Kleine Beursfeiten

Misschien niet, maar dan kregen ze waarschijnlijk 5B subsidie om meer methaan uit te stoten.

Dat neemt niets weg van het feit dat er dus bijna een militaire staatsgreep was in Brazilië, ware het niet van Biden acties.
Wat gebeurt er met de aandelenprijs van een staatsbedrijf in zo'n geval? :)

Vandaar dat die bedrijven dus terecht een discount krijgen wegens veel hoger tailrisk, dat was mijn punt.
Niet dat je er tussendoor geen geld mee kan verdienen (zie Rusland aandelen in 2003-2008, of 2016-2021).

No kidding: om 21:59:56 is mijn limietorder voor een 740/750 Bull Call Spread uitgevoerd. Fingers crossed.
Ik ben content want duidelijk juiste beslissing om met winst turbo’s te verkopen… uiteindelijk weinig verschil tussen koers op maandag (750) en waar we morgen gaan starten (740)

Goeie cijfers van Nvidia, denk dat we hier nog niet aan de top zitten.

Voor mij wel te veel risico aan verbonden om nu nog in te stappen.

Voor een tubo -short opkomend: de kans dat AMG een duik naar beneden neemt bij cijfers is aanwezig: Li prijzen nog steeds onder druk, elke dag vind men wel een massa Li ergens, mgmt is qua communicatie altijd te laat met slecht nieuws, kans op wat vertragingen her en der is ook aanwezig.

Getwijfeld maar door de continu daling niet de ballen gehad: vandaag -9%

Die cijfers van Nvidia zijn gek inderdaad. Zeker gezien dit:
Data center sales to China declined significantly due to U.S. licensing requirements

Oftewel was die business in China nog niet zo groot, oftewel was de groei in de rest van de wereld (US) gewoon zo gigantisch. Ik ga niet instappen. En ik houd mijn Broadcom aan, ook al zijn die al gigantisch gestegen (Zij verkopen de software waar nvidia chips op draaien - ze hebben namelijk recent VMware overgenomen). AVGO ook +4% nabeurs.

Maar net als zoveel hier nooit in Nvidia ingestapt wegens "te duur"... enkele jaren geleden al :LOL:

Die cijfers van Nvidia zijn gek inderdaad. Zeker gezien dit:

Oftewel was die business in China nog niet zo groot, oftewel was de groei in de rest van de wereld (US) gewoon zo gigantisch. Ik ga niet instappen. En ik houd mijn Broadcom aan, ook al zijn die al gigantisch gestegen (Zij verkopen de software waar nvidia chips op draaien - ze hebben namelijk recent VMware overgenomen). AVGO ook +4% nabeurs.

Maar net als zoveel hier nooit in Nvidia ingestapt wegens "te duur"... enkele jaren geleden al :LOL:
verwacht je geen klap voor Vmware dan? hier intern en veel van mijn klanten stappen over naar HyperV nu VMWare enkel recurrent geworden is en 60% duurder. De OEM samenwerking is stopgezet met HPE/DELL /Lenovo .. (dit voor Belgische on premise KMO's ken de evolutie niet van hun datacenter licenties )

verwacht je geen klap voor Vmware dan? hier intern en veel van mijn klanten stappen over naar HyperV nu VMWare enkel recurrent geworden is en 60% duurder. De OEM samenwerking is stopgezet met HPE/DELL /Lenovo .. (dit voor Belgische on premise KMO's ken de evolutie niet van hun datacenter licenties )
Ik ken de specifieke markt van VMware niet. Altijd welkom voor meer info hierover in PM :)

Ik kijk eerst en vooral naar de financials. Voor VMware:
In 2019 9,6miljard revenue
In 2023, laatste earnings voor de overname was revenue ttm 13,6 miljard.

AVGO zonder VMware had al 35,8 miljard omzet.
Zelfs al zou er een klap komen bij VMware, ik zie geen reden voor mij om mijn AVGO te verkopen.

Ik ken de specifieke markt van VMware niet. Altijd welkom voor meer info hierover in PM :)

Ik kijk eerst en vooral naar de financials. Voor VMware:
In 2019 9,6miljard revenue
In 2023, laatste earnings voor de overname was revenue ttm 13,6 miljard.

AVGO zonder VMware had al 35,8 miljard omzet.
Zelfs al zou er een klap komen bij VMware, ik zie geen reden voor mij om mijn AVGO te verkopen.
Beknopt de nieuwe strategie:
  • VMware gaat zich nu enkel richten op de grote klanten die niet snel naar alternatieven kunnen overschakelen.
  • Er zijn prijsverhogingen van 6x tot zelfs 13x doorgevoerd (als je de informatie op diverse fora mag geloven. Zeker is dat het forse prijsverhogingen zijn)
  • R&D afdeling is serieus uitgedund omdat de grote klanten niet vragen om nieuwe features.
  • De gratis editie waarmee toekomstige systeembeheerders kennis kunnen maken met vmware is afgeschaft.
Broadcom wilt snel cashen op vmware en het daarna afvoeren. (is niet de eerste keer dat Broadcom dat doet)

No way dat wij zo'n prijsverhogingen gaan slikken. Onze huidige licenties lopen nog wel een tijdje, maar we zijn al serieus aan het kijken naar alternatieven en een migratieplan aan het opstellen. En wij zijn zeker niet de enige firma als ik mijn contacten hoor.

Ik zou dus wel opletten en eerder aandelen kopen van alternatieven (nutanix - Microsoft (azure) - Amazon (aws) bijvoorbeeld)

Terug
Bovenaan