Kleine Beursfeiten

>60% van mijn portfolio omdat ze aan 180$ te goedkoop waren en er goede redenen waren om aan te nemen dat ze goed zouden presteren... Had ik hier al eens vermeld denk ik.

Ga nu wel trimmen :)
Stevige winst vandaag dus- mooie case in elk geval. Trimmen doe je met het oog op: winst nemen / te hoge waardering / te zwaar in % port / nieuwe mogelijkheid op het oog / ...

Stevige winst vandaag dus- mooie case in elk geval. Trimmen doe je met het oog op: winst nemen / te hoge waardering / te zwaar in % port / nieuwe mogelijkheid op het oog / ...
Voor een positie van >60% moet de risk/reward al extreem goed zijn. aan 225$ is die minder dan aan 180$, dus vanuit risk management inderdaad. Nog altijd attractief aan deze waardering dus zal een mooie positie behouden. Nog te bekijken waar ik de opbrengsten investeer.

>60% van mijn portfolio omdat ze aan 180$ te goedkoop waren en er redenen waren om aan te nemen dat ze goed zouden presteren en de markt hier te pessimistisch was... Had ik hier al eens vermeld denk ik.

Ga nu wel trimmen :)

Mooie move vandaag!
Had je de laatste weken bijgekocht?
Want zo te zien had de koers recent een duik genomen, en staan we na de explosie vandaag terug op de niveau's van begin april.

Nu in elk geval: prima keuzes/positionering de laatste maanden als ik het zo zie.
Van de 4 aandelen die je in portefeuille had in December en hier hebt gepost (MNDY, TOST, MELI & CPNG), is er slechts 1 die het slechter doet dan de Nasdaq 100. Al de rest een dikke outperformance. Dus hats off to you!
Ik vermoed dat je portfolio stilaan weer in de buurt komt van de 2021 highs?

Mooie move vandaag!
Had je de laatste weken bijgekocht?
Want zo te zien had de koers recent een duik genomen, en staan we na de explosie vandaag terug op de niveau's van begin april.

Nu in elk geval: prima keuzes/positionering de laatste maanden als ik het zo zie.
Van de 4 aandelen die je in portefeuille had in December en hier hebt gepost (MNDY, TOST, MELI & CPNG), is er slechts 1 die het slechter doet dan de Nasdaq 100. Al de rest een dikke outperformance. Dus hats off to you!
Ik vermoed dat je portfolio stilaan weer in de buurt komt van de 2021 highs?
Klopt, een groot deel van de positie had ik al opgebouwd aan de 140$ in oktober. En had ik dus ook op de eerdere piek dit jaar, en toen had ik eigenlijk al wat winst moeten nemen. Heb ten minste wel wat mooie covered calls kunnen verkopen toen. :p

Nog altijd 35% onder de 2021 piek. Hoeft niet te verbazen wetende dat heel wat SaaS bedrijven nog minstens 50% lager staan dan toen.

Veel aandacht ging naar GME, maar FFIE is vorige week van 0.04$ naar nu ongeveer 0.8$ gegaan...

2.000% winst op een paar dagen, zonder noemenswaardig nieuws.

De beurswaarde is amper 30 miljoen, maar er is vandaag al voor 1 miljard dollar in verhandeld.
1 miljard dollar... :oink:

Laatst bewerkt:
mijn prosus gisteren buitengezwierd na een 3-4 jaar. 20% winst. it's something i guess. alles in QQQ gepompt.

veel potentieel in dat aandeel maar ook wel wat risico, en het bezorgde mij eigenlijk alleen maar stress.
haha typisch,
12% up sinds ik verkocht :')

Kzal keer bellen naar mijn klagenoot van middelbaar. Die is controller bij de investeringen. Die zal content zijn :LOL:

Een hele strategie doorrekenen en dan de kak intrekken.
Ja dien heeft serieus kosten gemaakt, had 80M uitgegeven vorig jaar aan consultants...

Vorige CFO was al vertrokken omdat hij de CEO compleet onrealistisch vond.

Mss wel een interessante ontwikkeling bij Umicore - niet ondenkbaar dat de investeringen bijgestuurd worden.

KBC lijkt positief te verassen, als KBCA nu die kloof wat zou verkleinen ...

@scriptkiddie - geen turbo op UMI?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan