nullarbor
Member
Wix.com nog eens down. Wat mis ik nu?
Shares outstanding ~59m voor de tender, 17,5m aandelen ingekocht voor $1,6B onder de tender (aan $92).
Assuming dat ze allemaal vernietigd worden:
41m shares x $63,63 = $2,6B market cap
$560m TTM fcf of 22% fcf yield excl SBC
SBC iets van kleine $250m en stabiel.
Nog $400m repurchase authorisation over, wat aan deze koers dus nog eens 15% van de resterende shares outstanding zou zijn over 2026-2027.
Wel hoop nettoschuld erbij, maar ook niks dramatisch.
Een business dat in sneltempo een commodity aan het worden is met vertragende omzetgroei in kernactiviteiten ondanks het maandenlang door iedereen zijn strot te duwen na een adscampagne van maanden op Youtube dat dan gered moet worden door de overname van een éénmansbedrijf opgericht door een "Israelische wizzkid ex-Israël IDF" Mossad-app-vibecoding. Om dan recent via brakke tendering een buyback te doen en niet te investeren om hun meer dan waarschijnlijk dalende pricing power aan te pakken.
Is die narrative overdreven? Kan zijn. Maar van alles wat er in SaaS te kopen valt, bengelt dit toch ergens onderaan de watchlist bij mij.
).

En dan puur op basis van portfolio beheer want je zit er voor 75%(?) in. Hoe overtuigd je ook bent, idiosyncratisch risico valt nooit uit te sluiten. Als je port een beperkt % is van je hele vermogen en je denkt pocket aces in handen te hebben, kan je dat riskeren ja. Maar herhaal dat x keer en ooit ben je alles kwijt, hoe onwaarschijnlijk het scenario op pakweg "Enron accounting bij Adobe" ook is. Je bent analist van je eigen stocks, maar het portfolio beheer is minstens even belangrijk.
En dan allemaal 100% hoger gaan chasen.

. Hier targets voor Adobe en Novo Nordisk al lang (maaaaandeeen) geleden vastgelegd
. Zo hoort dat
. Momenteel spot on
. Iemand die nu Adobe of Novo Nordisk koopt, zal op termijn kunnen genieten van een winst. Te vroeg is helemaal fout 
.
was geen enorm bedrag uiteraard, maar de wat als doet wel pijn. Had ik toen inderdaad gewoon mijn positie verdubbeld zat ik nu gemiddeld gezien op 600%..