Spooky
Well-known member
Dat is een zeer mooi kerstkado!
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat is een zeer mooi kerstkado!
Idem, klein stukje dat ik na de bijkomende daling had bijgekocht wordt verkocht en de rest blijf ik nog even aanhouden.ULTA +12% en LULU +17% op earnings. Goed voor de calls, allemaal ITM nu.![]()

Buffett volgt al +-15 jaar zijn eigen "value investing" strategie niet meer, ook zijn eigen (correcte) advies om index trackers te kopen past hij niet toe op Berkshire, met hun massa posities in cash. Die verkopen van BAC, AAPL, ... zijn volgens mij om zijn posities wat af te sluiten, niet omdat hij bearish is tegenover die stocks.Oxy begint toch pijn te doen vrees ik, grondstoffen blijft een lastige maar goed - gekozen om uit te zieken.
Buffett mag een goed belegger zijn, ook zijn keuzes om BAC en Apple te verkopen zijn ST niet de beste geweest.
Zelfs vanuit een puur TA perspectief zegt dat heel weinig, laat staan in een breder marktperspectief.Technisch gezien zou Materialise nv interessant zijn om verder te stijgen. Boven zowel SMA20 als EMA20 maand gesloten vorige maand. Zijn er nog mensen die een positie genomen hebben ?
LULU calls zijn buiten bij mij, ULTA heb ik nog.Idem, klein stukje dat ik na de bijkomende daling had bijgekocht wordt verkocht en de rest blijf ik nog even aanhouden.
Zo staat dat kleine stukje Umicore als enige doorn in het oog nog in de PF. Gelukkig zeer miniem maar daar gaat bijgekocht worden op een bepaald moment.![]()
Jup, ULTA gekocht in Q2 om dan in Q3 te verkopen... ook niet van zijn doen, al was het miss eerder een Todd positie maar toch.Buffett volgt al +-15 jaar zijn eigen "value investing" strategie niet meer, ook zijn eigen (correcte) advies om index trackers te kopen past hij niet toe op Berkshire, met hun massa posities in cash. Die verkopen van BAC, AAPL, ... zijn volgens mij om zijn posities wat af te sluiten, niet omdat hij bearish is tegenover die stocks.
Iemand die hier wat meer info kan over geven? Gewoon uit interesse, zelf zit ik steeds in ETFs, maar vind dit wel interessant.Iemand enig idee waar je het aantal uitstaande aandelen van een Frans bedrijf kan terugvinden? Atos SE heeft 20 miljard nieuwe aandelen uitgegeven en zou graag de evolutie over de tijd van het aantal uitstaande aandelen kunnen tracken. https://augmentationdecapital.atos....sults_of_its_Rights_Issue-2_december_2024.pdf
Op Euronext zeggen ze 112 miljoen uitstaande aandelen, maar dat kan toch niet kloppen? https://live.euronext.com/en/product/equities/FR0000051732-XPAR/market-information
Op de officiele communicate staat inderdaad 112 miljoen, neem aan dat het dan nog niet is upgedate
Iemand wat meer info over Atos? Als ik het goed begrijp wordt er ook €3miljard schulden omgezet in aandelen. Hoeveel uitstaande aandelen zouden er dan ongeveer zijn?
Heb zelf ook Berkshire (mede door hier te volgen). Door de massa positie in cash lijkt goede hedge indien correctie beurs. Langs andere kant door oa afbouw posities (heden) misschien wat minder interessant aan het worden. Zijn er mensen die overwegen te verkopen/ verkocht hebben of net niet?

Ik ga het ook niet permanent bijhouden idd, maar wel eentje om te volgen om van die cyclus te profiteren. Alleen spijt dat ik in het diepere dipje niet nog heb bijgekocht.LULU calls zijn buiten bij mij, ULTA heb ik nog.
Umicore al een tijd terug buiten gegooid, geen vertrouwen in het management momenteel.
Ik ben al te vaak bagholder geweest bij discount to NAV bedrijven waar het management niet de juiste stappen zet om de discount weg te werken.
Duidelijk voorbeeld van depression -> disbelief fase: https://inbetweennewsletter.substack.com/p/the-psychology-of-stock-market-cyclesVeel blabla in China, maar of het effectief gaat gebeuren ... Ik geloof er niets meer van. Gelukkig ben ik gestopt met BABA.
Veel blabla in China, maar of het effectief gaat gebeuren ... Ik geloof er niets meer van. Gelukkig ben ik gestopt met BABA.
Kijk nog maar eens naar de illustratie van de stockmarket cyclesMijn eerste BABA aandelen waren gekocht in 2018 rond de 130.
. Het is niet dat als het in 2018 een slechte aankoop was aan 130, dat het nu aan 90 ook een slechte aankoop moet zijn
. Ik denk (dikwijls) eerder zo: waarom in 2018 130 betalen en nu 90 te duur vinden?
Wonderbaarlijk hoe je erin slaagt om telkens een nieuw level van arrogantie te unlocken: is het nu echt zo moeilijk om op een volwassen manier hier in dit topic te converseren zonder elke keer opnieuw te moeten provoceren en uit de hoogte te doen?You lack conviction. Paypal was een pure kwantitatieve nobrainer sub-$60 en ik heb op een klein jaartje zwaar gelijk gekregen. Ga de originele post en comments maar eens teruglezen. Ook mijn EOY target price van toen is opvallend gelijkaardig aan de koers vandaag. Outperformen doe je door te concentreren in high-conviction bets, en liefst met weinig downside. Dat durf je natuurlijk alleen als je er effectief iets van kent.
Wel laatste Paypal verkocht om binnenkort via andere broker short PLTR/CAVA te gaan. Ook weer op nieuwe ATH vandaag. Laat die eindejaarsrally maar komen.

Ik heb 10% in China opties steken, voorlopig hou ik het daarbij. Met MSTR is de portfolio al volatiel genoeg.![]()