Kleine Beursfeiten

Soms gaat de beurs ook naar beneden @Lulplayer
Ik heb de neiging die periodes rap te vergeten :biglaugh:

Mogelijk miserie dus de komende jaren alle post covid rente verhogingen of zoals eind 2018 :confused2:
Gelukkig heb ik nog ING.

Soms?
Laatste weken staan ze soms is groen ja 😂
Denk dat de meeste hier net als ik sinds april de ene na de andere ATH aantikken.

Je bent er tenminste al eens geraakt - hier al paar maanden aan het flirten maar telkens net niet, gat wordt nu wat groot - het zal ook niet voor meteen zijn denk ik.
Maar in jou geval komt dat niet door het algemeen beurssentiment he. :biglaugh:
 
Wat gaan we trouwens gaan doen op de maan eigenlijk? Mars daar zie ik het nut nog van in, maar op de maan hebben we toch niets te zoeken?

Ik kan wel een aardige lijst opstellen van mensen die ik het liefst, onder lichte dwang, naar daar zou verhuizen, daarnaast mogelijks interessant voor energie (als we geen kabel moeten trekken), mss wat grondstoffen, en er zullen zeker nog tal van opties zijn - maar nog véél werk aan de winkel. In die context is het ook goed dat er multi miljardairs zijn die paar jaar achter elkaar miljarden mogelijks kunnen verspillen.

In een zeer verre toekomst mss ..
 
Laatst bewerkt:
Beetje rood, beetje groen. Guys, relax. Touch some grass. Het is mei/juni, werk genoeg in de tuin. Veel leuker dan naar koersgrafieken koekeloeren.

En wat je ook doet, prut of semi prut of toppers, het gaat toch allemaal naar boven uiteindelijk. Gewoon niet consistent achter de hype zijn of uber prut kopen en you'll be fine.
 
Back to the basics.

Ik begrijp het productaanbod van Musk niet, en dus investeer ik er niet in.

Wat gaan we terug doen op de maan? Grote vraag. Ik weet het niet.

Wat gaan we doen op Mars? Nog grotere vraag. Ik weet het nog veel minder.

Maw ik begrijp het productaanbod van Musk niet. Als de frank/EUR/$ van de mensen met SpaceX-aandelen valt, dan gaan we nog iets meemaken.
 
Wel, ik wil het wel nog eens zien. De fuel pods komen ook niet terug vermoedelijk. Dus dan zitten we al 15x disposable rocket.




Dat ga ik allemaal niet ontkennen overigens. Mijn punt was dat we nog ver weg zijn van een quantum leap tgo de Saturn die 70 y geleden operationeel was in routine. Er moet veel goed gaan om de valuering te rechtvaardigen. Maar aan de recente koersen te zien, lijkt de markt het ook te snappen.



Dat kan allemaal zijn, maar echt een 'you' problem (van SpaceX dus). Op een bepaald moment moet je kunnen zeggen dat het fyisch niet mogelijk is om iets te doen. Ze zijn al geland op de maan 70y geleden, zonder refueling en zonder computers etc. Dat ze dan nu afkomen met 15 refueling pods om hetzelfde te doen als 70y geleden. Lame oplossing. Weinig veelbelovend als dat de beste oplossing was waarmee ze afkomen.

Ik ben pretty sure dat dat bijtanken nadien pas gekomen is eens de raket al te ver in ontwikkeling zat om nog aan te passen. Of een quirk om wat NASA miljarden binnen te sleuren voor de Artemis missies

Conceptueel/theoretisch slaat dat nergens op, he. Je schiet een rakket propvol met brandstof de lucht in en je kunt een minieme fractie brandstof overhouden de lancering en orbit. Doe dat 15x en steek al die brandstof in een 16e raket die dan genoeg naft heeft om in een baan rond de maan te raken en daar ga je dan een Orion capsule ontmoeten die apart gelanceerd is en mensen moeten overstappen etc etc. Er is toch niemand die denkt 'efficient', 'goed idee', 'we hebben geen andere oplossing nodig'. Terwijl dat 70y geleden gewoon was 1) schiet SAturn de lucht in 2) knal naar de maan 3) lander landt 4) lander stijgt terug op.

I could be wrong, maar ik geloof nooit dat dat op enige relevante termijn probleemloos verloopt.



Ja, dat snap ik allemaal wel. Punt blijft dat ze al mannetjes en auto's en whatever op de maan gedropt hebben 70y geleden.
fuel pods? dat zijn gewoon starships die een andere gaan bijtanken tot ze op hun minimum zitten om dan terug te landen.

Een hoop brandstof verbranden is veel efficienter in kosten dan een volledige raket wegsmijten.

De hele post klinkt gewoon als blinde haat tegen spaceX omdat het een Musk bedrijf is
 
De reden dat ik geen spacex koop, los van het feit dat de bedragen volledig van de pot gerukt zijn, is omdat ik ook geen aandelen zou kopen van Hitler.

Die raketten zijn wel veel efficiënter dan alles wat ervoor gemaakt is. Het zal wel winstgevend zijn op termijn. De echte golden goose is Starlink.

Maar ethisch krijg ik het niet aan mijzelf verkocht
 
Terug
Bovenaan