Kleine nieuwtjes

Of dat lage opbrengstpercentage komt door de banken of door het feit dat veel van de pensioenspaarfondsen en gagarandeerde opbrengst moeten geven en ergo ook weinig risico's hebben, iets wat soms wel wat vergeten wordt. Etf's hebben toch wel een hoger risicoprofiel.
Zal wel beide zijn. De instapkosten en lopende kosten zijn niet mis:
ODrOryZ.png

Neem daar ook bij dat het er vanaf hangt hoe hij zijn geld erin gestoken (welke periodiciteit) heeft en hoe die 12% intrest berekend werd (MWR vs TWR vs andere methoden gaat natuurlijk een compleet ander beeld geven bij iets waar je periodiek in investeert).
Dit is bv de grafiek voor BNP PARIBAS B PENSION BALANCED (ISIN-code: BE0026480963) voor die periode:
glsqyiQ.png

Dat is +27,8% tussen 04/01/2016 en 31/12/2021.

Wat voor zo'n laag risico fonds niet slecht is in die periode (zo goed als elk fonds heeft de covid-crash gevoeld in 2020). Het zijn vooral de kosten die je nekken.

Persoonlijk vind ik dit een slecht ding:

Ik had liever gehad dat men deze mogelijkheid doorvoerde naar iedereen. Dus dat iedereen de mogelijkheid had om zijn ziektedagen op te sparen voor het geval men echt ziek wordt. Het moment dat je kanker krijgt of een andere slepende ziekte is het een goed ding dat je op een deftig loon kan terugvallen ipv dat je het moet rooien met een ziektevergoeding.

Al vind ik de tekst een beetje onduidelijk. Als je de titel leest lijkt het alsof er aan de huidige statutaire ambtenaren niet geraakt wordt. MAAR als je de tekst leest lijkt het mij dat deze regel verandert voor iedereen, ook bestaande ambtenaren, maar dat men het opgespaarde kapitaal aan ziektedagen van voor het einde van dit jaar niet kwijt is.

Nu bon, onderdeel van de besparing van de uitgaven door een downgrade van overheidsbeambten van iets... het pakt ambtenaren aan, dus zal het door velen wel als iets goeds gezien worden.

Al vind ik de tekst een beetje onduidelijk. Als je de titel leest lijkt het alsof er aan de huidige statutaire ambtenaren niet geraakt wordt. MAAR als je de tekst leest lijkt het mij dat deze regel verandert voor iedereen, ook bestaande ambtenaren, maar dat men het opgespaarde kapitaal aan ziektedagen van voor het einde van dit jaar niet kwijt is.
Omdat het HLN is die graag clickbait titels maakt? :P

VRT gebruikt duidelijk hetzelfde voorgekauwde bericht als basis; maar zonder sensatietitel:

Als we dan het persbericht bekijken:
Enkel voor federale ambternaren, dat noch bij VRT noch bij HLN vermeld wordt. Wat logisch is als je nadenkt en er iets van afweet maar ze hebben het gewoon over "statutaire ambtenaren"; dus mensen die geen kennis hebben gaan die conclusie niet trekken.
En als je dan verder leest, lijkt het mij zoals in de artikels beschreven en niet de titel van HLN.

Ik had liever gehad dat men deze mogelijkheid doorvoerde naar iedereen. Dus dat iedereen de mogelijkheid had om zijn ziektedagen op te sparen voor het geval men echt ziek wordt. Het moment dat je kanker krijgt of een andere slepende ziekte is het een goed ding dat je op een deftig loon kan terugvallen ipv dat je het moet rooien met een ziektevergoeding.

Nu bon, onderdeel van de besparing van de uitgaven door een downgrade van overheidsbeambten van iets... het pakt ambtenaren aan, dus zal het door velen wel als iets goeds gezien worden.

Er was een veel beter alternatief dan het gewoon afschaffen:
Gewoon verzekering gewaarborgd inkomen invoeren voor ambtenaren zoals privésector (Bank van Breda claimt dat 600.000 werknemers een verzekering gewaarborgd inkomen krijgen in België)

Het zou, denk ik, veel goedkoper zijn dan de "ziektedagen" systeem maar je smijt niet alles weg (verzekering gewaarborgd inkomen is 80% van je laatste loon voor 1 jaar maar enkel voor "fysieke" ziektes.).

Dus ambtenaren van gewesten/gemeenschappen/gemeenten en het grootste aantal "ziektedagopspaarders", nl. de leerkrachten (al is het maar omdat de "zieke" statutaire leerkracht vlak voor een vakantie kan terugkeren om de vakantie als gewerkte dagen kan laten tellen) kunnen blijven verder sparen... Benieuwd of men dit dan regionaal ook gaat aanpakken.

Dubbele maatregel, ik vind voor langdurig zieken met slepende ziektes zoals kanker, dat dit systeem van ziektedagen opsparen de regel zou moeten zijn voor iedereen. De mensen die langdurig thuiszitten met burnout, depressie, etc. hebben het in mijn aanvoelen weer verpest voor de anderen, want die maken een véél te groot deel van de diagnoses uit.

Gewoon verzekering gewaarborgd inkomen invoeren voor ambtenaren zoals privésector (Bank van Breda claimt dat 600.000 werknemers een verzekering gewaarborgd inkomen krijgen in België)

Het zou, denk ik, veel goedkoper zijn dan de "ziektedagen" systeem maar je smijt niet alles weg (verzekering gewaarborgd inkomen is 80% van je laatste loon voor 1 jaar maar enkel voor "fysieke" ziektes.).

Dit ook. De ironie is dat men nu nog aan het proberen was om bijvoorbeeld magistraten hun beroep aantrekkelijker te maken, door ze ook maaltijdcheques te geven, maar nu worden profielen die in de privé-sector doorgaans een hogere verzekering gewaarborgd inkomen krijgen, plots ook op slechts één maand 100% en vanaf dan 60% gezet.

Bij de KULeuven is men al aan het onderzoeken hoe men professoren om het verlies op hun statutair pensioen, alsnog een extra groepsverzekering te geven, ter compensatie van het verlies door de laatste hervorming van de federale overheid... De ironie is dat die premie natuurlijk uiteindelijk ook met belastinggeld betaald zal worden.

Omdat het HLN is die graag clickbait titels maakt? :P

VRT gebruikt duidelijk hetzelfde voorgekauwde bericht als basis; maar zonder sensatietitel:

Als we dan het persbericht bekijken:
Enkel voor federale ambternaren, dat noch bij VRT noch bij HLN vermeld wordt. Wat logisch is als je nadenkt en er iets van afweet maar ze hebben het gewoon over "statutaire ambtenaren"; dus mensen die geen kennis hebben gaan die conclusie niet trekken.
En als je dan verder leest, lijkt het mij zoals in de artikels beschreven en niet de titel van HLN.

Ik zou er ook op geklikt hebben indien het een andere titel had gehad ;). Dus dat zou mij niet hebben doen klikken.
Vind de vrt nws site niet echt gebruiksvriendelijk. Anders zou dat mijn go to nieuws site zijn. Wat het vroeger was :(.

Ah ja, gaat over federale ambtenaren. Aangezien het Minister Matz is van de federale regering leek mij dat logisch dat het over hen ging aangezien zij niets te zeggen heeft over de regionale ambtenaren. Statutair karakter is oa. in Vlaanderen ook afgeschaft uitzonderingen daargelaten. Dus daar zijn, voorlopig, toch geen mogelijkheid voor nieuwe statutairen. Al heb ik geen idee hoe het daar zit.

Even opgezocht (zonder mijn vriend):
voor 2024 -> krijgt men een teller van 666 stuks die men kan gebruiken (tot 63)
Vanaf 2024 voor gezagsfuncties (ergo degene waar je nog statutair kan voor aangeworven worden) : geen teller, maar geen idee hoe het dan wel werkt. Aangezien men doorverwijst naar Medex... Lijkt alsof het oneindig is zolang Medex dit goedkeurt. Maar zoals gezegd ik begrijp het systeem niet.

Ik vind en vond het federale systeem nog altijd beter dan het Vlaamse... Al is dat al een vorm van een besparing (666/21 -> +/- 31 jaren aan opsparen)

Ik had liever ons systeem voor de volledige maatschappij dan dit van bank van breda. Liefst met de aanpassing dat de werkgever opdraait voor de totale kost gedurende deze termijn. Voordat dit over gaat op de maatschappij. Wat het huidige principe van 30 dagen is. Je hebt dan ook een incentive als werkgever om ervoor te zorgen dat uw werknemers niet ziek worden. En is dat risico er toch bij hen, dan kunnen zij gerust een verzekering afsluiten om die kosten die zij zouden dragen dan te minimaliseren - in het geval het bij hen exorbitant voorkomt of zij gewoon liever werken met een vaste kost dan...

Daarnaast spreekt het voor zich dat dit goedkoper is of zal zijn. Aangezien uw versie nog een verdere beperking is. Uw versie heeft een maximale looptijd van 1 jaar.
Bij de federale overheid is er nog een uitzonderingsmodaliteit, die niet beschreven staat, waarbij je voor erge ziekten mits akkoord Medex 100% kan krijgen ook als uw termijn overschreden is. Maar dat noemt men dan niet ziekteverlof maar disponibiliteit. Maar is een commissie die moet oordelen over het dossier. Geen idee of men dit afschaft, ik acht dit niet het geval.

Naast het feit dat het principe van een overheid is dat ze geen verzekeringen afsluit. Omdat men er vanuit gaat dat tgv schaalvoordelen, beleid, het goedkoper gaat zijn om dit zelf te runnen dan geld te betalen voor een verzekering waaraan het nu potentieel goedkoper kan zijn maar waar in de toekomst verzekeringen de prijs perfect kunnen omhoog gooien. Ik ken namelijk geen enkele verzekering die zijn voorwaarden niet verandert doorheen de tijd of de prijzen niet aanpast tgv marktomstandigheden.

Dus neen ik ben 100% tegen het feit dat men zo'n verzekering zou afsluiten bij een verzekeringsinstantie. Niet omdat ik iets heb tegen verzekeringen. Maar ik zie geen reden om dit te privatiseren en voor een stuk als grabbelton gebruikt te kunnen laten worden om hun objectief van winstmaximalisatie te kunnen realiseren voor hun aandeelhouders.

Andere post want ander onderwerp:

Met een wetsvoorstel proberen Kamerlid Vincent Van Quickenborne en partijgenoot Steven Coenegrachts daarom vanuit de oppositie te bekomen dat fooien volledig van belastingen worden vrijgesteld. Niet alleen in de horeca trouwens, maar ook voor onder meer gidsen, taxichauffeurs en maaltijdbezorgers.

Neen... drinkgeld moet niet belastingvrij zijn. Dat is deel van uw inkomen. Daar moet je belastingen op betalen zoals ook andere mensen die een prestatiebonus krijgen voor hun werk daar een belasting op moeten betalen.
Heck voor mij hoort fooi zelfs niet onderdeel te zijn van ons systeem. Ik wil geen Amerikaanse toestanden, zoals die horecaeigenaar ook stelt. Voor MIJ moet het loon voldoende zijn om van te leven en om de job te doen. Dit moet niet gesubsidieerd worden.
Het Rekenhof schat dat dit de overheid minstens 21,55 miljoen euro aan gemiste fiscale ontvangsten zou kosten.

Daar is dan ook geen enkele reden om zwart geld te legaliseren...
Ik zie het al gebeuren dat ik mijn loon ga laten klasseren als zijnde een stuk Bruto en een stuk als fooien, ergo prestatiebonus. Want de fooien zitten in de prijs van het product ingewerkt. Ergo je zet de deur wagenwijd open voor fraude.
Naast het feit dat ik persoonlijk voorstander ben van minder uitzonderingen en achterpoortjes ipv meer. Dat er betaald wordt in brutoloon ipv allerhande cheques, extralegale zaken, wagens, flexijobs, etc...

Ik vind niet dat een werkgever dan maanden aan loon zou moeten doorbetalen voor iemand die er niet is en waar hij mogelijks al een tijdelijke vervanger voor moet inhuren en betalen. Voor een KMO of een kleine zelfstandige met personeel is dit dramatisch.

Ik zou er ook op geklikt hebben indien het een andere titel had gehad ;). Dus dat zou mij niet hebben doen klikken.
Vind de vrt nws site niet echt gebruiksvriendelijk. Anders zou dat mijn go to nieuws site zijn. Wat het vroeger was :(.

Ah ja, gaat over federale ambtenaren. Aangezien het Minister Matz is van de federale regering leek mij dat logisch dat het over hen ging aangezien zij niets te zeggen heeft over de regionale ambtenaren. Statutair karakter is oa. in Vlaanderen ook afgeschaft uitzonderingen daargelaten. Dus daar zijn, voorlopig, toch geen mogelijkheid voor nieuwe statutairen. Al heb ik geen idee hoe het daar zit.

Even opgezocht (zonder mijn vriend):
voor 2024 -> krijgt men een teller van 666 stuks die men kan gebruiken (tot 63)
Vanaf 2024 voor gezagsfuncties (ergo degene waar je nog statutair kan voor aangeworven worden) : geen teller, maar geen idee hoe het dan wel werkt. Aangezien men doorverwijst naar Medex... Lijkt alsof het oneindig is zolang Medex dit goedkeurt. Maar zoals gezegd ik begrijp het systeem niet.

Ik vind en vond het federale systeem nog altijd beter dan het Vlaamse... Al is dat al een vorm van een besparing (666/21 -> +/- 31 jaren aan opsparen)

Ik had liever ons systeem voor de volledige maatschappij dan dit van bank van breda. Liefst met de aanpassing dat de werkgever opdraait voor de totale kost gedurende deze termijn. Voordat dit over gaat op de maatschappij. Wat het huidige principe van 30 dagen is. Je hebt dan ook een incentive als werkgever om ervoor te zorgen dat uw werknemers niet ziek worden. En is dat risico er toch bij hen, dan kunnen zij gerust een verzekering afsluiten om die kosten die zij zouden dragen dan te minimaliseren - in het geval het bij hen exorbitant voorkomt of zij gewoon liever werken met een vaste kost dan...

Daarnaast spreekt het voor zich dat dit goedkoper is of zal zijn. Aangezien uw versie nog een verdere beperking is. Uw versie heeft een maximale looptijd van 1 jaar.
Bij de federale overheid is er nog een uitzonderingsmodaliteit, die niet beschreven staat, waarbij je voor erge ziekten mits akkoord Medex 100% kan krijgen ook als uw termijn overschreden is. Maar dat noemt men dan niet ziekteverlof maar disponibiliteit. Maar is een commissie die moet oordelen over het dossier. Geen idee of men dit afschaft, ik acht dit niet het geval.

Naast het feit dat het principe van een overheid is dat ze geen verzekeringen afsluit. Omdat men er vanuit gaat dat tgv schaalvoordelen, beleid, het goedkoper gaat zijn om dit zelf te runnen dan geld te betalen voor een verzekering waaraan het nu potentieel goedkoper kan zijn maar waar in de toekomst verzekeringen de prijs perfect kunnen omhoog gooien. Ik ken namelijk geen enkele verzekering die zijn voorwaarden niet verandert doorheen de tijd of de prijzen niet aanpast tgv marktomstandigheden.

Dus neen ik ben 100% tegen het feit dat men zo'n verzekering zou afsluiten bij een verzekeringsinstantie. Niet omdat ik iets heb tegen verzekeringen. Maar ik zie geen reden om dit te privatiseren en voor een stuk als grabbelton gebruikt te kunnen laten worden om hun objectief van winstmaximalisatie te kunnen realiseren voor hun aandeelhouders.

Het is niet omdat je met een verzekering werkt, dat de overheid niet zijn eigen verzekeringsfonds kan oprichten. Beetje bizarre dat je direct daar "aandeelhouders" aanplakt.

En daarnaast wil je werkgevers doen opdraaien voor lange ziekteafwezigheden waar ze zelf niet de oorzaak van zijn. Waarom betaalt een werkgever dan patronale bijdragen aan de overheid? Om niks meer te dekken :p?

Ik zou dat ergens wel nog inkomen voor psychosociale afwezigheden. (Werkgever draait op als die massa's burnout veroorzaakt.) Maar wat kan de werkgever doen aan een random kanker? Waarvoor dienen de patronale bijdragen dan nog voor :p?

Andere post want ander onderwerp:

Neen... drinkgeld moet niet belastingvrij zijn. Dat is deel van uw inkomen. Daar moet je belastingen op betalen zoals ook andere mensen die een prestatiebonus krijgen voor hun werk daar een belasting op moeten betalen.
Heck voor mij hoort fooi zelfs niet onderdeel te zijn van ons systeem. Ik wil geen Amerikaanse toestanden, zoals die horecaeigenaar ook stelt. Voor MIJ moet het loon voldoende zijn om van te leven en om de job te doen. Dit moet niet gesubsidieerd worden.

Daar is dan ook geen enkele reden om zwart geld te legaliseren...
Ik zie het al gebeuren dat ik mijn loon ga laten klasseren als zijnde een stuk Bruto en een stuk als fooien, ergo prestatiebonus. Want de fooien zitten in de prijs van het product ingewerkt. Ergo je zet de deur wagenwijd open voor fraude.
Naast het feit dat ik persoonlijk voorstander ben van minder uitzonderingen en achterpoortjes ipv meer. Dat er betaald wordt in brutoloon ipv allerhande cheques, extralegale zaken, wagens, flexijobs, etc...

Je geeft de horeca een btw-verlaging, covidsteun, flexijobs,...

"Mogen we nog extra zwart geld legaliseren?"
Om dan waarschijnlijk een veramerikanisering van de Belgische horeca te krijgen... waar ze iedere keer bedelen voor 20% extra...

Enfin, ik hoop dat "Anders" of "oud-VLD" die laatste percentjes ook kwijt geraakt zodat heel die partij van de aardbol is verdwenen.

Zou deze cafébaas weten dat in België, mede omdat gewone werknemers die niet de helft in 't zwart doen, voor zowat iedereen boven een modaal loon van elke extra euro er minder dan de helft overblijft?

Fijn toch zo schaamteloos toegeven hoe leuk het frauderen vroeger wel niet was, maar nu kunnen ze ocharme niet meer op reis, maar moeten ze een barbecue doen...

Flexijobs zijn een gedrocht dat er nooit, toch niet in die mate, hadden mogen komen, het enige dat het zwartwerk in de horeca efficiënt bestreden heeft, is een witte kassa, en zelfs daar waren erbij die (o.a. in Genk ook als ik me niet vergis) daarmee zaten te sjoemelen.

Ik vind niet dat een werkgever dan maanden aan loon zou moeten doorbetalen voor iemand die er niet is en waar hij mogelijks al een tijdelijke vervanger voor moet inhuren en betalen. Voor een KMO of een kleine zelfstandige met personeel is dit dramatisch.

Ik had verstaan dat het principe zoals ik vermeld van toepassing is in Nederland. Al was het daar nog extremer. https://www.uwv.nl/nl/ziek/ziek-wat-nu (tot 2 jaar, al is het in het 2de jaar 70% en niet de volle pot - al zit je als zieke dan wel met verplichtingen (zoals integratietraject, etc))
Op die manier is er ook incentive aan de bedrijven om initiatieven te nemen om deze eventualiteiten te beperken. Wat ten goede komt aan de maatschappij, en belangrijker de financiën van de maatschappij. En we zoeken toch altijd naar besparingen en hoe men het in het buitenland aanpakt...

Daarnaast lijkt het mij iets waar je als KMO of kleine zelfstandige u tegen kan verzekeren. Net zoals je dit nu al moet doen als je met personeel zit als die 30/31 dagen uitvalt. Ik begrijp dat dit niet evident is. Maar we spraken niet over het forfaitaire principe. Maar over iets dat je langzaamaan opbouwt. Voordat het probleem slechter gaat zijn als het huidige systeem ben je al 1.5 jaar verder. (+/- 21 dagen opspaarbaar per jaar, 30/31 dagen dan pas bereikt). Ben je een dag ziek -> uw aantal vermindert. Heb je meerdere ongerelateerde ziekte of incidenten -> besparing want anders kan je er meerdere keren voor opdraaien. Nu is het gewoon 21 dagen doorheen het jaar. Voldoende om de meeste ziektes op te vangen. Zonder dat er een incentive is om voldoende thuis geschreven te worden.

En als er die persoonlijke incentive er toch nog zou zijn, dan is er een maatschappelijk belang om dit schrijfgedrag te beperken tot hetgeen wat exact nodig is. Aangezien voor alles boven die dagen, de maatschappij opdraait. Daarom dat ik het systeem van de federale overheid ook zo'n ingenieur systeem vind en vond.
Het beloont en straft tegelijkertijd. Al kan je de vraag stellen of je iemand die ziek is moet bestraffen. Maar als iemand echt echt echt ziek is er nog altijd een vangnet waardoor het voor mij ok is.

Het is niet omdat je met een verzekering werkt, dat de overheid niet zijn eigen verzekeringsfonds kan oprichten. Beetje bizarre dat je direct daar "aandeelhouders" aanplakt.

En daarnaast wil je werkgevers doen opdraaien voor lange ziekteafwezigheden waar ze zelf niet de oorzaak van zijn. Waarom betaalt een werkgever dan patronale bijdragen aan de overheid? Om niks meer te dekken :p?

Ik zou dat ergens wel nog inkomen voor psychosociale afwezigheden. (Werkgever draait op als die massa's burnout veroorzaakt.) Maar wat kan de werkgever doen aan een random kanker? Waarvoor dienen de patronale bijdragen dan nog voor :p?

Een overheid die een verzekeringsfonds opricht dat zie ik nu eens goed verlopen... ik herinner mij nog iets zoals het zilverfonds...

Om andere omstandigheden te dekken. Om een bijdrage te leveren aan de kosten van de maatschappij. Het is nu niet alsof dat de overheid geen kosten meer zal hebben in dit geval. Zie ook hoger.

Je moet niet alles bekijken vanuit het principe van een die draait ervoor op. Maar eerder vanuit het principe die persoon daar gebeurt iets enorms mee. Gerechtvaardigd... niet een karottetrekker. Iets enorms waardoor die persoon al zolang een goede werknemer was, want anders had je die ontslagen. Je bekijkt dit vanuit een ander standpunt dan zijnde een kostenpost die je zo snel mogelijk moet dumpen. Maar waar dit een belangrijke steunpilaar is en was in uw bedrijf. Die geholpen heeft bij de opbouw en het constante succes over die jaren heen.

Lijkt mij zeker het geval bij KMO's en kleine zelfstandigen. Waarbij er iets meer een zorgend karakter in de relatie achter blijft. Waar je in veel gevallen die persoon ook graag terug wenst. En het dus iets minder een nummertje is dan bij de grote bedrijven. En waar het mijn inziens ook meer gewaardeerd is en gaat zijn dat bij zo'n erge ziekte uw werkgever zo'n bijdrage doet.
En als je weet dat je ervoor moet opdraaien dan kan je ervoor kiezen om dit in de kosten te steken via een verzekering. Net zoals je nu al dergelijke zaken zult afdekken indien je van bij het eerste jaar al direct mag opdraaien voor iemand die 31 dagen uit valt. En dit zonder ook maar de lange termijn relatie die je hebt opgebouwd over de jaren heen.

Maar het gaat uit van een ander principe ja. Eentje waar de werkgever ook bijdraagt aan het zorgen dat de ziektes waar die wel iets aan kan doen of voor kan zorgen dat het niet het geval is. Dat die daar de nodige maatregelen voor neemt om de kans te verkleinen dat het voorvalt.
Met hopelijk een verlaagde kost naar ziektes die door de werkgever afgeschoven wordt op de maatschappij. Onder de noemer ik betaal patronale bijdragen, dus dat is mijn recht. Ik betaal namelijk al meer dan genoeg...

Alle witte mannen naar achter

Snapt dit wicht niet dat haar eigen uitspraak seksistisch en racistisch is? En dat je dan uiteraard seksistische en racistische reacties kan krijgen van mensen die niet veel slimmer zijn?
Maar “Alleen maar liefde” zegt ze dan :laugh: De botinnekes zitten wat te strak rond haar verstand blijkbaar…
Of is haar muziek net als bvb Joost Klein zo zum kotzen dat controverse uitlokken de enige weg naar bekendheid is? In dat geval nog meer afkeer van dit wicht!

Laatst bewerkt:
Alle witte mannen naar achter

Snapt dit wicht niet dat haar eigen uitspraak seksistisch en racistisch is? En dat je dan uiteraard seksistische en racistische reacties kan krijgen van mensen die niet veel slimmer zijn?
Maar “Alleen maar liefde” zegt ze dan :laugh: De botinnekes zitten wat te strak rond haar verstand blijkbaar…
Of is haar muziek net als bvb Joost Klein zo zum kotzen dat controverse uitlokken de enige weg naar bekendheid is? In dat geval nog meer afkeer van dit wicht!
Dat is toch gewoon zorgen voor nog meer polarisatie in de maatschappij in plaats van inclusie en verdraagzaamheid. Ze moeten stoppen met zo iemand een podium te geven.

Voor mij totaal onbekend individu doet edgy uitspraak om meer in de kijker te lopen. Blijkbaar werkt het want ik moet dat nu op beyondgaming lezen...
Negeer die toch gewoon?

Mja, dat eerste (het uitwijken) vind ik geen argument eigenlijk, dan kan je over bomen of eender wel obstakel hetzelfde zeggen. Ze staan niet op de rijbaan en als je moet uitwijken voor iemand die je inhaalt, dan is het niet de schuld van die geparkeerde opleggers dat je moest uitwijken.

Met het tweede ben ik dan wel grotendeels akkoord. Dat is een firma die gegroeid is, maar hun eigen infrastructuur niet voldoende aanpast daarvoor, daar mag van mij ook iets aan gedaan worden. Anderszijds zijn ze niet in overtreding, wat diegene met het terras wel was.
Het zijn nochtans wel vaak vrachtwagens die langer dan 24u geparkeerd worden, wat niet mag volgens de wegcode.

Ze staan er bvb. vaak het hele weekend, en dat geven ze ook toe: https://www.leuvenactueel.be/politi...zinetank-van-vrachtwagen-leeg-aan-koning-boud

Terug
Bovenaan