Kleine Beursfeiten

Dit komt toch niet enkel door die post van Serenity? Op Euronext ligt de handel al even stil blijkbaar.

Dat denk ik wel. Populairste FinX account met een massa's volgers uit China en Z. Korea. Waar men echt massaal aan het speculeren is geslagen op margin

growing number of middle-aged and older Koreans, who traditionally borrowed primarily for living expenses or post-retirement business needs, are now leveraging their borrowing capacity to chase stock market gains, mirroring speculative behavior seen among younger investors — but often with larger sums at stake.

Wat er daarna gebeurt, is natuurlijk gekend, de vraag is alleen wanneer.

Dit komt toch niet enkel door die post van Serenity? Op Euronext ligt de handel al even stil blijkbaar.
Jup toch wel, alles wat die gast binnen CPO gerelateerde zaken aanhaalde, is +x00% gedaan. SIVE al +3000% op enkele maanden...

Zal niet blijven duren maar voorlopig... blijkbaar zijn er zelfs een reeks hedgefondsen dat hem op de voet volgen.

Mensen beseffen ook niet goed dat hij een zeer actieve trader is. Heel veel van zijn posities roteren continu, dus het kan best zijn dat die ondertussen XFAB al verkocht heeft aan 40% winst.

Laatst bewerkt:
Historische uitstapkans voor die brol. Denk maar niet dat je ooit een betere prijs gaat krijgen dan in volle chipeuforie met abnormale internationale liquiditeit erbovenop.

Overigens nog wat Adobe bijgekocht omdat het kan. Positie begon wat klein te worden na de instroom van het vakantiegeld.

Overigens nog wat Adobe bijgekocht omdat het kan. Positie begon wat klein te worden na de instroom van het vakantiegeld.
Hopelijk rendeert het, maar zo’n groot % van je PF in 1 aandeel is wel echt gedurfd en niet echt een goed risk/reward idee lijkt mij. Te veel eieren in 1 mand, imo. Veel succes. Kan van hero tot zero worden.

Laatst bewerkt:
Denk niet dat ie dit zou posten als de Q1 resultaten slecht zijn:

Snowflake +10% sinds eerste aankoop vrijdag, misschien nog wat bijkopen. Op een gegeven moment verschuift de focus van alle AI hardware/energie bottlenecks naar de applicatie winners. 🚀 En dan allemaal 100% hoger gaan chasen.

Snowflake +30% after-hours.

En er werd hier lacherig gedaan. :lol:

Laatst bewerkt:
Mensen beseffen ook niet goed dat hij een zeer actieve trader is. Heel veel van zijn posities roteren continu, dus het kan best zijn dat die ondertussen XFAB al verkocht heeft aan 40% winst.
Als uw gevolg groot genoeg is wordt het natuurlijk altijd een self fulfulling prophecy eh.
Als je 100k volgers hebt waarvan er 50k uw advies volgen kan je bij kleinere aandelen vermoedelijk al wel een significante impact creëren en ondertussen rustig zelf uitstappen terwijl uw gevolg de winst voor u genereert.

Wie verkoopt er nu ook aandelen, koop alles, verkoop niets + time in the market als strategie :thinking:,zou een leuke studie zijn denk ik.

Iedereen die 10 jaar actief belegd heeft een blad(eren) vol gemiste kansen vrees ik.

Ik heb Google 15y+ geleden omdat het verdubbeld was... :laugh:

Had ik ze gehouden, was ik nu al op pensioen.
Toen ik begon met aandelen te kopen (2008-2009) heb ik NVDA gekocht o.b.v. hun fundamentals, ik had geen clue wat ze deden. Gekocht rond 11-12$ en verkocht rond 15$, omdat ik dat toch wat hoog vond indertijd. Was ik er vanaf gebleven ...

Die fout maak ik nu niet meer met mijn ETF's, die blijven i/d portefeuille tot ik dood ben of het geld echt nodig heb.

Here we go overigens met een interessante meerwaarde tax vraag. Mods, feel free om te moven indien het ergens anders moet belanden.

Ik heb calls geschreven in 2023 die geexpired zijn begin jan 2026. Als ik copilot en de documenten van banken moet geloven is het 'taxable event' de expiry.

Maar de documentatie is niet eenduidig met het 'fotomoment'. Het zijn redelijk illiquide opties (lees: om de zoveel weken eens wat handel) en ze waren close to expiry op het fotomoment 31 dec ver OTM. Ik kan er met de natte vinger een 'fair price' op plakken als fotomoment of ik kan de aankoop prijs pakken en het fotomoment negeren. Ik zou dus op de full premium 10% belast worden.

Iemand al in dezelfde situatie gezeten ?

Go figure wat er gebeurd zou zijn als ik er nog een 5M bij gesmeten had -_-
dive-into-money-money-bin.gif

Ja, ok...

Ik heb de berekening niet gemaakt, maar dat zou je nu in feite toch ook al kunnen? (FYI: https://www.beyondgaming.be/threads/de-grote-spaarvermogen-en-spaargeld-enquete.462/post-1674817)
Cege heeft wel 3 gasten... dat verschuift de threshold toch enigszins vermoed ik dan. Doe daar nog een paar miljoen bij en dan heb je wel iets van "fuck it" maar met ~€2M op je 41 stoppen met werken... Zonder kinderen, sure. Mét kinderen, ik zou toch nog een aantal jaar blijven verder scheppen dan... zolang ze op school zitten ben je uiteindelijk toch nog redelijk gebonden in je doen en laten.

Laatst bewerkt:
Ik zit nog altijd op mijn tech aandelen van 9 a 10 jaar terug. 😎

Tijd om de aloude boutade nogmaals te herhalen.

"Cut your losses and let your profits run"

Iemand al in dezelfde situatie gezeten ?
Saxo heft bij vervallen van verkochte opties geen meerwaarde.

Terug
Bovenaan