Kleine Beursfeiten

Algemene speculation fever...
Uiteraard heeft het daar zeker WEL mee te maken.

Een quasi zombiebedrijf zoals PacBio gaat anders niet zonder nieuws +30%.

De concurrenten die cege hierboven vermeldt, stijgen slechts met 2 a 4%. Daar ligt het echt niet aan.

Als de revenue terugkeert in de markt zal een 500M bedrijf met debt hangover meer stijgen dan een 30bln company dat 50% recurring revenue heeft die macro agnostisch is.

En in het specifieke geval van Twist, de enorme stijging van de voorbije maand is er gekomen na hun ER inclusief raised guidance.

En PacBio na hun 9 mei resultaten met details van de cost cutting en outlook...

Mijn voorspelling: van zodra de meme hype weer gaat liggen en aandelen zoals GME en AMC in elkaar zakken, zal ook PACB een serieuze tik krijgen. Tegen eind 2024 staan we lager dan vandaag.
Moest het nog doorstijgen naar 4 of $5, koop ik me een een paar tiental puts.

Heeft je broker je niet gemargincalled ? Opening aan 64...

Als ik goed kan rekenen, is je gekochte call 0 waard en je geschreven calls -2000 als we niks van time value of volatility in rekening brengen...

Hoezo de gekochte call is 0 waard? Hij zit ITM.

Momenteel zijn de prijzen als volgt:
De gekochte call: 3450$
De verkochte call: 2 x 2300$

Maar de expiratie is pas volgende week vrijdag, en blijf positief dat deze nog op winst kan uitdraaien.

@cege wat vond je eigenlijk van de ILMN resultaten?

Dat het tijd wordt dat die GRAIL prut de deur uitgaat... ze mogen nog content zijn dat Europa ze verplicht, anders hadden ze nog 10y hun winst opgebrand.

Nog altijd benieuwd naar de eerste kwartalen zonder GRAIL.

Benieuwd hoe ze GRAIL gaan capitalizen. Met een zakje cash of via IPO of combi van beide.

na vele jaren ouders nog wat meer kunnen overtuigen om een deel van de cash -buffer in iets te investeren - zijn 65 en 66 jaar, twijfel wat hoe dat nu juist aan te pakken - beetje hetzelfde als eigen port (gemiddeld rendement) of over een paar jaar in ETF's - al dan niet in combinatie met wat dividend - horizon is statistisch gezien 15-20 jaar - hopelijk langer maar mogelijks ook korter.

'Ozempic blijkt een wonder in de geneeskunde'
'Preventief voorschrijven zou de gezondheidszorg geld besparen'.

Misschien op termijn de 250 miljoen euro gebruiken om 10% van de Vlaamse bevolking met zware obesitas Ozempic te geven, in de plaats van populistisch gerommel in de marge met 'een maaltijd op school' ;)

Langste studie tot nu toe, over 4 jaar continu Ozempic nemen:
"Patients taking Novo Nordisk’s anti-obesity jab sustained weight loss for up to four years and had a reduced risk of heart disease regardless of their weight, according to new research that adds evidence to the drug’s broader health benefits."

Laatst bewerkt:
Kheb het gezegd tegen de juf, geen gezond ontbijt vandaag voor mijn zoontje, kheb hem een pilleke ozempic meegegeven in zijn brooddoos.

Ondertussen wel bullish op Gemini aankondigingen, integratie in Gmail, search, Google Workspace, met wat lijkt toch allemaal praktische toepassingen die serieus efficientiewinst zouden kunnen opleveren. Nu nog afwachten hoe Gemini 1.5 Pro het doet tegenover de rest.

Laatst bewerkt:
'Ozempic blijkt een wonder in de geneeskunde'
'Preventief voorschrijven zou de gezondheidszorg geld besparen'.

Misschien op termijn de 250 miljoen euro gebruiken om 10% van de Vlaamse bevolking met zware obesitas Ozempic te geven, in de plaats van populistisch gerommel in de marge met 'een maaltijd op school' ;)

Langste studie tot nu toe, over 4 jaar continu Ozempic nemen:
"Patients taking Novo Nordisk’s anti-obesity jab sustained weight loss for up to four years and had a reduced risk of heart disease regardless of their weight, according to new research that adds evidence to the drug’s broader health benefits."

Probleem is dat je het levenslang moet nemen want anders komt je gewicht gewoon terug, maar niemand weet wat het effect van 10 jaar of 20 jaar ozempic nemen op het menselijk lichaam is.

Ik zal wel gewoon verder gezond leven en sporten zonder chemische rommel in mijn lijf, geen shortcuts voor mij, dank u :wink:

Ik zal wel gewoon verder gezond leven en sporten zonder chemische rommel in mijn lijf, geen shortcuts voor mij, dank u :wink:
OT: maar chemisch is niet hetzelfde als ongezond, net zoals natuurlijk niet hetzelfde is als gezond.

Daarmee wil ik niet zeggen dat iedereen ozempic miet nemen

Probleem is dat je het levenslang moet nemen want anders komt je gewicht gewoon terug, maar niemand weet wat het effect van 10 jaar of 20 jaar ozempic nemen op het menselijk lichaam is.
Wat het effect van 20 jaar overgewicht op hart en bloedvaten is, weet men wel al een tijdje en het oogt niet fraai. Mocht ik tot de doelgroep behoren, ik zou niet lang twijfelen.

Zoals het er nu uitziet, waarschijnlijk véél beter dan met overgewicht blijven rondlopen :)

Dat statement vertoont sterke vooroordelen 😋

Of iets rommel is of niet, staat op zichzelf via bewijs.
Het staat volledig los van het feit of iets 'chemisch' of 'natuurlijk' is.
Lelietje-van-dalen of vingerhoedskruid zijn 100% natuurlijk, maar je sterft er van.
Vele vaccins, bloeddrukverlagers, of epilepsie shots, zijn compleet onnatuurlijk geproduceerd maar levensreddend.

Dit gezegd zijnde, 'an ounce of prevention is worth a ton of cure' zei Franklin al.
Dus het beste blijft uiteraard gewoon niet dik worden :)

wie is er hier Petrobras investeerder @Nesjamag zeker?
De overheid zit zich serieus te mengen. Extra special dividend, investeringen in renewables etc etc
5de CEO die vertrekt in 3j.

Misschien staat het daarom zo goedkoop :thinking: ?

Zoals het er nu uitziet, waarschijnlijk véél beter dan met overgewicht blijven rondlopen :)

Dat statement vertoont sterke vooroordelen 😋

Of iets rommel is of niet, staat op zichzelf via bewijs.
Het staat volledig los van het feit of iets 'chemisch' of 'natuurlijk' is.
Lelietje-van-dalen of vingerhoedskruid zijn 100% natuurlijk, maar je sterft er van.
Vele vaccins, bloeddrukverlagers, of epilepsie shots, zijn compleet onnatuurlijk geproduceerd maar levensreddend.

Dit gezegd zijnde, 'an ounce of prevention is worth a ton of cure' zei Franklin, dus het beste blijft uiteraard gewoon niet dik worden :)
Ozempic nemen of met obesitas blijven rondlopen: inderdaad no-brainer, dan zou ik ook ozempic nemen als afvallen voordien niet lukte

Indien je nog geen obesitas hebt: doe maar zot en stop met op je gewicht te letten want er is toch ozempic: dat is net waar ik voor vrees bij een stuk van de bevolking en dat lijkt me een slecht idee -> probleem is natuurlijk dat de farma-wereld gaat proberen om zoveel mogelijk van deze pilletjes te verkopen, dus de oplossing waar geen geld aan verdiend wordt (op je gewicht letten door een gezonde levensstijl) gaat weinig promotie krijgen.

ivm die vooroordelen: yep, +10 jaar in de farma gewerkt en zelf patiënt in een klinische studie geweest dus ik heb inderdaad wel wat vooroordelen tov medicijnen en bijwerkingen :wink:

Een probleem voor de stock price is dat niet.

Idealiter gaat ge wel gewoon meer verantwoord om met eten zodra ge op gewicht zijt. Ozempic moet niet het eindstation zijn imo.

Dit gezegd zijnde, 'an ounce of prevention is worth a ton of cure' zei Franklin al.
Dus het beste blijft uiteraard gewoon niet dik worden :)
Maar dit is moeilijker en moeilijker voor meer en meer mensen in de wereld

• In 2022, 1 in 8 people in the world were living with obesity.
  • Worldwide adult obesity has more than doubled since 1990, and adolescent obesity has quadrupled.
  • In 2022, 2.5 billion adults (18 years and older) were overweight. Of these, 890 million were living with obesity.
  • In 2022, 43% of adults aged 18 years and over were overweight and 16% were living with obesity.
  • In 2022, 37 million children under the age of 5 were overweight.
  • Over 390 million children and adolescents aged 5–19 years were overweight in 2022, including 160 million who were living with obesity.

Gigantisch probleem gewoon.

Terug
Bovenaan