail beleggers over de plas.

Blijkbaar ligt PACB ook in de "meme" mand, samen met AMC, GME, SPCE, enzoverder.

Idiotie in het kwadraat, met op het einde van de rit (binnen x dagen of weken) zoals altijd een paar grote winners en heel veel dikke verliezers.

Degenen die de fout hebben gemaakt om in PACB te beleggen, hebben nu wel het geluk dat ze er zonder kleerscheuren uit kunnen stappen dankzij de domme retail beleggers over de plas.

Heeft totaal niks te maken met de markt die aantrekt....

Agilent: Bijna ATH
Illumina: +4% vandaag
Waters: Bijna ATH
Danaher: Bijna ATH
Twist: +60% op 1mnd
...

PACB komt amper ter sprake op X of Reddit dus waarom zou die in de "meme" mand liggen?

Gekocht: 1 x GME 24 mei 2024 14 call: 1620$
Verkocht 2 x GME 24 mei 2024 34 call: 1640$ (2 x 820 $)

De ratio spread kost me niets en alles tussen 14$ en 54$ levert winst op bij expiratie volgende week vrijdag.

Heeft je broker je niet gemargincalled ? Opening aan 64...

Als ik goed kan rekenen, is je gekochte call 0 waard en je geschreven calls -2000 als we niks van time value of volatility in rekening brengen...

Dat snap ik ook niet echt, je moet al moeite doen om PACB op memechannels te vinden. Na deze maand kan het wel eens tractie krijgen daar misschien?

Maar dan nog blijft het zo dat de koers van het bedrijf niet bijster radicaal is gewijzigd tot nader order. Zo bijzonder is het herstel richting de oude koers dan ook niet.

PACB komt amper ter sprake op X of Reddit dus waarom zou die in de "meme" mand liggen?

Algemene speculation fever...
Uiteraard heeft het daar zeker WEL mee te maken.

Een quasi zombiebedrijf zoals PacBio gaat anders niet zonder nieuws +30%.

De concurrenten die cege hierboven vermeldt, stijgen slechts met 2 a 4%. Daar ligt het echt niet aan.
En in het specifieke geval van Twist, de enorme stijging van de voorbije maand is er gekomen na hun ER inclusief raised guidance.

Mijn voorspelling: van zodra de meme hype weer gaat liggen en aandelen zoals GME en AMC in elkaar zakken, zal ook PACB een serieuze tik krijgen. Tegen eind 2024 staan we lager dan vandaag.
Moest het nog doorstijgen naar 4 of $5, koop ik me een een paar tiental puts.

Terug
Bovenaan