Kleine Beursfeiten

Net zoals Fartcoin.
'Market cap' 1 billion ondertussen.

Zegt de man die niet eens de maturity van de convertibles kende, terwijl je er wel een punt van maakte een paar pagina's geleden? :)

En je zegt dat die convertibles zomaar uitvoerbaar zijn en dus enkel dilution betekenen, maar dat kan telkens maar vanaf een bepaalde datum in de toekomst, die zijn telkens pas na x jaar convertible.
Tot dan is dat gewoon wel pure hefboom.

Ik heb het grondiger bekeken, vandaar ook dat ik die convertibles ken.
Zowel van bitcoin, als van het bedrijf MSTR, als van die CEO Saylor word ik letterlijk met de minuut dommer hoe meer ik over 'de thesis' lees.

Zonder overdrijven: die hele MSTR toestand is van het domste dat ik ooit al gelezen heb.
Ga er de boekjes op na over 'manias, euphoria, tulpenbollen, etc...', dan denk je daarbij regelmatig "HAHA ja hoe bestaat het, hoe kon men daarin meegaan!".
Maar heel die toestand rond MSTR is echt wel de exponent van de age of stupid.

Desalniettemin: hopelijk voor jou piekt het net als je verkoopt.
Ook van andere onnozelheden zijn de afgelopen jaren sommige mensen rijk geworden.
Dammit waarom zie ik fartcoin nu pas, een 50-bagger laten liggen...

SEC filings lees ik nu idd niet vaak, destijds wel een overzicht van al die convertibles bekeken en het % dat vroegtijdig in cash gecalled kon worden was toch heel klein? Zal nog eens opzoekwerk doen maar was hier vrij zeker van.

Ik ben niet eens met je statement "tot dan is dit pure hefboom" want als de 'convert' prijs zover onder de huidige ligt, dan is de kans klein dat binnen x jaar MSTR er nog onder duikt in een gemiddeld stijgend bitcoin klimaat. En ja dat is de veronderstelling van heel de thesis, anders zijn ze sowieso fucked.

Maar bedankt dat je hoopt dat het goed eindigt voor mij, het voelt oprecht. 😅

Genus is ook weer gezakt de laatste tijd. Is een naam die altijd in mijn hoofd is blijven rond hangen. Is dit nog eentje die jij opvolgt of geen interesse meer in?
Jawel maar mogelijk slachtoffer van tariffs aangezien een aanzienlijk deel van de winst uit China komt.
Vandaar dat het de afgelopen maanden zakte.

De gedachte achter het shorten was niet verkeerd, enkel de grootte van mijn positie.

Ik probeer nu dit soort transacties niet groter te maken dan 10% van mijn portefeuille, al kan zelfs dit rampzalige gevolgen hebben als het echt fout loopt.
"Als het echt fout loopt"?
Dit is de age of stupid, zotte dingen gebeuren tegenwoordig dagelijks. :-)

Ik weet dat mijn gokjes mij max 20-50k zullen opleveren als long shots. Maar dat option traden blijf ik wel van weg. Liever max 2-3k zuiver inzet kwijt zonder verdere gevolgen.

SEC filings lees ik nu idd niet vaak
Dat zou ik nu toch wel doen als minimum, als je een 50% leveraged positie in een bedrijf hebt.
Maar het voornaamste in deze tijden zijn de pampamentals, en dat is eigenlijk slechts deels sarcastisch.

, destijds wel een overzicht van al die convertibles bekeken en het % dat vroegtijdig in cash gecalled kon worden was toch heel klein?
Ik heb er 3-4 bekeken en allemaal konden ze 1-3 jaar vroegtijdig in cash gecalled worden.

Ik ben niet eens met je statement "tot dan is dit pure hefboom" want als de 'convert' prijs zover onder de huidige ligt, dan is de kans klein dat binnen x jaar MSTR er nog onder duikt
MSTR kan de bonds pas converteren vanaf x jaar na uitgifte.
Daarbovenop moet het aandeel een periode aan 130% van de convert price staan.

Bijvoorbeeld: De 3 miljard met maturity december 2029 die ze vorige maand geplaatst hebben, zijn aan een conversion price van 672.
Die kunnen dus pas vanaf december 2026 omgezet worden als de prijs 870 is voor een langere periode.

Anderzijds kunnen de bondholders reeds versnelde terugbetaling in cash vragen in december 2028.

Daarnaast zijn alle bonds onmiddellijk in cash opeisbaar bij de minste dag vertraging qua betaling van interest of principal van gelijk welke bond.

Laatst bewerkt:
Hier nog wat Amazon verkocht (om eens iets anders te doen dan Apple) en MSGE en JOE bijgekocht. Idee zou moeten zijn dat over 12 maanden dit een positieve trade is omw overwaardering Apple/Amazon vs. MSGE/JOE.

Maar goed, kan ook even goed zijn dat MAG7 blijft doorgroeien en de rest genegeerd blijft worden.

Symmetrische bewegingen zijn neutraal - behalve dan beurstaks - en hoop beetje dat als er correctie komt, dat deze groter is bij MAG7 of bij doorstijging, dat JOE/ MSGE het ietsje beter doen.

Laatst bewerkt:
Net zoals Fartcoin.
'Market cap' 1 billion ondertussen.

Zegt de man die niet eens de maturity van de convertibles kende, terwijl je er wel een punt van maakte een paar pagina's geleden? :)

En je zegt dat die convertibles zomaar uitvoerbaar zijn en dus enkel dilution betekenen, maar dat kan telkens maar vanaf een bepaalde datum in de toekomst, die zijn telkens pas na x jaar convertible.
Tot dan is dat gewoon wel pure hefboom.

Ik heb het grondiger bekeken, vandaar ook dat ik die convertibles ken.
Zowel van bitcoin, als van het bedrijf MSTR, als van die CEO Saylor word ik letterlijk met de minuut dommer hoe meer ik over 'de thesis' lees.

Zonder overdrijven: die hele MSTR toestand is van het domste dat ik ooit al gelezen heb.
Ga er de boekjes op na over 'manias, euphoria, tulpenbollen, etc...', dan denk je daarbij regelmatig "HAHA ja hoe bestaat het, hoe kon men daarin meegaan!".
Maar heel die toestand rond MSTR is echt wel de exponent van de age of stupid.

Desalniettemin: hopelijk voor jou piekt het net als je verkoopt.
Ook van andere onnozelheden zijn de afgelopen jaren sommige mensen rijk geworden.
We hebben al de trigger voor de volgende crypto bear market als die overkop gaan met hun 439K BTC
Ofwel is Saylor een genie ofwel is hij gedoemd om te falen, bij de meeste van die gevallen is het het laatste.
Trouwens de waarde van MSTR is ruim het dubbel van de BTC's die ze in hun bezit hebben (en het bedrijf zelf is maar een fractie waard van die bitcoins), dus die zijn dan toch met een factor 2 overvalued tov BTC.

Laatst bewerkt:
waarom zou je in MSTR investeren, als je gewoon een bitcoin ETN kan kopen? micro strategy is zo louche als het maar kan zijn. Waarom zou je al dat extra risico nemen bovenop het risico dat bitcoin al is.

Ik heb dit jaar 10k in die btc ETN gestoken rond de 60K euro en uitgecasht als het 100k euro was. goed genoeg geweest voor mij. als het zakt na nieuwjaar ( tax season) koop ik misschien nog een beetje met mijn winst.

Weet dat historisch gezien de bitcoin bullruns rond nieuwjaar ook altijd in storten/ een serieuze correctie krijgen en pas in q2 weer opikken.

waarom zou je in MSTR investeren, als je gewoon een bitcoin ETN kan kopen? micro strategy is zo louche als het maar kan zijn. Waarom zou je al dat extra risico nemen bovenop het risico dat bitcoin al is.

Ik heb dit jaar 10k in die btc ETN gestoken rond de 60K euro en uitgecasht als het 100k euro was. goed genoeg geweest voor mij. als het zakt na nieuwjaar ( tax season) koop ik misschien nog een beetje met mijn winst.

Weet dat historisch gezien de bitcoin bullruns rond nieuwjaar ook altijd in storten/ een serieuze correctie krijgen en pas in q2 weer opikken.
Historisch gezien klopt dat niet helemaal. In 2021 stond bitcoin in februari alweer hoger dan in december, en in geval de bear market invalt zoals in 2018 en 2022 deed je er ook niet echt goed aan om na nieuwjaar te kopen, dan had je had je langer gewacht aan een betere prijs kunnen kopen.

Had je vroeger MSTR gekocht dan was dat een goede koop geweest maar nu is de risk vs reward verhouding al veel gestegen. MSTR zou ik ook nooit kopen voor de lange termijn, dan liever een BTC ETF/ETN of gewoon bitcoin kopen op een exchange.

Terug
Bovenaan