Jenthe
Member
Het probleem lost zichzelf dus op als het ware.https://www.nieuwsblad.be/binnenlan...an-toch-niet-door-de-hittegolf/157917358.html
klimaatactivisten kunnen niet protesteren als gevolg van klimaatopwarming.![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het probleem lost zichzelf dus op als het ware.https://www.nieuwsblad.be/binnenlan...an-toch-niet-door-de-hittegolf/157917358.html
klimaatactivisten kunnen niet protesteren als gevolg van klimaatopwarming.![]()
die datacenters die nog maar een paar jaar een ding zijn, zijn verantwoordelijk voor de klimaatsverandering die al een paar decennia aan de gang is.
zo heel intelligent zijn ze niet bij Code Rood, denk ik.
Wss een aparte installatie of vertrek die in storing geraakte maar tgeeft wel een ronkende titel natuurlijk.“Dit lijkt wel feodalisme”: EU-medewerkers zweten zich te pletter in Brussel terwijl airco draait bij Ursula von der Leyen en commissarissen
Precies Coruscant: de elite zit bovenaan te genieten terwijl de sukkels lager zitten af te zien.
Idem, idiote journalistiek.Wss een aparte installatie of vertrek die in storing geraakte maar tgeeft wel een ronkende titel natuurlijk.
Die installatie is voorzien en ik zie niet goed de reden waarom ze het 'plebs' van de koeling afsmijt? Ik moet er ook niet veel van weten maar een despoot is het nu ook niet.
Idem, idiote journalistiek.
Daar is niemand die zo'n beslissing gaat nemen op basis van dat men het plebs wil een kloot afdraaien. Of dus feodalisme.
In heel mijn carriere van ondertussen toch ook al 25 jaar heb ik zoiets nog nooit tegengekomen eerlijk gezegd. Zeker al niet in overheidsgebouwen of projecten voor de europese gemeenschap waar je GRO en consoorten moet volgen. Dat is vaak klimaatklasse B voor heel het gebouw waar de temperatuuroverschrijding maar een klein deel van het jaar mag voorvallen.Ik ken wel degelijk plaatsen waar beslist werd dat er niet genoeg budget was/is voor airco in het gehele gebouw, maar waar ze wel airco is in het specifieke gedeelte van de leidinggevende/decaan (semi-overheidsgeld dus).
Die werknemers durven uiteraard niet naar de pers te gaan, je zou je job ervoor kunnen verliezen.

Ik denk dan dat er ergens toch wel een prioriteitskoeling nodig zal geweest zijn (servers of ander IT infrastructuur?) en de huidige installatie voor redenen het niet meer kon trekken.'Rond de middag kregen medewerkers een dringende melding op hun smartphone waarin stond dat het koelsysteem op de eerste zeven verdiepingen van het gebouw wegens de extreme weersomstandigheden noodgedwongen werd uitgeschakeld.'
In heel mijn carriere van ondertussen toch ook al 25 jaar heb ik zoiets nog nooit tegengekomen eerlijk gezegd. Zeker al niet in overheidsgebouwen of projecten voor de europese gemeenschap waar je GRO en consoorten moet volgen. Dat is vaak klimaatklasse B voor heel het gebouw waar de temperatuuroverschrijding maar een klein deel van het jaar mag voorvallen.
Men springt over het algemeen nogal laks om met het inpalmen van het openbaar domein heb ik de indruk. Nog een goed voorbeeld is de Boudewijnlaan in Leuven, naast de weg lijkt het wel een priveparking van NinaTrans met 20 opleggers. Ook nog eens gevaarlijk dat deze vlak naast de weg staan...![]()
Gemeente De Haan verwijdert onvergund terras Cosy Corner in Wenduine: "Pure broodroof" | VRT NWS Nieuws
Het gemeentebestuur van De Haan heeft een niet-vergund terras op de Zeedijk in Wenduine laten verwijderen. De uitbater kreeg geen vergunning, omdat de vorige uitbater op de plaats van het terras een veranda had gezet. De uitbater is het daar niet mee eens en noemt het broodroof.www.vrt.be
Waarom gelooft iedereen altijd maar weer dat openbaar terrein zomaar kan ingepalmd worden voor uw persoonlijke professionele activiteiten? Als ge geld wil verdienen mag men ook wel verwachten dat je dat doet met eigen middelen. Maar toch heeft men nog het lef om te spreken over broodroof terwijl je gewoon teert op.de maatschappij.
Waarom vind je dat precies gevaarlijk?Men springt over het algemeen nogal laks om met het inpalmen van het openbaar domein heb ik de indruk. Nog een goed voorbeeld is de Boudewijnlaan in Leuven, naast de weg lijkt het wel een priveparking van NinaTrans met 20 opleggers. Ook nog eens gevaarlijk dat deze vlak naast de weg staan...
Tegenwoordig is het een muur van opleggers vlak naast de rijbaan als je dichter naar de E314 gaat, en dikwijls ook een stuk dichter bij de weg. Als je bijvoorbeeld moet uitwijken door een maneuver van een auto voor/naast je, is het game over als je tegen 70 per uur tegen de hoek van zo`n oplegger knalt. Daarnaast kan het nu toch ook niet de bedoeling zijn dat parkeerplaatsen of openbare ruimte in het algemeen massaal en structureel ingenomen worden door een transportfirma als gratis stalling?Waarom vind je dat precies gevaarlijk?
Er zit ook nog een groot verschil tussen legaal parkeren en illegaal de openbare ruimte inpalmen natuurlijk.
Mja, dat eerste (het uitwijken) vind ik geen argument eigenlijk, dan kan je over bomen of eender wel obstakel hetzelfde zeggen. Ze staan niet op de rijbaan en als je moet uitwijken voor iemand die je inhaalt, dan is het niet de schuld van die geparkeerde opleggers dat je moest uitwijken.Tegenwoordig is het een muur van opleggers vlak naast de rijbaan als je dichter naar de E314 gaat, en dikwijls ook een stuk dichter bij de weg. Als je bijvoorbeeld moet uitwijken door een maneuver van een auto voor/naast je, is het game over als je tegen 70 per uur tegen de hoek van zo`n oplegger knalt. Daarnaast kan het nu toch ook niet de bedoeling zijn dat parkeerplaatsen of openbare ruimte in het algemeen massaal en structureel ingenomen worden door een transportfirma als gratis stalling?
Staan die er langer dan 24u? Want enkel dat is verboden, anders is het zoals hierboven gezegd geen overtreding.Men springt over het algemeen nogal laks om met het inpalmen van het openbaar domein heb ik de indruk. Nog een goed voorbeeld is de Boudewijnlaan in Leuven, naast de weg lijkt het wel een priveparking van NinaTrans met 20 opleggers. Ook nog eens gevaarlijk dat deze vlak naast de weg staan...
27.5. BEPERKING VAN HET LANGDURIG PARKEREN
27.5.1. Het is verboden op de openbare weg motorvoertuigen die niet meer kunnen rijden en aanhangwagens langer dan vierentwintig uur na elkaar te laten parkeren.
Waarvoor dienen parkeerplaatsen anders? Gewoon afschaffen want iedereen moet maar parkeerplaatsen op zijn eigen terrein voorzien?Daarnaast kan het nu toch ook niet de bedoeling zijn dat parkeerplaatsen of openbare ruimte in het algemeen massaal en structureel ingenomen worden door een transportfirma als gratis stalling?
“Uit liefde voor ons land, onze gemeenschap en de prachtige sport vragen wij onze Marokkaanse jongeren in Nederland en België om na de wedstrijd kalm, waardig en met trots te blijven”, zo staat in een vaak gedeeld Facebookbericht met als titel “Oproep aan onze Marokkaanse jeugd.” Met daaronder de vraag – “met klem” – om geen vernielingen aan te richten, noch rellen of opstootjes. Maar ook om respect te tonen voor de politie. “Samen dragen we verantwoordelijkheid voor het beeld dat we als gemeenschap uitstralen. Onze trots, ons gedrag, onze toekomst”, zo staat er nog te lezen.
Imo is dat hetzelfde als een rijwoning waarvan de bewoners 4 auto's hebben. Men gelooft nogal snel dat men voor alles aanspraak kan maken op het openbaar terrein.Mja, dat eerste (het uitwijken) vind ik geen argument eigenlijk, dan kan je over bomen of eender wel obstakel hetzelfde zeggen. Ze staan niet op de rijbaan en als je moet uitwijken voor iemand die je inhaalt, dan is het niet de schuld van die geparkeerde opleggers dat je moest uitwijken.
Met het tweede ben ik dan wel grotendeels akkoord. Dat is een firma die gegroeid is, maar hun eigen infrastructuur niet voldoende aanpast daarvoor, daar mag van mij ook iets aan gedaan worden. Anderszijds zijn ze niet in overtreding, wat diegene met het terras wel was.
Ik zie het probleem niet. Welke beestachtige wetgeving moeten ze voorzien, oneindig aanbod bij promoties? Dan zijn er gewoon geen promo's meer want die zijn altijd maar zolang de voorraad strekt... Wat ook compleet logisch is.Echt een klein nieuwtje maar mocht ik minister Rob Beenders zijn kan Aldi zijn winkels gewoon sluiten door een beestachtige wetgeving daaraan te koppelen.
![]()
Chaos nadat Aldi uitpakt met promo van airco voor 145 euro: “Er bleek welgeteld 1 toestel beschikbaar voor de hele winkel”
Deze ochtend ontstond een heuse stormloop op een airco die in promo staat in verschillende Aldi-filialen, onder meer in Heist-op-den-Berg, Olen, Duffel, Brakel en Zottegem. Volgens lezersmeldingen via <a...www.hln.be