Kleine Beursfeiten

dus Apollo & Blackstone verzamelen een massa geld & dat geld gaat dan in een dikke pot ergens in een net opgerichte onderneming.
Die onderneming koopt dan massaal veel TPU's aan van Google. En diezelfde onderneming leaset die net aangekochte TPU's aan Anthropic.

Die TPU zijn gebouwd op IP van Broadcom.

Anthropic krijgt de chips/AI horsepower, zonder de kosten op de balans. WIN
Google verkoopt massaal veel hardware/compute. WIN
Apollo & blackstone worden geleidelijk terugbetaald, met interest, (een deel van die miljardenlening wordt wsl nog doorverkocht aan andere financiële spelers) WIN
Als Anthropic niet zou kunnen betalen staat Broadcom garant, dan neemt Broadcom de rekening ervan op.

Broadcom doet eigenlijks niks maar krijgt een dikke massive paycheck want zij zijn eigenaar van de IP. Tenzij Anthropic niet kan betalen. Kans lijkt me klein.

Long AVGO
Long GOOGL

6 cijfers voor het eerst bereiken is toch wat speciaal vind ik, en je weet wat ze zeggen: de eerste 100k is meteen ook de moeilijkste

Het grappige is dat nadat ik Mr Slave zen comment las, ik direct eens was gaan kijken in mijn financieen wnr het bij mij was, want was ook een heel speciaal momentje voor mij. Zeker ook omdat meer geld dan ik al heb mij uiteindelijk weinig boeit. Ik heb niks meer nodig, ik ben ne simpele mens, met een goedkope smaak. Ik vind het spelleke number goes up spelen gewoon leuk. Maar dat heeft toch iets met mij gedaan ook die eerste 100k :D

dus Apollo & Blackstone verzamelen een massa geld & dat geld gaat dan in een dikke pot ergens in een net opgerichte onderneming.
at1jdc.jpg

Vandaag loon van een week winst gemaakt: Monday, Microsoft, Gitlab, Braze, Bill, Figma, Adobe, MNTN, Salesforce, of beter gezegd de BG-ETF ferm omhoog!
Mag ook gemeld, hoeft geen jaar winst te zijn op een dag 🤷‍♂️.

Vandaag loon van een week winst gemaakt: Monday, Microsoft, Gitlab, Braze, Bill, Figma, Adobe, MNTN, Salesforce, of beter gezegd de BG-ETF ferm omhoog!
Mag ook gemeld, hoeft geen jaar winst te zijn op een dag 🤷‍♂️.
Met je portefeuille van "50-100k" zijn daily swing van €1k+ toch al niet meer echt een zeldzaamheid te noemen?
Dus tenzij je zo'n 5 digit netto BG loon hebt is dat nu ook weer niet zo heel vreemd.

Laatst bewerkt:
Vrij krankzinnige paar weken hier. Mijn AMD is de laatste periode 200% gestegen, Snowflake+90% (Thanks Racing_Genk) en ServiceNow +45%.

Ik ga er nog even afblijven denk ik, maar het begint al wat hoogtevrees te worden.

Vrij krankzinnige paar weken hier. Mijn AMD is de laatste periode 200% gestegen, Snowflake+90% (Thanks Racing_Genk) en ServiceNow +45%.

Ik ga er nog even afblijven denk ik, maar het begint al wat hoogtevrees te worden.
Op hoeveel YTD sta je dan, vraag ik me af 😊.

SaaS is eindelijk aan haar doorbraak bezig. Na voorbije vrijdag, ook nu alles prémarket als een raket omhoog 🥳. Zelfs Adobe 🥳.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan