Kleine Beursfeiten

Niemand verwacht iets goed bij Nike, dus zou goed kunnen dat ze afkomen met slechte resultaten, maar dat de koers stijgt omdat de markt eigenlijk nog slechter had verwacht.

De samenwerking met ons Kim is ook nog niet van zodanig lange aard dat het al invloed kan hebben dusja. 🥲

Gewoon tfeit al dat ze wachten tot na de sluiting is imho geen goed teken, precies om paniek te verkomen dat iedereen het massaal tegelijk dumpt zou ik denken
Eerder dacht ik dat het topic naar de kloten was, maar niets is minder waar!

Je vervangt gewoon de topictitel naar "Jouw schaterlach van de dag", en het is weer compleet relevant 😂

Anyway, ik heb een aantal Franse banken op het oog (genre Caisse regionale du Credit Agricole) die medeaandeelhouder zijn van andere banken, maar zelf ondergewaardeerd zijn, terwijl ze geld scheppen en hun aandeelhouderschap eigenlijk de prijs al ondersteunt.

Ik zal een writeup doen als het weer eens aan 70-80 (in het geval van CRLO.pa) zou geraken, want ik heb het een tijd te laat ontdekt.

Je hebt je eigen portefeuille leuter topic. En je hebt je eigen TA leuter topic. Kun je daar je ei niet kwijt ?

Je random geleuter, 3/4 van de keren met TA geneuzel in de trand van "SMA dit of dat" of "Boilinger band dit of dat" of "steun dit of dat" - wat duidelijk TA geleuter is, is de reden dat ik hier persoonlijk niet meer wil komen.

Dit gecombineerd met het blijven bashen op elke fundamentele analyse die achteraf scheef blijkt gelopen te zijn omdat de wereld anders gelopen is dan voorspeld. Shit happens, get over it. Hoe lang ga je blijven bashen op 1 aandeel dat hier aanbevolen is 8000 jaar geleden ? Je kunt niet blijven neuten op Oxy of whatever hier ooit de revue gepasseerd is. Mensen posten hun inschatting adhv de info en de wereld op dat moment. Soms verandert de wereld. De beste investeerders zijn captain hindsight, would have, should have en could have....

Moeten we hier al je farcen eens oplijsten ? Gebaseerd op een of andere random youtuber op tiktokker die wat technische indicators uit zijn hol tovert...

Veel success met je Moonlake. Dus je analyse is "het is veel gezakt" en "Er zitten pipo's in het management". Komt er een fundamentele reply op, krijg je best case een knipoogje terug. Om dan 2 min later weer SMA geleuter als reply te krijgen.

Kunnen we hier proberen wat interessant te houden ?

Goed, nu er wat gebasht is wil ik graag nog eens een aandeel dat hier al wel eens is gepasseerd opnieuw in de aandacht brengen nl. MELI.
Voor degenen die het niet kennen: Mercado Libre is een bedrijf actief in LATAM dat vooral 2 grote takken heeft, een e-commerceplatform voor kopers en verkopers en een fintechtak(Mercado Pago) waar ze betalingen verwerken voor bedrijven en particulieren.
Ze doen ook de logistieke verwerking van paketten en hebben ook een advertentiekant.
Op dit moment is MELI imo een buy vanwege een combinatie van groei en waardering. De waardering is historisch gezien laag ( Fwd Pe 35, EV/Ebidta van ong 30 genormaliseerd). FCF is minder interessant omdat dit wordt opgeblazen door de fintecharm.
Omzetgroei is in de 30% y/y en volgens huidige verwachtingen zal de omzet 35B, 43B en 49B voor de komende 3j bedragen. Historisch gezien heeft MELI deze verwachtingen altijd overtroffen.
Aan huidige waardering van 120B zal binnen 2j MELI dan ook een P/S hebben van 2,45 wat best laag is.
Ondertussen zijn ook de marges flink aan het stijgen en zal meer automatisatie en groei in de fintecharm dit verder doen stijgen.
Bovendien is het klimaat in LATAM wel relatief gunstig. De middenklasse is aan het groeien ( ookal werd dit door COVID wel tijdelijk tegengewerkt) en e-commerce is een veel lager percentage tov de rest van de wereld.
Risico's zijn het politieke klimaat uiteraard ( maar MELI gaat al 25j mee en dit heeft hen nooit tegengehouden) , competition ( AMZN is er niet in geslaagd MELI te breken, misschien iemand anders wel?) en de munt ( Resultaten worden in de Braziliaanse munt Real gerapporteerd en historisch gezien is deze tov de dollar aan het verzwakken , dit jaar is dit voorlopig wel anders).

En ook geen TA die niet verder gaat dan SMA50 of whatever (of gewoon geen TA tout cours) meer in deze topic, je hebt je praatbarak daarvoor. Thanks.

En je 'ik heb X gekocht aan 12 maar ik hoop dat het zakt naar 10 om bij te kopen maar hoop ook dat het stijgt naar 16 om te verkopen', gelieve dat in je eigen topic te droppen, thanks.

Gewoon tfeit al dat ze wachten tot na de sluiting is imho geen goed teken, precies om paniek te verkomen dat iedereen het massaal tegelijk dumpt zou ik denken
Alle gekheid op een stokje:

Ik heb vroeger nog bestudeerd dat bedrijven die een onverwachte earnings update geven op vrijdagavond (wanneer niemand op kantoor zit) hoge abnormale returns geven als je die short 🙂

Alle gekheid op een stokje:

Ik heb vroeger nog bestudeerd dat bedrijven die een onverwachte earnings update geven op vrijdagavond (wanneer niemand op kantoor zit) hoge abnormale returns geven als je die short 🙂
als ge op de amerikaanse beurzen speelt checkt ge best ook het weer in NY, statistisch gezien zakt het dan ook meer in elkaar :unsure:

Terug
Bovenaan