Kleine Beursfeiten

-2,45% op de hoofdportefeuille (iets te enthousiast msft gekocht voor het volledig uitbodemde)

Dividendportefeuille zit op een dikke 5% (olie & vastgoed) en moet het dividend nog komen (zal iets van een 4,5% netto zijn)

Hoofddeel blijft wel gewoon iwda 🤷‍♂️ da's elke maand bijkopen en we zien wel waar het schip strandt.

Geen paniek. Olie aan 100 dollar, toch een schoon getal he.

FWKXLMF3WC6SEH42YU35SSCZNA.jpg

YTD -3,5% met dank aan MSFT (en AMZN). :sop:

Zou echt chef's kiss zijn moest China in de huidige chaos en halve energiecrisis beslissen om Taiwan binnen te vallen.
Gedaan met TSMC en quasi alle high performance compute chip productie.

Zijn wij hier niet grotendeels nog in de accumulatiefase? Dan is wat volatiliteit na een 18j bull run toch welgekomen?

Zijn wij hier niet grotendeels nog in de accumulatiefase? Dan is wat volatiliteit na een 18j bull run toch welgekomen?
Ik denk dat de meeste mensen daar geen probleem mee zouden hebben, mijn issues zijn eerder het feit dat zowat alle volatiliteit van de afgelopen veertien maanden compleet onnodig was. Zowel heeft dat verhaal van de invoerrechten als de huidige idioterie in Iran.

PF vandaag +0,47% momenteel. Wel voornamelijk door sterkere dollar en het nog gesloten zijn van de Amerikaanse beurzen, maar ik maak me geen zorgen.

Momenteel +11%.
Portefeuille bestaat nog steeds voor een belangrijk deel (+/- 35%) uit defensie (mix van de 9 grootste EU en 3 US spelers) en Uranium (25%) (Cameco).
YTD heeft +16% gestaan dit jaar maar wordt eigenlijk voor een (te) groot stuk beïnvloed door mijn Cameco positie, die doorheen de laatste 3j door groei relatief groot is geworden in mijn portefeuille en rond elk kwartaalreport serieus volatiel is (als in +12%, -10%, ...).
Enerzijds zou ik m'n afhankelijkheid ervan wat willen afbouwen maar anderzijds reageert dat altijd extreem positief op elke scheet nieuws over stroomtekort, AI datacenters die elektriciteit nodig hebben, etc. En al zeker als er eens aankondiging gedaan wordt over een kercentrale in de US (nieuw of verlenging), strategische reserve of afbouw van aankopen van Ur uit Russische invloedsfeer (kazatomprom).
Ik heb me er dus nog niet toe kunnen brengen om een stuk van de hand te doen. De portefeuille gaat er echter wel met momenten serieus door op en neer.

Laatst bewerkt:
Ik zou het eens moeten zien aangezien ik over een paar brokers en banken nog verspreid zit maar ik denk -10% ofzo YTD? Veel van mijn holdings stonden heel hoog eind vorig jaar dus beetje vertekend beeld. Als ik niet regelmatig iets had verkocht etc was de 'schade' een stuk groter geweest. Vandaag gaat wel weer extra pijn doen vermoedelijk.

Voor de helft de revival van de dollar niet meegerekend.

Ytd -0.77%

Vandaag voorlopig lichtgroen door dollar + groene energie.

De Nasdaq futures staan op ongeveer -1%

Valt nog allemaal mee.

Terug
Bovenaan