De Croo junior is trouwens ook al goed bezig zijn toekomstig Europees postje te kopen met ons geld:
Op de donorconferentie "Stand up for Ukraine" in de Poolse hoofdstad Warschau is ruim 10 miljard euro beloofd voor Oekraïne. België voorziet daarvan 800 miljoen euro, deelde premier Alexander De Croo (Open VLD) mee. Verschillende wereldsterren als Céline Dion en Bruce Springsteen spraken hun...
www.vrt.be
Dat België geld geeft voor Oekraïne vind ik niet meer dan normaal, maar 800 miljoen op iets meer dan 10 miljard? Ik vind dat dat geld in verhouding mag staan met de inspanning van andere landen, maar dit is ongeveer 8%, mag ik dat misschien een beetje te veel vinden?
Ben benieuwd wat rijkere landen als Nederland of Duitsland dan gaan geven? Het zal alleszins verhoudingsgewijs minder moeten zijn want als Duitsland verhoudingsgewijs evenveel geeft als België zit je al aan bijna 6 miljard, als Frankrijk verhoudingsgewijs evenveel geeft als België zit je al aan bijna 4 miljard, als Nederland evenveel geeft zit je aan 1.4 miljard. Dan zit je al één miljard boven het totaal toegezegde bedrag. Wat met de rest van de EU? De rest van de wereld?
Het beste wat ik dan kan hopen is dat dit dan de voorlopige eindsom is voor ons land (en misschien zelfs inclusief voor opvang van vluchtelingen hier), en dat de rest van de wereld dit verhoudingsgewijs volgt, waardoor het totaal oploopt.
Deze kost voor de Belgische staat, komt boven op een proportioneel grotere instroom van Oekraïnse vluchtelingen die naar hier zullen komen wegens onze welvaarstaat zonder deftige grenzen voor nieuwkomers en alle gevolgen daarvan voor de rest van de samenleving (huizenmarkt die nog verder explodeert), bovenop een gat in de begroting dat véél groter is dan dat van onze buurlanden, bovenop een regering die ons energiebeleid volledig verneukt heeft door een alliantie tussen de blauwe uitverkopers van onze staat en de donkergroene anti-kernenergie dogmatici.
Echt waar, ik moet kotsen van mensen als De Croo junior of Hilde Vautmans. Ik hoop dat de OpenVLD, los van welke nieuwe naam ze kiest, gewoon onder de kiesdrempel belandt. Als ik moet kiezen en blanco geen optie is, stem ik nog eerder op Vlaams Belang dan op die partij.