zwarten
Well-known member
Toch geen trending dingetje op tiktok of dergelijk?Het doden en martelen van kleine eendjes lijkt een nieuwe hype onder jongeren. Hier in het park worden er ook heel wat opzettelijk doodgereden met fatbikes.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Toch geen trending dingetje op tiktok of dergelijk?Het doden en martelen van kleine eendjes lijkt een nieuwe hype onder jongeren. Hier in het park worden er ook heel wat opzettelijk doodgereden met fatbikes.
Of in één of andere Telegram groep?Toch geen trending dingetje op tiktok of dergelijk?
Ja en wij kunnen dat al plaatsen, alé alhoewel, maar je loopt daar met een kind en die ziet dat gebeuren, ffsIk nam een kwartier eerder de trein en zet fiets altijd aan die kant van het station. Ging normaal een latere trein nemen...
Ik doe naast mn hoofdjob een flexijob.Het doden en martelen van kleine eendjes lijkt een nieuwe hype onder jongeren. Hier in het park worden er ook heel wat opzettelijk doodgereden met fatbikes.
Er wordt geen noodopvang voorzien?Of in één of andere Telegram groep?
Soit, de hitte dus. Vandaag een brief gekregen dat de school de rest van de week na de middag sluit. Het zijn zowel bij mij als bij mijn vrouw drukke weken op het werk vol vergaderingen zo net voor de zomervakanties. Los het maar weer eens op qua opvang. Dat het in die schoolgebouwen uit de jaren stillekes in de zomer te heet en in de winter te koud is begrijp ik wel. Maar ik vraag mij af of het bij de meesten mensen thuis dan zoveel koeler is, en hebben die allemaal wel een tuin.
En is tegenwoordig in het onderwijs niet elke reden goed genoeg om geen les te moeten geven? Mijn dochters (2e en 3e leerjaar) hebben al sinds half juni geen les meer, uitstapjes hier en uitstapjes ginder. Ze zijn het jaar letterlijk en figuurlijk doorgedanst met amper huiswerk en amper iets te moeten leren of voorbereiden. Op alle toetsen 9 of 10. En dit zegt voor alle duidelijkheid meer over het niveau van het onderwijs dan over het intellect van mijn dochters.
Uiteraard wel, ze kunnen in de refter blijven, maar dat is dan ook maar zielig voor de kinderen.Er wordt geen noodopvang voorzien?
maar is dat dan de schuld van die jongeren of van hetgeen ze van hun ouders leren (of juist niet leren). Hoeveel keer krijg je nog een bedankt van een volwassene? Van de tien keer dat ik iemand tussenlaat in het verkeer, is er misschien eentje die de moeite om zijn hand op te steken of effe zijn vier pinkers op te zetten. Lawaai? Lees eens in het ergernis topic over burenlawaai. Ik heb vroeger op een dorpsplein gewoond. Hoeveel mensen het normaal vinden om nog te claxoneren als ze om 2u 's nacht van een terraske vertrokken... De jongeren die je nu ziet zijn het resultaat van een opvoeding he.Ik doe naast mn hoofdjob een flexijob.
De jongeren van vroeger zijn echt niet meer dezelfde als nu.
Gisteren heb ik enkele jongeren moeten bedienen.. veel "wollah" (jaja..blanke mensen voor alle duidelijkheid), gigzntisch luidruchtig (roepen in een volle frituur). En eens ze buiten gingen eten, waren ze samen met een groep meisjes. Enkelen tegen die meisjes "houd uw bakkes gij" of kameraden beginnen slaan ed.
Kameraad van mij was daar toen ook en vroeg zich af of wij (90's boys) vroeger ook zo waren.
Ohja..en geen "dankuwel/aub" meer bij de jongeren. Echt bizar om te zien.
Gek hoe anders mijn beleving daarin is. Ik kom dagelijks op een drukke plek waar het zowat gebruikelijk is om mensen tussen te laten (en waar geen rits verplichting is) en zowat iedereen doet dat en zowat iedereen die tussen gelaten wordt steekt ook zijn hand op. Iedere dag opnieuw. Het zal zijn omdat ik in Limburg woon zeker.Hoeveel keer krijg je nog een bedankt van een volwassene? Van de tien keer dat ik iemand tussenlaat in het verkeer, is er misschien eentje die de moeite om zijn hand op te steken of effe zijn vier pinkers op te zetten.
Ja.Het zal de manosphere zijn. Wollah.
Wat je hier schrijft lijkt me nu wel gewoon tiener/haantjesgedrag hoor, het enige dat ik daar niet aan herken toen ik een tiener was is de "houd uw bakkes", al had ik een maat die dat geregeld tegen zijn zus zei wat iedereen ook grappig vond. En wij waren brave kindjes uit het ASO van een dorpsschool, dus ik zou denken dat er toen ook wel andere dingen gebeurden.Ik doe naast mn hoofdjob een flexijob.
De jongeren van vroeger zijn echt niet meer dezelfde als nu.
Gisteren heb ik enkele jongeren moeten bedienen.. veel "wollah" (jaja..blanke mensen voor alle duidelijkheid), gigzntisch luidruchtig (roepen in een volle frituur). En eens ze buiten gingen eten, waren ze samen met een groep meisjes. Enkelen tegen die meisjes "houd uw bakkes gij" of kameraden beginnen slaan ed.
Kameraad van mij was daar toen ook en vroeg zich af of wij (90's boys) vroeger ook zo waren.
Ohja..en geen "dankuwel/aub" meer bij de jongeren. Echt bizar om te zien.
Same maar dat is een beetje kuddegedrag merk ik. Waar het effectief elke dag gebeurt is dat de norm, vanaf het ergens uitzonderlijk moet gebeuren is dat meestal wel wat anders. Sowieso denk ik dat we als volk op de weg niet zo sympathiek zijn.Gek hoe anders mijn beleving daarin is. Ik kom dagelijks op een drukke plek waar het zowat gebruikelijk is om mensen tussen te laten (en waar geen rits verplichting is) en zowat iedereen doet dat en zowat iedereen die tussen gelaten wordt steekt ook zijn hand op. Iedere dag opnieuw. Het zal zijn omdat ik in Limburg woon zeker.
Dit inderdaad deelsHet zal de manosphere zijn. Wollah.
Het ligt grotendeels aan de opvoeding.maar is dat dan de schuld van die jongeren of van hetgeen ze van hun ouders leren (of juist niet leren). Hoeveel keer krijg je nog een bedankt van een volwassene? Van de tien keer dat ik iemand tussenlaat in het verkeer, is er misschien eentje die de moeite om zijn hand op te steken of effe zijn vier pinkers op te zetten. Lawaai? Lees eens in het ergernis topic over burenlawaai. Ik heb vroeger op een dorpsplein gewoond. Hoeveel mensen het normaal vinden om nog te claxoneren als ze om 2u 's nacht van een terraske vertrokken... De jongeren die je nu ziet zijn het resultaat van een opvoeding he.
Nu qua lawaai denk ik wel dat jongeren altijd al luid geweest zijn in groep. Dat is volgens mij wel eigen aan de leeftijd. Moet je maar even naar films kijken uit de jaren '90 waar groepjes jongeren in voorkomen. Volwassenen in een groep zijn ook al luid. Als we met 10 man aan 1 tafel zitten en iedereen praat versta ik ook geen kneit meer van wat ze tegen mij zeggen gewoon omdat iedereen elkaar probeert te overstemmen. Jongeren hebben dan dikwijls nog een wat hogere stem + het jeugdige speelse en ongeremdheid.
Wel de conclusie tussen de kameraad en mezelf was dat wij vroeger ook funzige praat verkochten...maar het tussen ons bleef en niet zo openlijk in een publieke ruimte.Wat je hier schrijft lijkt me nu wel gewoon tiener/haantjesgedrag hoor, het enige dat ik daar niet aan herken toen ik een tiener was is de "houd uw bakkes", al had ik een maat die dat geregeld tegen zijn zus zei wat iedereen ook grappig vond. En wij waren brave kindjes uit het ASO van een dorpsschool, dus ik zou denken dat er toen ook wel andere dingen gebeurden.
Dat linken aan het doodmartelen van dieren is volgens mij wel enkele stappen overslaan.
Same maar dat is een beetje kuddegedrag merk ik. Waar het effectief elke dag gebeurt is dat de norm, vanaf het ergens uitzonderlijk moet gebeuren is dat meestal wel wat anders. Sowieso denk ik dat we als volk op de weg niet zo sympathiek zijn.
Dat zeiden onze ouders ook over ons, zeiden onze grootouders over onze ouders, onze overgrootouders over onze grootouders, etc.Wel de conclusie tussen de kameraad en mezelf was dat wij vroeger ook funzige praat verkochten...maar het tussen ons bleef en niet zo openlijk in een publieke ruimte.
Nu, ik was niet per se een parralel aan het trekken met het martelen van dieren. Gewoon eerder dat de mentaliteit van de jongeren nu helemaal anders is dan vroeger.
maar dat verandert toch niets aan het feit dat er kauwgom op de grond beland? Het gaat geen microplastics bevatten en rapper afbreken, maar mensen gaan niet minder die in hunne bek houden daardoor. Vraag me ook af hoeveel rapper het is.![]()
Nederland wil Europees verbod op kauwgom met microplastics (om vervuiling tegen te gaan) | VRT NWS Nieuws
Nederland wil dat Europa de verkoop van kauwgom met plastics verbiedt. Dat schrijft de Nederlandse publieke omroep NOS. Kauwgom bevat meestal microplastics. Die komen in de natuur terecht als kauwgom op straat wordt gegooid. Met een verbod wil de Nederlandse regering dat voorkomen.www.vrt.be
Man, hier ben ik echt blij om, hopelijk raakt het er ook door. Kauwgom op de grond irriteert mij mateloos. Als je uw kauwgom niet in uw bek kunt houden, dan moet je hem ook gewoon niet kunnen kopen.
Dat het al geen permanent deken van zwarte vlekken op de grond zou zijn is al iets.maar dat verandert toch niets aan het feit dat er kauwgom op de grond beland? Het gaat geen microplastics bevatten en rapper afbreken, maar mensen gaan niet minder die in hunne bek houden daardoor. Vraag me ook af hoeveel rapper het is.
Maar je kan perfect kauwgom maken zonder kustmatige polymeren (fun fact: vaak polyvinylacetaat, ook gekend van de witte houtlijm), dus voor het straatbeeld gaat dit denk ik niets uithalen.Dat het al geen permanent deken van zwarte vlekken op de grond zou zijn is al iets.
ik begrijp je punt en van mij mag elke vorm van zwerfvuil hard aangepakt worden, maar ik betwijfel echt of deze maatregel gaat werkenDat het al geen permanent deken van zwarte vlekken op de grond zou zijn is al iets.
allez, als het een afbraakproces van een maand is, zijn ze er nog steeds niet mee he.In Den Haag kuisen de reinigingsdiensten elke werkdag de weggegooide kauwgom van de Grote Marktstraat, de belangrijkste winkelstraat. Maar het is dweilen met de kraan open. "De mensen blijven het op straat gooien", zegt teamcoördinator van de Haagse reinigingsdienst Leen Pronk. "Na 2 weken ligt alles weer vol."

“Deze hittegolf die ons dwingt onze plannen te wijzigen, is een direct gevolg van de klimaatverandering. Waar datacenters verantwoordelijk voor zijn”, zo klinkt het nog bij Code Rood. “