Kleine Beursfeiten

Opnieuw wat kleine transacties gedaan gisteren en vandaag:

15/01:
-Walmart Jan27 120P gekocht voor 29.45
-Intuitive Surgical Sep25 460P gekocht voor 12.2 na hun blowout preliminary Q4 results.

Allebei zeer kwalitatief, maar oh zo duur. Past in hetzelfde rijtje als Costco en Apple.
Noteren allemaal aan hun hoogste P/S ooit.

Ik zie niet meteen een downside catalyst (behalve voor Apple omwille van China), het wordt dus rekenen op externe factoren.
Trump, China, Rusland, bond market. Afwachten of macro deze keer wel voor een leg down zorgt;

14/01:
-Elia Feb25 52C gekocht voor 10.65. Gokje met oog op kleine rebound nu de nieuwe CEO is gestart. Heel korte termijn play, geen zin om de hele saga rond kapitaalsverhogingen en obligatie-uitgiftes mee te maken. Erop of eronder.

-Regeneron (REGN) aandelenpositie verdubbeld aan $701 na de recente koersimplosie (ATH van $1200 naar $700 op 5 maanden tijd). Zit er al jaren in. Voor wie wat biotech in port wilt nemen: Regeneron blijft imo 1 van de sterkste namen in big biotech samen met oa. Vertex.

---

Zo, de brokers hebben weer een centje verdiend. Hopelijk kan ik binnenkort hetzelfde zeggen.

Kansen genoeg:
- Uber gaat mooi rustig omhoog. +12% sinds aankoop 1 maand geleden.
- OXY +15% op 1 maand.
- EVO +7% sinds bijkoop 3 weken geleden.
- Blitsaankoop en verkoop van Tempus AI en Transmedics met mooie winst.
- FMC +10% op 1 maand.
- HDSN + 16% op 1 maand.

Laatst bewerkt:
Als Hindenburg er ook al mee stopt...Carvana gisteren +10%. Snap dat die mens gefrustreerd is.

Spijtig nieuws. Toch 1 van de grote namen in dat wereldje.
Short sellers, gehaat door menig retailbelegger, maar uiteindelijk toch een belangrijk deel van het ecosysteem. Checks and balances...
Zeker wanneer overheidsorganen zoals de SEC incompetent blijken te zijn.

Carvana zal er wellicht niks mee te maken hebben. Hoe pijnlijk de koersstijging ook is op korte termijn (mijn puts zijn na gisteren en vandaag ook volledig naar de vaantjes)
Is zo te zien gewoon een persoonlijke keuze van Nate Anderson om het hoofdstuk na een lange periode af te sluiten (edit).
Ik denk dat we niet mogen onderschatten hoeveel druk zo'n publieke short persona voelt. De meeste beleggers lusten je rauw en je moet constant tegen de trend van stijgende markten en "dom" retailgeld (zeker sinds 2020) vechten.

ASML - moest precies wat meer gekocht hebben tijdje terug, achteraf lijkt het altijd zo simpel.

Inderdaad, achteraf is dat gemakkelijk gezegd :)

Zeker niet evident in het geval van ASML, die hebben in de loop van vorig jaar 5 serieuze dalingen meegemaakt, af en toe zelfs kort na elkaar. Probeer maar eens in zo'n volatiele markt het juiste moment uit te kiezen...

Als het een troost is, ik heb vorig jaar 3 keer bijgekocht na zo'n daling (omdat ik er op middellange termijn absoluut in geloof) en 2 van die 3 posities staan nu nog negatief.

ASML - moest precies wat meer gekocht hebben tijdje terug, achteraf lijkt het altijd zo simpel.
Het is een kwestie van kruispunten detecteren en dan durven toehappen. Zoals bv. RXSight had ik een tijd geleden al aangegeven dat dat vermoedelijk rond 27-28$ lag. Is heel even onder 27$ geraakt om stoplosses te activeren, en daarna vlug meer dan 10% gestegen. Bij 27$ had ik toegehapt. Als het nog een beetje doorstijgt verkoop ik die positie terug. Natuurlijk loopt dat niet altijd zoals gewenst, maar dan moet je schakelen.
Zelfde had ik immers ook bij Evolution AB 3 weken geleden gedaan. Had het hier toen ook aangegeven.

Laatst bewerkt:
Die moet BEKE nog verwerken.

Nu als je geld wilt verdienen, weet je wat ik vind dat je moet kopen. :)
Maandag inauguratie, zullen zien welke aankondigingen volgen.
Moet nu wel zeggen dat het bij werkgever echt wel leeft - letterlijk elke arbeider heeft BTC gekocht dit jaar, met Trump EN Musk is de kans op succes idd gigantisch groot.

Terug
Bovenaan