Kleine nieuwtjes

die datacenters die nog maar een paar jaar een ding zijn, zijn verantwoordelijk voor de klimaatsverandering die al een paar decennia aan de gang is.

zo heel intelligent zijn ze niet bij Code Rood, denk ik.

die datacenters die nog maar een paar jaar een ding zijn, zijn verantwoordelijk voor de klimaatsverandering die al een paar decennia aan de gang is.

zo heel intelligent zijn ze niet bij Code Rood, denk ik.

Het gaat over bijdragen aan en instandhouden van natuurlijk.
Maar goed die groepering is wel het toonbeeld van hoe het niet moet.

Wss een aparte installatie of vertrek die in storing geraakte maar tgeeft wel een ronkende titel natuurlijk.
Die installatie is voorzien en ik zie niet goed de reden waarom ze het 'plebs' van de koeling afsmijt? Ik moet er ook niet veel van weten maar een despoot is het nu ook niet.

Wss een aparte installatie of vertrek die in storing geraakte maar tgeeft wel een ronkende titel natuurlijk.
Die installatie is voorzien en ik zie niet goed de reden waarom ze het 'plebs' van de koeling afsmijt? Ik moet er ook niet veel van weten maar een despoot is het nu ook niet.
Idem, idiote journalistiek.

Daar is niemand die zo'n beslissing gaat nemen op basis van dat men het plebs wil een kloot afdraaien. Of dus feodalisme.

Idem, idiote journalistiek.

Daar is niemand die zo'n beslissing gaat nemen op basis van dat men het plebs wil een kloot afdraaien. Of dus feodalisme.

Ik ken wel degelijk plaatsen waar beslist werd dat er niet genoeg budget was/is voor airco in het gehele gebouw, maar waar ze wel airco is in het specifieke gedeelte van de leidinggevende/decaan (semi-overheidsgeld dus).

Die werknemers durven uiteraard niet naar de pers te gaan, je zou je job ervoor kunnen verliezen.

Ik ken wel degelijk plaatsen waar beslist werd dat er niet genoeg budget was/is voor airco in het gehele gebouw, maar waar ze wel airco is in het specifieke gedeelte van de leidinggevende/decaan (semi-overheidsgeld dus).

Die werknemers durven uiteraard niet naar de pers te gaan, je zou je job ervoor kunnen verliezen.
In heel mijn carriere van ondertussen toch ook al 25 jaar heb ik zoiets nog nooit tegengekomen eerlijk gezegd. Zeker al niet in overheidsgebouwen of projecten voor de europese gemeenschap waar je GRO en consoorten moet volgen. Dat is vaak klimaatklasse B voor heel het gebouw waar de temperatuuroverschrijding maar een klein deel van het jaar mag voorvallen.
Specifiek voor Europese projecten is de bezetting dan nog eens torenhoog. Uit het hoofd 7m²/pp per kantoor plek en 2m²/pp per vergaderzaal waar andere prive projecten naar de meer realistische 15m²/pp en 3.5m²/pp gaan. Met zulke cijfers heb je echt wel vermogen op overschot.
Gegeven het berlaymont gebouw is oud (jaren 60)en zal wel deze bezetting niet aanhouden maar is wel begin 2000 gerenoveerd.

In het artikel staat trouwens volgend, ik beken had vorige keer alleen inleiding gelezen. :)
'Rond de middag kregen medewerkers een dringende melding op hun smartphone waarin stond dat het koelsysteem op de eerste zeven verdiepingen van het gebouw wegens de extreme weersomstandigheden noodgedwongen werd uitgeschakeld.'
Ik denk dan dat er ergens toch wel een prioriteitskoeling nodig zal geweest zijn (servers of ander IT infrastructuur?) en de huidige installatie voor redenen het niet meer kon trekken.

Laatst bewerkt:
In heel mijn carriere van ondertussen toch ook al 25 jaar heb ik zoiets nog nooit tegengekomen eerlijk gezegd. Zeker al niet in overheidsgebouwen of projecten voor de europese gemeenschap waar je GRO en consoorten moet volgen. Dat is vaak klimaatklasse B voor heel het gebouw waar de temperatuuroverschrijding maar een klein deel van het jaar mag voorvallen.

Tja, jouw anekdotische ervaring versus die van iemand die ik goed ken die daar effectief werkt?
Kan u moeilijk doorsturen om exact welk gebouw en faculteit/universiteit het gaat, maar het is wel degelijk de realiteit.
Gaat uiteraard niet over een gebouw opgetrokken vanaf 0, maar één waar achteraf in een gedeelte airco werd bij geïnstalleerd, en in de rest niet.

De mentaliteit dat de leidinggevenden of hoger management 'meer' bescherming etc. verdienen bestaat wel degelijk, ook bij de overheid(/semi-overheid).

Waarom gelooft iedereen altijd maar weer dat openbaar terrein zomaar kan ingepalmd worden voor uw persoonlijke professionele activiteiten? Als ge geld wil verdienen mag men ook wel verwachten dat je dat doet met eigen middelen. Maar toch heeft men nog het lef om te spreken over broodroof terwijl je gewoon teert op.de maatschappij.
Men springt over het algemeen nogal laks om met het inpalmen van het openbaar domein heb ik de indruk. Nog een goed voorbeeld is de Boudewijnlaan in Leuven, naast de weg lijkt het wel een priveparking van NinaTrans met 20 opleggers. Ook nog eens gevaarlijk dat deze vlak naast de weg staan...

Men springt over het algemeen nogal laks om met het inpalmen van het openbaar domein heb ik de indruk. Nog een goed voorbeeld is de Boudewijnlaan in Leuven, naast de weg lijkt het wel een priveparking van NinaTrans met 20 opleggers. Ook nog eens gevaarlijk dat deze vlak naast de weg staan...
Waarom vind je dat precies gevaarlijk?

Er zit ook nog een groot verschil tussen legaal parkeren en illegaal de openbare ruimte inpalmen natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Waarom vind je dat precies gevaarlijk?

Er zit ook nog een groot verschil tussen legaal parkeren en illegaal de openbare ruimte inpalmen natuurlijk.
Tegenwoordig is het een muur van opleggers vlak naast de rijbaan als je dichter naar de E314 gaat, en dikwijls ook een stuk dichter bij de weg. Als je bijvoorbeeld moet uitwijken door een maneuver van een auto voor/naast je, is het game over als je tegen 70 per uur tegen de hoek van zo`n oplegger knalt. Daarnaast kan het nu toch ook niet de bedoeling zijn dat parkeerplaatsen of openbare ruimte in het algemeen massaal en structureel ingenomen worden door een transportfirma als gratis stalling?

Tegenwoordig is het een muur van opleggers vlak naast de rijbaan als je dichter naar de E314 gaat, en dikwijls ook een stuk dichter bij de weg. Als je bijvoorbeeld moet uitwijken door een maneuver van een auto voor/naast je, is het game over als je tegen 70 per uur tegen de hoek van zo`n oplegger knalt. Daarnaast kan het nu toch ook niet de bedoeling zijn dat parkeerplaatsen of openbare ruimte in het algemeen massaal en structureel ingenomen worden door een transportfirma als gratis stalling?
Mja, dat eerste (het uitwijken) vind ik geen argument eigenlijk, dan kan je over bomen of eender wel obstakel hetzelfde zeggen. Ze staan niet op de rijbaan en als je moet uitwijken voor iemand die je inhaalt, dan is het niet de schuld van die geparkeerde opleggers dat je moest uitwijken.

Met het tweede ben ik dan wel grotendeels akkoord. Dat is een firma die gegroeid is, maar hun eigen infrastructuur niet voldoende aanpast daarvoor, daar mag van mij ook iets aan gedaan worden. Anderszijds zijn ze niet in overtreding, wat diegene met het terras wel was.

Staan die er langer dan 24u? Want enkel dat is verboden, anders is het zoals hierboven gezegd geen overtreding.
27.5. BEPERKING VAN HET LANGDURIG PARKEREN
27.5.1.
Het is verboden op de openbare weg motorvoertuigen die niet meer kunnen rijden en aanhangwagens langer dan vierentwintig uur na elkaar te laten parkeren.

Daarnaast kan het nu toch ook niet de bedoeling zijn dat parkeerplaatsen of openbare ruimte in het algemeen massaal en structureel ingenomen worden door een transportfirma als gratis stalling?
Waarvoor dienen parkeerplaatsen anders? Gewoon afschaffen want iedereen moet maar parkeerplaatsen op zijn eigen terrein voorzien?
Ik samen met mijn buren nemen ook structureel en massaal de parkeerplaatsen in onze straat in want wij wonen in rijhuizen zonder garage. Dat dan ook maar verbieden?

Wel leuk dat nederland zo vooruitziend is.
https://www.nieuwsblad.be/binnenlan...d-hou-het-rustig-en-respectvol/157967644.html

“Uit liefde voor ons land, onze gemeenschap en de prachtige sport vragen wij onze Marokkaanse jongeren in Nederland en België om na de wedstrijd kalm, waardig en met trots te blijven”, zo staat in een vaak gedeeld Facebookbericht met als titel “Oproep aan onze Marokkaanse jeugd.” Met daaronder de vraag – “met klem” – om geen vernielingen aan te richten, noch rellen of opstootjes. Maar ook om respect te tonen voor de politie. “Samen dragen we verantwoordelijkheid voor het beeld dat we als gemeenschap uitstralen. Onze trots, ons gedrag, onze toekomst”, zo staat er nog te lezen.

Maar gegeven het uur denk ik dat er toch weinig rellen zullen zijn. Om 3 uur ligt er heel wat volk te slapen.

Mja, dat eerste (het uitwijken) vind ik geen argument eigenlijk, dan kan je over bomen of eender wel obstakel hetzelfde zeggen. Ze staan niet op de rijbaan en als je moet uitwijken voor iemand die je inhaalt, dan is het niet de schuld van die geparkeerde opleggers dat je moest uitwijken.

Met het tweede ben ik dan wel grotendeels akkoord. Dat is een firma die gegroeid is, maar hun eigen infrastructuur niet voldoende aanpast daarvoor, daar mag van mij ook iets aan gedaan worden. Anderszijds zijn ze niet in overtreding, wat diegene met het terras wel was.
Imo is dat hetzelfde als een rijwoning waarvan de bewoners 4 auto's hebben. Men gelooft nogal snel dat men voor alles aanspraak kan maken op het openbaar terrein.

Echt een klein nieuwtje maar mocht ik minister Rob Beenders zijn kan Aldi zijn winkels gewoon sluiten door een beestachtige wetgeving daaraan te koppelen.

Echt een klein nieuwtje maar mocht ik minister Rob Beenders zijn kan Aldi zijn winkels gewoon sluiten door een beestachtige wetgeving daaraan te koppelen.

Ik zie het probleem niet. Welke beestachtige wetgeving moeten ze voorzien, oneindig aanbod bij promoties? Dan zijn er gewoon geen promo's meer want die zijn altijd maar zolang de voorraad strekt... Wat ook compleet logisch is.

Waar waren de artikels en verontwaarding een paar weken geleden toen dit in den Action stond en er ook maar 1~2 toestellen per winkel beschikbaar waren?
7EY7gYh.jpeg

Letterlijk van de pagina van de ALDI folder van deze week met de airco op:
yXJYBXL.png

Dat is toch altijd al geweest bij Aldi-promoties, zie naar de pc's vroeger. Ook soms maar 1~2 per filliaal beschikbaar. Zolang er voorraad is per winkel (1 is al een voorraad) doen ze niks mis.
Dit is gewoon slechte timing. Had er niet net een hittegolf geweest, waren de toestellen niet eens direct verkocht. Zeker omdat zo'n acties al maanden tot een jaar op voorhand ingeboekt en besteld zijn (zoals ook in het artikel staat).
Zie het voorbeeld van den Action hierboven, ik ken iemand die pas een paar dagen na het begin van de actie erom geweest was en die had er een.

Nee eh, er wordt wel geacht dat je voorraad in verhouding is met de reclame die je maakt. En als je tijdens een periode van hoge temperaturen promotie maakt van goedkope airco's is 1-2 toestellen in voorraad in weze niet toegestaan. Wordt ook in het artikel aangehaald.

Dat heb ik nu eens nog nooit gehoord, dat ze er maar 1 hebben in de winkel. En dat is inderdaad illegaal.

Terug
Bovenaan