Kleine Beursfeiten

Buffet exit AMZN, sterke verhoging positie in Google.
Ik vind dit zeer bizar.
Nu ja, zij hebben er waarschijnlijk meer verstand van. Maar als ik naar de feiten kijk, hebben ze in Q1 referentieperiode januari tot 31 maart. Al hun Amazon, en UnitedHealth aandelen verkocht.

TIjdens Q1 waren Amazon en vooral UnitedHealth heftig gecrasht. Na de medicare rates voorstel van de Trump administratie.

7 april (na Q1) was de medicare beslissing uiteindelijk minder slecht dan het oorspronkelijk was. Resultaat UnitedHealth steeg. 18 april, goede earnings en verhoogde outlook voor UnitedHealth. Nu in Mei is UnitedHealth 30% gestegen. Amazon ook gestegen.

Ik bezit zelf nog steeds Amazon en UnitedHealth. Heb UNH gekocht in mei 2025. En Amazon in april 2025 (tijdens de tarrifs crash) De crash tijdens Q1 heb ik genegeerd.

Hebben Berkshire letterlijk een blunder begaan? Dat ze het verkopen kan ik verstaan. Maar als ze een maandje later hadden verkocht. Hadden ze 30% meer.

Zeer vreemd, oftewel zien ze iets, wat wij niet weten? Het is mogelijk dat men UNH uiteindelijk met verlies hebben verkocht...

Blijkbaar heb ik ook data gevonden dat Trump UNH fondsen heeft gekocht bij het einde van Q1. Na de crash en voor de nieuwe herziening van Medicare. Marktmanipulatie?

Laatst bewerkt:
Tijdje terug 19 stuks RKLB gekocht aan 68 USD.

Laten staan of stukje verkopen? Vind het een moeilijke 😅
Ik had een (iets grotere) positie aan een average van ongeveer 70 USD, verkocht na de eerste earnings boom op 103 of 104. Absoluut van plan om terug in te kopen op de eerste goeie dip. Die komt er quasi zeker, de laatste twee ATH's zijn telkens gevolgd door een correctie van 30-40%. Extreem volatiele stock maar wel eentje die op lange termijn echt een topper kan worden, zeker omdat ruimtevaart nog maar in zijn kinderschoenen staat. Ook betere fundamentals dan pakweg ASTS imo.

Ik had een (iets grotere) positie aan een average van ongeveer 70 USD, verkocht na de eerste earnings boom op 103 of 104. Absoluut van plan om terug in te kopen op de eerste goeie dip. Die komt er quasi zeker, de laatste twee ATH's zijn telkens gevolgd door een correctie van 30-40%. Extreem volatiele stock maar wel eentje die op lange termijn echt een topper kan worden, zeker omdat ruimtevaart nog maar in zijn kinderschoenen staat. Ook betere fundamentals dan pakweg ASTS imo.
Dus houden zou je zeggen?

Ben eigenlijk zelf gewoon een ETF belegger sinds jaar en dag, had deze gewoon eens gekocht voor de lol. :shy:

Dus houden zou je zeggen?

Ben eigenlijk zelf gewoon een ETF belegger sinds jaar en dag, had deze gewoon eens gekocht voor de lol. :shy:
Ik ook, dit was mijn 5% voor individuele stock 😅

Als je niet wil 'gokken' op de dip is het volgens mij echt wel een hele goeie om een paar jaar vast te houden. Aan de andere kant is er niks mis met profit te nemen.

Ik vind dit zeer bizar.
Nu ja, zij hebben er waarschijnlijk meer verstand van. Maar als ik naar de feiten kijk, hebben ze in Q1 referentieperiode januari tot 31 maart. Al hun Amazon, en UnitedHealth aandelen verkocht.

TIjdens Q1 waren Amazon en vooral UnitedHealth heftig gecrasht. Na de medicare rates voorstel van de Trump administratie.

7 april (na Q1) was de medicare beslissing uiteindelijk minder slecht dan het oorspronkelijk was. Resultaat UnitedHealth steeg. 18 april, goede earnings en verhoogde outlook voor UnitedHealth. Nu in Mei is UnitedHealth 30% gestegen. Amazon ook gestegen.
Heb hetzelfde gevoel, mij lijkt Amazon net interessanter momenteel dan Google.
Nu bij BRK staan ze nu ook niet bekend als de beste tech investeerders.

Berkshire is een value trap.
#changemymind
- Berkshire bezit sterke bedrijven: verzekeringen, spoorwegen, energie, industrie en een enorme aandelenportefeuille.
- Het bedrijf heeft gigantische cashreserves.
- De balans is extreem sterk.
- De operationele winst blijft hoog.
- De waardering lijkt eerder redelijk dan extreem duur.

Berkshire koop je niet voor extreme rendementen, maar eerder voor:
- stabiliteit,
- kapitaalbescherming,
- degelijk management,
- langetermijncompounding.

Berkshire is dan ook een “trage” compounder.

Laatst bewerkt:
Hier niet te zot diepgravend onderzoek doen hé jongens!

In elk willekeurig recent nieuwsartikel over Berkshire staat de verklaring van al de verkopen van oa. Amazon etc.: nl. Todd Combs die naar JP Morgan verhuisd is sinds 1 januari 2026 en dus werden al zijn posities die hij bij Berkshire had, geliquideerd in Q1.

Spinoff van Magnum Ice Cream is nog maar net rond en de private equity spelers zijn al aan het kijken om acquisitie te doen

Hier niet te zot diepgravend onderzoek doen hé jongens!

In elk willekeurig recent nieuwsartikel over Berkshire staat de verklaring van al de verkopen van oa. Amazon etc.: nl. Todd Combs die naar JP Morgan verhuisd is sinds 1 januari 2026 en dus werden al zijn posities die hij bij Berkshire had, geliquideerd in Q1.
Terecht punt, wist niet dat Todd vertrokken was.
Al blijf ik dat een rare move vinden om al zijn posities te verkopen, hij kan toch moeilijk de enige daar zijn die iets in Amazon zag?

Terecht punt, wist niet dat Todd vertrokken was.
Al blijf ik dat een rare move vinden om al zijn posities te verkopen, hij kan toch moeilijk de enige daar zijn die iets in Amazon zag?

Mij lijkt Berkshire een 1000B company waar er 10 man in een stoffig bureau zit en wat posities bijhoudt in een Excelleke. S middags lunchen, wat palaveren, wat met CEOs bellen.

Ik denk dat je de sophisticatedness van die grote investeringsfondsen overschat. Tod is weg, nobody knows what Tod did why. Liquideren die posities. Greg is de baas nu. Ik denk dat je er niet meer achter moet zoeken dan dat.

Spinoff van Magnum Ice Cream is nog maar net rond en de private equity spelers zijn al aan het kijken om acquisitie te doen

Die zien waarschijnlijk nog meer ruimte om onder de FDA normen te duiken en uiteindelijk bevroren water te verkopen met veel marketing? :p

Voila, het begint al. :love2:

Morgen nabeurs belangrijk moment: earning results van Nvidia. Denk dat sterke resultaten voor Nvidia (tijdelijk) nefast zijn voor SaaS en omgekeerd.

Ah die investeren nog? Ze zijn intussen al 14 opeenvolgende kwartalen netto verkoper van aandelen. Behalve de redding van OXY hebben die sinds Covid amper iets noemenswaardig uitgestoken.

Berkshire is een value trap.
#changemymind
Helpt dit om je te overtuigen? Zolang de meltup bezig is, zal Nasdaq outperformen, maar op langere termijn BRKb (if history is any guide). Zelf ga ik er nog vanuit dat de meltup nog enkele maanden duurt, dus daarom de gefaseerde omschakeling (risicomanagement van late cyclus). We zitten nu mogelijk in een fase waarin risico/rendement op termijn snel verslechtert en waarin de kans op rotatie of hogere volatiliteit toeneemt:

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan