Kleine Beursfeiten

Waar vind ik dan die contante verrekening terug waar ze het over hebben?

In "Inbox" > "Rekeningoverzicht"

Ik herinner mij iets gelijkaardig meegemaakt te hebben met inschrijvingsrechten voor een kapitaalsverhoging die ik niet gebruikt heb omdat ik er te weinig had ofzo iets :p

Laatst bewerkt:
De natural gas prijzen zijn serieus gezakt. Staat nu maar op 1,824$. Weet iemand een manier (aandeel van bedrijf mbt natural gas of dergelijke) om (in de toekomst) in te spelen op een eventuele prijsstijging? Graag geen risicovolle turbo’s of dergelijke 😅.

Post die ik me nog herinnerde: Koers op 31-05-2023: 148,9 USD ... paar maand later 243 USD, en bovenal - nog steeds geen vet op de soep. Niet ondenkbaar dat ze ooit eens deftig winst gaan maken - waar de koers dan heen gaat ...

beurs rationeel, soms wel, soms niet.
Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd dan, niet mijne meug van type bedrijf. Ondertussen ook succes met Cloudflare, Adyen, Amazon en anderen.

Xfab -12% . Blijkbaar kan het nog een stuk goedkoper?
Beginpositie genomen aan 7,57 euro. Intentie om nog te verdubbelen als het slecht gaat. Zal dan 5% van portefeuille zijn.

Balans ziet er goed uit, laagste PE sinds lang, mooie revenue cagr in core business en propere marges. Mooie balans (korte termijn vorderingen > alle schulden). Alleen gigantische (relatief t.o.v. verleden) CAPEX investeringen in 2024 & 2025

Laatst bewerkt:
De natural gas prijzen zijn serieus gezakt. Staat nu maar op 1,824$. Weet iemand een manier (aandeel van bedrijf mbt natural gas of dergelijke) om (in de toekomst) in te spelen op een eventuele prijsstijging? Graag geen risicovolle turbo’s of dergelijke 😅.
En die gasprijzen zullen stijgen omdat?

Is er iets van forward guidance gegeven waardoor XFAB zo een tik krijgt?
@Nesjamag is de expert

Maar denk dat het vooral gelinkt is aan de CAPEX guidance voor 2024 + vermelding in earnings call dat 2025 ook verhoogd zal zijn. Volgens een analyst zijn ze de enige auto industrial player die in 2024 meer CAPEX gaan uitgeven dan in 2023 (aangezien er minder vraag is)

Beginpositie genomen aan 7,57 euro. Intentie om nog te verdubbelen als het slecht gaat. Zal dan 5% van portefeuille zijn.

Balans ziet er goed uit, laagste PE sinds lang, mooie revenue cagr in core business en propere marges. Mooie balans (korte termijn vorderingen > alle schulden). Alleen gigantische (relatief t.o.v. verleden) CAPEX investeringen in 2024 & 2025
Ook een kleine positie geopend aan €7,45.

Voor liefhebbers van simpele aandelen - WEHB:
  • Redelijk resultaat
  • Winst wat onder druk door a) rentelasten - die hopelijk gaan dalen in de toekomst en b) afwaardering vastgoed - imo niet zo belangrijk - als het maar verhuurd is. Noteer ook dat WEHB niet geweldig is ingedekt - rente heeft dus wat meer impact dan bij de meeste andere spelers.
  • kleine 9% bruto dividend
  • Niet in de rapporten te lezen maar voor veel panden is er een wachtlijst - goede locaties, niet ondenkbaar dat er vroeg of laat een grote huurder failliet gaat - er is minstens een gedeeltelijke back -up.
  • % verhuurd is goed
  • vijandige overname door Wereldhave is niet aan de orde in huidige omstandigheden
  • Schuldgraad eveneens cava
Niet iedereen is te vinden voor een quasi puur dividend -aandeel maar kan een aanvulling zijn. Koerswinst bij rentedalingen is niet ondenkbaar.

Update: 2 lopende turbo's ING/Alphabet: momenteel voldoende voor 2 steaks en een zeer inferieure fles wijn in een veredelde frituur - we bidden en hopen op een budget dat toelaat om voor het eerst in mijn leven eens een 1* diner te nuttigen. Een mens moet een doel hebben in het leven. :ROFLMAO:

Sidenote: één van onze jonge (22) arbeiders is gestart met intensief traden in allerhande crypto waar ik nog nooit van gehoord heb, 100 € in December 2023- momenteel kleine 1500 € waard, al heb ik geen idee of hij dat effectief kan opvragen maar voorlopig wel naar verluidt. Die mens leeft dan ook op een wolk momenteel - ben blij voor hem en hoop dat het ook een goed einde kent.

Waarom zouden de gasprijzen niet nog veel verder kunnen zakken?

Die investeringen, heb je toevallig enig inzicht wat dat kan betekenen voor upticks in productiviteit/meegaan met nieuwe fabricatieprocessen enzovoort?

NVDA 295% :whistle:
Je moet er maar eentje hebben en all in gaan ;)
De meeste hebben zo al eentje gehad of in port, maar dat all in (of gewoon al een deftig bedrag) gaan is niet evident. Maar moet echt wel leuk zijn natuurlijk - op een ander forum was iemand die met 6000 USD letterlijk binnen was met Gamestop een paar jaar terug.

NVDA 295% :whistle:
Je moet er maar eentje hebben en all in gaan ;)
Ik had er orginieel 70 ;) Deze portefeuille dient net om "all in" te gaan. Tijdje geleden heb ik dat hier gedeeld waar de rest naar toe is en hoe ambetant ik was :D. Ik heb het gross namelijk verkocht toen ze de 350 aantikten omdat ik bezig ben met de renovatie van mijn huis.

Deze portefeuille was origineel begonnen aan 20K bij Beobank ergens in 2018 als ik me goed herinner. Die groeide aan tot 30K. In 2021 alles verkocht en gebruikt om "all-in" te gaan in MSFT en NVDA. Recent nog eens 3K van MSFT verkocht dus mijn inleg is nu maar 27K.

In mijn andere portefeuille heb ik er nog 40 met een GAK van net geen 200 denk ik.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan