Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
In 2021 zijn hier verlieslatende SaaS gepasseerd aan een price to revenue van meer dan 80Oppervlakkig maar toch: NVDA PE van 100Ach ja, waarom niet....
Mja, recurring =/= non-recurring revenue toch ook groot verschil.In 2021 zijn hier verlieslatende SaaS gepasseerd aan een price to revenue van meer dan 80
Dan vind ik Nvidia wel meevallen.

Waar bekijk jij dat want de effectieve PE is een stuk lager.Oppervlakkig maar toch: NVDA PE van 100Ach ja, waarom niet....
Dan zou PBR nu wellicht maar rond de $5 waard zijn, en zou het dividend >100% zijn.Misschien niet, maar dan kregen ze waarschijnlijk 5B subsidie om meer methaan uit te stoten.
Dat neemt niets weg van het feit dat er dus bijna een militaire staatsgreep was in Brazilië, ware het niet van Biden acties.
Wat gebeurt er met de aandelenprijs van een staatsbedrijf in zo'n geval?
Vandaar dat die bedrijven dus terecht een discount krijgen wegens veel hoger tailrisk, dat was mijn punt.
Niet dat je er tussendoor geen geld mee kan verdienen (zie Rusland aandelen in 2003-2008, of 2016-2021).
Goh, google leert mij dat zij haar belang wel grotendeels heeft opgebouwd aan veel hogere koersen dan vandaag (o.a. in 2021).
Huidige marketcap = 1,36 miljard... Verwachte revenue voor 2024 van 230-250 miljoen ( en ze gaven hierbij aan dat ze conservatief waren gelet op shitty macro) oftewel 15-25% revenue groei.
Mature peers (wel ruimer bekeken omdat er behalve Illumina eigenlijk niet zo veel echte beursgenoteerde peers zijn, @cege heet ze hier al eens opgesomd) zitten rond de 20% nettomarge en waarderen momenteel tegen een PE van 25-35 (waarbij de meeste toch boven de 30 zitten). Hun groei is veel minder dan 15-25%. Misschien zijn hun PE ratios niet 100% indicatief omdat de scope van deze bedrijven niet helemaal hetzelfde is, maar geeft toch een indicatie. Illumina was in het verleden ook steeds duur gewaardeerd.
Stel dat we uitgaan van 240 miljoen revenue en (op termijn) 15% nettomarge = P/E van 37 aan huidige koersen. Heel veel groei zit er dus niet echt ingeprijsd aan huidige koersen.
Dit terwijl ze waarschijnlijk de groei terug zal versnellen eens de macro beter wordt (en Onso op kruissnelheid komt). Ze hebben nog 630 miljoen cash en de eerste schijf van +- 440 miljoen van hun convertible notes komt pas op maturity begin 28 (financiële kost is met +- 1,4% ook te verwaarlozen, hun rente-inkomsten zullen zelfs hoger liggen dan hun uitgaven). Tweede schijf ergens in 2030.
Uiteraard is de grote assumptie hier dat ze ooit winstgevend worden, maar die gross profit margins zullen normaal alleen maar toenemen van zodra de consumables de bovenhand beginnen te nemen in de revenue.
Die revenue guidance van 230-250 miljoen is btw nog altijd een groei van 15-25% in een shitty macro omgeving en waarbij de afgetekende marktleider (en voornaamste competitor) in zijn laatste earnings call heeft aangegeven niet verwacht te zullen groeien in 2024. Ze zijn dus marktaandeel aan het winnen. Toch ook niet onbelangrijk.
En de huidige CEO heeft Illumina in de periode 2005-2016 mee groot gemaakt, dus die kent wel het klappen van de zweep denk ik dan![]()

In 2021 zijn hier verlieslatende SaaS gepasseerd aan een price to revenue van meer dan 80
Dan vind ik Nvidia wel meevallen.
Het zijn AI cards met 80-90% margin. En wellicht enorme overordering.Over NVIDIA gesproken. Ik vind het moeilijk te bevatten dat dat recurring revenue is.
Beetje zoals de spoorlijnen fiascos in de USA vroeger.
Iedereen doet capex capex capex in parallel (sporen leggen dus). En dan blijkt de markt de klein en er blijft 1 over en al de rest blijft over met waardeloze excess hardware.
CUDA (toolkit om code op NVIDIA GPU's te laten draaien) zorgt voor een stevige moat voor NVIDIA. AMD probeert al jaren om er iets tegenover te zetten, zonder veel succes.Concurrentie zal opdagen en die marges gaan zakken en en enorme impact hebben op de resultaten.
CUDA is een stevige moat ja.CUDA (toolkit om code op NVIDIA GPU's te laten draaien) zorgt voor een stevige moat voor NVIDIA. AMD probeert al jaren om er iets tegenover te zetten, zonder veel succes.

Iemand al iets van EVS gezien ? De invite op hun website is een meeting om 12h snachts... - _ -
Als ze morgen niet mooi stijgen koop ik nog wat bijPingeling. FCF yield van 8.5%, operating margin 23.8%, P/E van 11. Nog altijd schijte goedkoop in mijn handboek.
Apneu hangt bijlange niet enkel samen met overgewicht, ik ken veel zeer mensen dien niet dik zijn en toch apneu hebben. En de meeste slapen met zo'n stofzuigerdarm op hun gezicht.Dus dat was tot 2 maanden geleden eigenlijk -50% sinds uw aankoop, maar dan nu plots x3, terwijl ik zie dat de winst pas op 5 maart is, en ze een omzet heeft van 2 miljoen euro voor een marktkapitalisatie van 364 miljoen?
Wat missen we hier van nieuws?
Goed ja, ik ken het product niet, misschien is het een wondermiddel.
Maar wat ik wel weet is dat veel slaap wordt veroorzaakt door overgewicht, en daar is sinds een jaar van 2 wel degelijk een wondermiddel tegen.
Dus van Nyxoah blijf ik alvast mijlenver weg. De berenkoffer is zo groot als maar kan zijn.
. Ondertussen zit ik aan een GAK van $200.