Kleine Beursfeiten

Net zoals met Saylor zelf, want ik begrijp perfect hoe mensen een degou krijgen van zijn communicatie stijl, probeer te focussen op de inhoud. Inhoudelijk worden er goede punten gemaakt, naast de standaard quantbro/hodl mentaliteit. :) Ik ben ook niet bullish long term, dat verhaal zie ik nog niet, maar wel bullish korte termijn voor BTC en ter extensie het hefboom effect dat MSTR hier creeert. Mid '25 loopt mijn thesis zowat af, dan zien we wel...

Het idee dat indexfondsen de heilige graal van beleggen zijn waar je koste wat kost, ongeacht instappunt, quasi risicoloos 10% per jaar kan halen is het meest achterlijke beleggingsadvies dat je kan geven. Intussen zo breedgedragen dat 'hangmatbeleggen' woord van het jaar is geworden en de term de laatste weken op elke voorpagina stond en elke indicator OVERVALUED schreeuwt. Geen vuiltje aan de lucht volgens de IWDA fanfare, gewoon bijkopen. Ik las onlangs zelfs iemand verkondigen dat hangmatbeleggers "superieure" rendementen halen :ROFLMAO: Hoe duidelijk kan een market top zijn.
Mijn advies was meer bedoeld specifiek voor contextbinder omdat hij hier regelmatig post hoe slecht zijn portfolio het doet, dan lijkt het beter om in een ETF te beleggen zodat hij tenminste de markt niet meer underperformt maar ook op zijn gemak kan slapen snachts :)

Miljaar wat is Umicore toch een farce momenteel.

Dus 27 maart pas duidelijkheid over de strategie en koers. Als dat dan daadwerkelijk wordt geleverd... Dat is momenteel een roulette-aandeel.

Buffett toch weer 400M oxy extra gekocht.

Teveel cash dus maar wat crox gekocht: is goedkoop alhoewel ik mijn twijfels heb bij die schoentjes....dus matige positie.
(En aangezien ik juist gekocht heb acht ik de kans zeer groot dat er een pullback gaat aankomen :thinking: )
Recht op de bal: pullback bezig....

Aangezien eli +10% is voorbeurs, zal er wel iets Olympic nieuws zijn.

Edit:
Novo Nordisk (NOVO B -19,05%) said on Friday its experimental next-generation obesity drug CagriSema helped overweight patients cut their weight by 22.7% in a late-stage trial, below the 25% it had expected, sending its shares down sharply.

The lower-than-expected weight loss from the drug candidate deals a blow to the Danish drugmaker's ambitions for a successor to its popular Wegovy more powerful than Eli Lilly's Zepbound.

En toch consistente outperformance tov OXY, dat moet pijn doen hé. :)
Net zoals Fartcoin.
'Market cap' 1 billion ondertussen.

Bestudeer het eens iets grondiger en dan zullen we nog eens klappen.
Zegt de man die niet eens de maturity van de convertibles kende, terwijl je er wel een punt van maakte een paar pagina's geleden? :)

En je zegt dat die convertibles zomaar uitvoerbaar zijn en dus enkel dilution betekenen, maar dat kan telkens maar vanaf een bepaalde datum in de toekomst, die zijn telkens pas na x jaar convertible.
Tot dan is dat gewoon wel pure hefboom.

Ik heb het grondiger bekeken, vandaar ook dat ik die convertibles ken.
Zowel van bitcoin, als van het bedrijf MSTR, als van die CEO Saylor word ik letterlijk met de minuut dommer hoe meer ik over 'de thesis' lees.

Zonder overdrijven: die hele MSTR toestand is van het domste dat ik ooit al gelezen heb.
Ga er de boekjes op na over 'manias, euphoria, tulpenbollen, etc...', dan denk je daarbij regelmatig "HAHA ja hoe bestaat het, hoe kon men daarin meegaan!".
Maar heel die toestand rond MSTR is echt wel de exponent van de age of stupid.

Desalniettemin: hopelijk voor jou piekt het net als je verkoopt.
Ook van andere onnozelheden zijn de afgelopen jaren sommige mensen rijk geworden.

Laatst bewerkt:
Had ik die margin call op MSTR niet gekregen dan had ik met mijn short-thesis nu toch geld verdiend...

Mijn schuld, volgende keer gewoon een kleinere positie innemen.

Waarom overreactie? Novo valuation = GLP1. Eli product is meer performant.

Valuation novo pwapwapwa.
Ja, maar 22,9% afvallen ipv 25%...?
Het verschil met Lily valt waarschijnlijk zelfs binnen de foutenmarge.
En Wegovy is momenteel al een stuk goedkoper dan Mounjaro.

Stond pre-market even aan -30%, aan 70 toch aan het twijfelen...

Net zoals Fartcoin.
'Market cap' 1 billion ondertussen.

Zegt de man die niet eens de maturity van de convertibles kende, terwijl je er wel een punt van maakte een paar pagina's geleden? :)

En je zegt dat die convertibles zomaar uitvoerbaar zijn en dus enkel dilution betekenen, maar dat kan telkens maar vanaf een bepaalde datum in de toekomst, die zijn telkens pas na x jaar convertible.
Tot dan is dat gewoon wel pure hefboom.

Ik heb het grondiger bekeken, vandaar ook dat ik die convertibles ken.
Zowel van bitcoin, als van het bedrijf MSTR, als van die CEO Saylor word ik letterlijk met de minuut dommer hoe meer ik over 'de thesis' lees.

Zonder overdrijven: die hele MSTR toestand is van het domste dat ik ooit al gelezen heb.
Ga er de boekjes op na over 'manias, euphoria, tulpenbollen, etc...', dan denk je daarbij regelmatig "HAHA ja hoe bestaat het, hoe kon men daarin meegaan!".
Maar heel die toestand rond MSTR is echt wel de exponent van de age of stupid.

Desalniettemin: hopelijk voor jou piekt het net als je verkoopt.
Ook van andere onnozelheden zijn de afgelopen jaren sommige mensen rijk geworden.

Ik snap de hele MSTR saga ook niet. Het is plots precies geniaal om met shaky onderpand miljarden te lenen en meer van dat onderpand te kopen. What could go wrong....

Als BTC blijft stijgen, is er wsch niks aan de hand. Maar als het begint te zakken is MSTR toast en is het redelijk snel boeken toe. De mentaal gezonde man zou zeggen "duh", want iedereen weet dat als je leent op onderpand en dat onderpand zakt, dat je gejost bent. Er is weinig magisch aan het business model van MSTR want die BTCs genereren geen cashflow.

Het is beetje zoals springen in de ravijn en hopen dat je op een matrasje landt. Als het lukt, ben je geniaal. Maar ik zou het de mensen risk/reward toch niet aanbevelen.

En de 'halving' en 'BTC kan niet zakken' etc etc. is allemaal gezwets. Moest het zo failproof zijn, was MSTR al lang publiek getrokken ipv de zuurverdiende risk-free dollars te delen met het voetvolk...

Ik kende MSTR enkel van ver, maar 1 weekend met vrienden was genoeg om te overtuigen van het 'WTF is dees'. Ik heb 2 dagen aan een stuk van een niet-econoom mogen aanhoren waarom ik een idioot ben om geen 2e hypotheek te pakken en alles in MSTR te gooien... En dan goochelen met woorden als 'leveraged' en 'collateral' en 'gratis lenen' en 'equity' en weet ik veel - meestal in een zin die geen steek houdt. Alsof MSTR nog niet genoeg risico is, moet je als investeerder ook nog eens hun business model overdoen. Ballen diep in de schulden en fingers crossed. What could go wrong. Misschien is een investering in Kleenex een goeie hedge/short op MSTR. #tranendal.

BTW, iedereen doet wat hij wil. Ik denk dat MSTR voor een normaal risk/reward model totaal ongepast is en er niet continu gedaan moet worden alsof het risk-free free money is. Als BTC naar 80 of 60 of 40k gaat en 3-4y zijdelings beweegt (been there, done that), dan is MSTR toast. En "halving" en "Trump" en "Strategische reserves" zijn allemaal 'fingers crossed' dat dat de BTC koers een zetje zal geven, als ze al gebeuren, no guarantee at all.

Laatst bewerkt:
Had ik die margin call op MSTR niet gekregen dan had ik met mijn short-thesis nu toch geld verdiend...

Mijn schuld, volgende keer gewoon een kleinere positie innemen.
Je blijft het doen, maar het is ronduit gevaarlijk.
Je kan op 10 minuten zottigheid gewoonweg in de schulden terecht komen.

Calls schrijven op meme stocks zoals die quantum aandelen of short gaan op meme stocks zoals MSTR, is Russische roulette spelen.

De halve wereld zit aandelen te traden op zijn gsm, puur op shortterm vibes.
Levensgevaarlijk om u met hefboom short bloot te stellen aan oneindige verliezen in individuele meme stocks die op een paar uur tijd honderden procenten kunnen schommelen.

Ja, maar 22,9% afvallen ipv 25%...?
Het verschil met Lily valt waarschijnlijk zelfs binnen de foutenmarge.
En Wegovy is momenteel al een stuk goedkoper dan Mounjaro.

Stond pre-market even aan -30%, aan 70 toch aan het twijfelen...

Heeft Novo een opvolger voor Wegovy ?

Markt kan beginnen twijfelen aan long-term potential van de GLP-1 business. Zeker als je ziet dat ze met manufacturing niet kunnen volgen en zwaar moeten investeren in productie capaciteit. Is er wel voldoende potentieel om de franchise koe te melken ?

Je blijft het doen, maar het is ronduit gevaarlijk.
Je kan op 10 minuten zottigheid gewoonweg in de schulden terecht komen.

Calls schrijven op meme stocks zoals die quantum aandelen of short gaan op meme stocks zoals MSTR, is Russische roulette spelen.

De halve wereld zit aandelen te traden op zijn gsm, puur op shortterm vibes.
Levensgevaarlijk om u met hefboom short bloot te stellen aan oneindige verliezen in individuele meme stocks die op een paar uur tijd honderden procenten kunnen schommelen.
De gedachte achter het shorten was niet verkeerd, enkel de grootte van mijn positie.

Ik probeer nu dit soort transacties niet groter te maken dan 10% van mijn portefeuille, al kan zelfs dit rampzalige gevolgen hebben als het echt fout loopt.

Terug
Bovenaan