Kleine Beursfeiten

Jaja desondanks ;) +23% op 2 weken.
Maar goed, stevige daling gehad in december uiteraard.
Ik stond op +45% in November en ben '24 geëindigd op +23%...
Blij dat ik opties ben blijven kopen op weg naar beneden.

Aan het twijfelen om positie Pepsico te nemen. Vind het wel nog te vroeg om mijn Uber te verkopen.

Pffrt waarom geen cash overschot

Gebruik marge

Zo'n reactie is toch wel heel onverantwoord.

Dat jij een bijzonder hoge risicotolerantie hebt, wat zich oa. vertaalt in outsized call posities en regelmatig gebruik van marge (lees: lenen om te gokken), is 1 ding.
Maar om andere amateurbeleggers nu aan te sporen hetzelfde te doen...

Zo'n reactie is toch wel heel onverantwoord.

Dat jij een bijzonder hoge risicotolerantie hebt, wat zich oa. vertaalt in outsized call posities en regelmatig gebruik van marge (lees: lenen om te gokken), is 1 ding.
Maar om andere amateurbeleggers nu aan te sporen hetzelfde te doen...
Alsof 5-10% marge zo onverantwoord is... en ter info ik heb momenteel geen marge.

In dit geval wel ja. Aandeel is niet bepaald goedkoop en de debetrente ook niet. Bij Saxo is het SOFR +4% en die staat momenteel op 4,3%.
Om daar dan iets mee te kopen dat aan een FCF yield van 3% staat... Big no-no. Marge is voor nobrainers, niet voor vogelepik-stockpicking in een objectief overvalued markt.

Het is te hopen dat jij geen marge hebt of je riskeert een complete wipeout met die MSTR yolo..
Lol, zie mij hier over risk management discussiëren met een Saylor-fanboy :tongue:

Mijn advies om al dan niet marge te gebruiken, staat los van de inhoudelijke beleggingen, dat moeten mensen zelf weten.
Het overgrote deel van mijn MSTR positie is winst hoor, maak je maar geen zorgen om mij. ;)

all-of-michael-saylors-tweets-about-bitcoin-from-2008-to-v0-5ug2y2fuszsa1.png

Mensen veranderen al eens van gedacht. :)

Terug
Bovenaan