Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik stel mij dan de vraag hoe je zoiets aanpakt. Zeker in tijden van social media staat er geen maat meer op de hoeveelheid bullshit die er verspreidt wordt.je kan er toch niet bij hoe de politiekers het zomaar uit handen geven aan de extremen
Centrum-links heeft veel te lang de kop in het zand gestoken en de echte bekommernissen van de mensen genegeerd. Dit heeft een groot deel van de mensen naar de extreme partijen geduwd. Dat zie je bij ons en in onze buurlanden. Hoe pak je dat aan? Steek je irreële wereldbeeld in de vuilbak en werk aan de echte problemen. De oorzaak bij social media liggen is onzin, dat is hoogstens gewoon een uitwas van het probleem.Ik stel mij dan de vraag hoe je zoiets aanpakt. Zeker in tijden van social media staat er geen maat meer op de hoeveelheid bullshit die er verspreid wordt.
Trump geeft zelf geen 5% uit. Waarom is dit nou opeens een verplichting?
Of is Trump zijn plan om zijn eigen GDP te verlagen met zijn idiote economie zodat de huidige uitgave automatisch 5% wordt?
.
Trump geeft zelf geen 5% uit. Waarom is dit nou opeens een verplichting?
Of is Trump zijn plan om zijn eigen GDP te verlagen met zijn idiote economie zodat de huidige uitgave automatisch 5% wordt?
.
Trump wil geen 5% omwille van het GDP.
Trump wil 5% omdat de VS op dit moment 54-65% van de rekening voor zich neemt met een aandeel van 35% van de bevolking van de Navo landen.
Ik heb eens snel een tabel van de Navo Wiki bewerkt.
Eerste gedeelte is de huidige situatie, 2de is als iedereen behalve de VS naar 5% gaat.
Dan krijg je 35% van de mensen die 43% van de kosten betaalt. Dat is Trump zijn probleem.
(ik krijg geen excel tabellen gecopy/pasted in dit forum dus een screenshot)
![]()
Het is vooral het hebben van een leger dat help bij die bescherming, waar ze zitten maakt niet zo heel veel uit. Het gaat er niet om of onze soldaten nu patrouilleren aan de Russische grens of in Congo aan de slag zijn, het louter feit dat die soldaten er zijn en bij een potentieel conflict kunnen ingezet worden is het belangrijkste. Zelfde voor de VS, ook die soldaten in basissen in Japan en Zuid Amerika zijn beschikbaar om de NAVO te verdedigen als het zover komt.Het probleem is natuurlijk dat dit helemaal niet zo zwart-wit/transactioneel bekeken kan worden zoals Trump doet. De hoeveelheid die zij uitgeven, is niet om Europa te beschermen maar om hun eigen belangen overal ter wereld te ondersteunen. Al die militaire basissen in Azie en Oceanie, hun zware presence rondom China, hun presence in Zuid-Amerika, dat wordt daar allemaal in meegerekend maar dat heeft an sich weinig te maken met de defensie van NAVO.
De VS kan morgen stoppen met hun militaire aanwezigheid in gans Zuid-Amerika, zonder dat de NAVO daar ook maar een gram onveiliger door wordt.
Het is vooral het hebben van een leger dat help bij die bescherming, waar ze zitten maakt niet zo heel veel uit. Het gaat er niet om of onze soldaten nu patrouilleren aan de Russische grens of in Congo aan de slag zijn, het louter feit dat die soldaten er zijn en bij een potentieel conflict kunnen ingezet worden is het belangrijkste. Zelfde voor de VS, ook die soldaten in basissen in Japan en Zuid Amerika zijn beschikbaar om de NAVO te verdedigen als het zover komt.
Friedrich Merz krijgt geen meerderheid in stemming Bundestag
Dat is wel pijnlijk en hij kan nu geen kanselier worden. Ongezien. Een nieuwe stemmingsronde dient zich aan en dat lijkt me toch al een behoorlijk valse start voor iemand van wie zoveel wordt verwacht.
Centrum-links heeft veel te lang de kop in het zand gestoken en de echte bekommernissen van de mensen genegeerd. Dit heeft een groot deel van de mensen naar de extreme partijen geduwd. Dat zie je bij ons en in onze buurlanden. Hoe pak je dat aan? Steek je irreële wereldbeeld in de vuilbak en werk aan de echte problemen. De oorzaak bij social media liggen is onzin, dat is hoogstens gewoon een uitwas van het probleem.
www.bild.de

In België gaat dan weer alles prima met de open grenzen
![]()
Slachtoffer steekpartij in Antwerpen overleden: verdachte (18) aangehouden voor moord | VRT NWS Nieuws
In Antwerpen is de man die zondag werd neergestoken op het pleintje Duinplak bezweken aan zijn verwondingen. Het slachtoffer, een man van 32, wilde een vrouw helpen die werd lastiggevallen, daarop greep de dader een mes. De politie heeft kort na de feiten een 18-jarige verdachte opgepakt, hij...www.vrt.be
In plaats van het "open grenzen"-beleid te viseren, kan je beter je pijlen richten op de onderfinanciering van Justitie, en Asiel & Migratie. Rotte appels moeten gewoon sneller uit de maatschappij gehaald kunnen worden.