Kleine Beursfeiten

Zijn wij hier niet grotendeels nog in de accumulatiefase? Dan is wat volatiliteit na een 18j bull run toch welgekomen?

Aan volatiliteit nochtans geen gebrek de laatste jaren (bv. 2022 of april 2025).
En ik snap je redenering van de accumulatiefase maar anderzijds, als je al een paar jaar spaargeld geïnvesteerd hebt, moet die koersdaling ook wel een paar jaar aanhouden voor je er netto op vooruit gaat tenzij je nu op een grote cash reserve zit.

Heb dat nu nog eens bekeken en eigenlijk staat het helemaal niet zo duur vergeleken met alle equipment manufacturers genre ASML, AMAT, etc. Als de huidige consensus gehaald wordt is het binnen 2 jaar zelfs goedkoper dan Melexis.

De vraag is vooral wat Nvidia met al die cash moet doen
Ik dacht ook qua waardering dat het een trein was die vertrokken was waar ik enkel nog veel te duur zou kunnen opspringen. Valt me goed mee dat de koers al maanden wat op en neer kabbelt terwijl de groei gewoon verder dendert.

Was aan twijfelen tussen Nvidia en Tsmc, maar eigenlijk is Nvidia niet veel duurder dan Tsmc...

Twijfel ook over Nvidia.

Maar nu het aandeel blijft surplacen ondanks gigantische groei, vraag ik mij af wat het zou doen als de groei stilvalt. :thinking:

NVDA lijkt me te stabiliseren na een lange periode van sterke groei.
Het aandeel liep heel hard voorop op de realiteit en de realiteit is nu langzaam aan het inhalen.

Pfff, langs een kant twijfel ik om nog wat olieaandelen bij te kopen voor de korte termijn - ik zie geen oplossing op korte termijn voor Iran tenzij Trump met iets ongezien op de proppen komt. Olieaandelen kunnen imo geen weken meer achterlopen op de stijging van olie, nog een paar weken en die prijs staat 100 of meer. Nieuwe leider in Iran - ze hebben zijn vader omgebracht, in geen miljoen jaar dat die de eerste 2 maand ook maar 1 toegeving zal doen of ze moeten hem volledig in de tang hebben.

Maar het is en blijft een politieke gok.

Ook Solvay, Microsoft mss interessant

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan