Kleine Beursfeiten

Junk... komaan zo'n opportuniteit missen om op de BTC bull-run te surfen.
MSTR zal binnen een half jaar niet aan -70% staan. Volgend jaar FASB accounting ;)

Waarom zeg je dat? Additionele vraag naar aandelen is toch sowieso positief? Ook al geven ze er veel uit, dan compenseert dit al een mogelijks geinduceerde daling.
Dat hangt toch allemaal van de prijs van de BTC af? :)
Stel dat BTC zwaar crasht dan denk ik wel dat MSTR nog zwaarder gaat crashen, bij een 30-40% correctie zou MSTR wel eens 70% kunnen correcten of meer :)

Ik vraag me ook af wanneer MARA en RIOT en zo eens in gang gaan schieten. Ik heb een beetje RIOT zelf, ze zijn vandaag +10% maar ze volgen de laatste tijd niet echt de BTC. MARA doet het veel beter dan RIOT.

Ik vond dit een zeer interessante video over MSTR. Voor de bulls, let op, dit is de zoveelste bearish post.

Zelf geen positie in MSTR (geen enkele richting) en dit is weloverwogen, dus ik gun iedereen hier zijn succes! Maar het aandeel en alles er rond vind ik wel enorm interessant.

Ik denk wel dat iedereen, zelfs de bulls, inzien dat dit enkel werkt als BTC blijft stijgen.

TLDR van de video: MSTR wilt volatiliteit van het aandeel en zal deze zelf ook proberen creëren indien nodig, want zonder volatiliteit hebben ze een probleem. Dus enige trade die ik niemand zou aanraden is anti-volatiliteit (dus calls en puts schrijven, ondanks de mooie premie)

Ik vond dit een zeer interessante video over MSTR. Voor de bulls, let op, dit is de zoveelste bearish post.

Zelf geen positie in MSTR (geen enkele richting) en dit is weloverwogen, dus ik gun iedereen hier zijn succes! Maar het aandeel en alles er rond vind ik wel enorm interessant.

Ik denk wel dat iedereen, zelfs de bulls, inzien dat dit enkel werkt als BTC blijft stijgen.

TLDR van de video: MSTR wilt volatiliteit van het aandeel en zal deze zelf ook proberen creëren indien nodig, want zonder volatiliteit hebben ze een probleem. Dus enige trade die ik niemand zou aanraden is anti-volatiliteit (dus calls en puts schrijven, ondanks de mooie premie)
Hier iet simpeler uitgelegd door Mark waarom dit ooit moet stoppen:

Mijn MSTR thesis is dan ook enkel en alleen maar een hefboom element in de huidige bullrun (tot mid - eind volgend jaar).
Daarna zal je mij er niet snel terug in zien, al hou ik wel een BTC positie dat ik zelfs zal uitbreiden.

En als de boel crasht weent iedereen. Shareholder (sowieso), bond holder (ook), BTC-holder.

Het is zelfs geen hefboom element. Je Leveraget met je eigen geld aangezien je niet genoeg btc in return krijgt.

Laatst bewerkt:
Iemand z'n broker die toelaat om QUBT te shorten ? Bij Saxo gaat het niet. Overduidelijk een scam.
Via Keytrade kan je puts kopen (verste datum is 18/07/25).

Care to elaborate waarom je denkt dat dit gaat imploderen? Want de optiemarkt deelt uw sentiment niet echt.

Via Keytrade kan je puts kopen (verste datum is 18/07/25).

Care to elaborate waarom je denkt dat dit gaat imploderen? Want de optiemarkt deelt uw sentiment niet echt.

- Bestaat sinds 2001 met een historie van inkomsten uit de drankensector en printer cartridges. Naam veranderd in "Quantum Computing inc." in 2018 om naïve beleggers te lokken om op de quantum hype trein te springen. Met succes. 2018 massive pump daarna dump, 2021 massive pump, daarna dump, 2024 massive pump, daarna...
- Geen enkel spoor van een effectief werkende quantum computer. Ze hebben zogezegd een productie faciliteit alleen heeft niemand die ooit al mogen zien en blijft het gewoon een gehuurde conference room te zijn. Verschillende press releases rond bv. samenwerking met universiteit bleek fake, acquisitie van een ander quantum bedrijf bleek fake,...
- 1 van de 6 directeurs heeft ooit al iets gedaan met quantum computing, de zogenaamde CEO was vroeger een detective. Verschillende directeurs al eerder veroordeeld voor fraude/insider trading
- Het enige bedrijf dat QUBT heeft beoordeeld met buy was hun placement agent en ook die is al eerder verschillende keren veroordeeld voor fraude
- Trading bots die via sociale media de stock pumpen
- Revenue is er niet (30k per jaar, maar wel miljoenen losses)

Zoveel red flags dat cassava science er bij verbleekt. De vraag is alleen hoe lang die blinde naïviteit rond het kopen van iets met Quantum in de naam blijft doorgaan, puts met verste datum 07/2025 kan nog tricky zijn. In de vorige pump and dumps duurde het +- een half jaar na de piek vooraleer het in elkaar stortte.

Interessante column in de FT.

Investors still like to believe that fundamentals drive prices and sentiment. But there comes a time when sentiment starts to drive fundamentals. When money leaves smaller markets, the outflows weaken the currency, force the central bank to raise rates, slow the economy and make the nation’s fundamentals look worse. Talk of bubbles in tech or AI, or in investment strategies focused on growth and momentum, obscures the mother of all bubbles in US markets. Thoroughly dominating the mind space of global investors, America is over-owned, overvalued and overhyped to a degree never seen before. As with all bubbles, it is hard to know when this one will deflate, or what will trigger its decline.

Is geen newbie die dit neerschrijft, maar blijft natuurlijk wel maar een mening.

Ja, niets nieuws onder de zon imo. Iedereen weet dat US equities keihoog staan, vroeg of laat corrigeert de boel.
Maar de opportuniteitskost om aan de zijlijn te gaan staan is ook torenhoog. Ik houd mijn ETF posities aan (spy-qqq varianten), maar ben terughoudend om daar bovenop nog eens aparte stocks te kopen.

Dit weekend heb ik NVO en ASML bekeken, daar zit nog meer value aan vast na hun recente correcties.

Ook wat CPNG bijgekocht, 'martial law' zal uiteindelijk niet veel inhouden denk ik.

Van waar je exit in RTO? 10% boven je buyin lijkt me niet echt veel, fundamenteel is er niets veranderd.

Ook wat CPNG bijgekocht, 'state of emergency' zal uiteindelijk niet veel inhouden denk ik.

Van waar je exit in RTO? 10% boven je buyin lijkt me niet echt veel, fundamenteel is er niets veranderd.

Wou ze zeker niet verkopen, maar wou ook niet op marge beginnen spelen. Heb dus RTO positie omgezet in Coupang & Solvay.

Was aan het twijfelen tussen JOE en RTO, maar de eerste lijkt me nog wat defensiever, ook al is er op korte termijn waarschijnlijk geen reden waarom die serieus omhoog zou gaan.

Kiezen is verliezen 🥲😂

JOE zit idd nog een tijdje vast door Bruce :(

Hier Metaplanet de deur uit gedaan aangezien de rights offering niet voor aandeelhouders is gebleken.
Toch 2.5x op enkele maanden, niet slecht.
10% cash nu, ik ga de MSTR calls eens bekijken. :)

Terug
Bovenaan