Kleine nieuwtjes

“Ik sprak met Lukaku, mijn oude ploegmakker bij Anderlecht. Twee weken geleden werd hij nog racistisch bejegend door een aantal Juventus-fans. Momenteel is hij diep teleurgesteld in Dante Vanzeir. Hij verzekerde mij dat hij dit voorval tijdens de volgende bijeenkomst van de Rode Duivels zal bespreken. Zo’n ploegmaat zou hij eerlijk gezegd niet in de kleedkamer willen hebben. Hij is een leider bij Inter en bij de Belgische nationale ploeg”, aldus Kljestan, die het eveneens gehad heeft met racisme-voorvallen.

Dat Vanzeir wat heetgebakerd kan zijn weten we ondertussen al. Maar is de klepel nu niet iets te ver aan het doorslaan?

Dat Vanzeir wat heetgebakerd kan zijn weten we ondertussen al. Maar is de klepel nu niet iets te ver aan het doorslaan?

Een zwarte man wil geen ploegmaat die (allegedly!) racistische uitspraken heeft gedaan, oh nee, de klepel is nu toch wel te ver aan het doorslaan hoor! Je beseft toch wel wat je zegt?

Een zwarte man wil geen ploegmaat die (allegedly!) racistische uitspraken heeft gedaan, oh nee, de klepel is nu toch wel te ver aan het doorslaan hoor! Je beseft toch wel wat je zegt?
Dit. OK, we weten niet wat er precies is gebeurd, maar het is toch de normaalste zaak van de wereld dat je als speler die zowat wekelijks racistisch bejegend wordt het niet ziet zitten om een kleedkamer te delen met een speler die in het verleden zich ook schuldig heeft gemaakt aan racistische uitspraken?

Zonder ermee in gesprek te gaan direct zeggen dat hij die niet in zijn kleedkamer wil?

Ik weet het, het is gemakkelijk om zoiets te zeggen voor een blanke man die niet dagelijks/wekelijks racistisch bejegend wordt door duizenden mensen online en in het stadion.

Wat verwacht je dat zo'n gesprek opleverd? Hoe verwacht je dat zo'n gesprek zal gaan? Waarom zou Lukaku uberhaupt moeite moeten doen om met Vanzeir in gesprek te gaan? Vanzeir is de dader, als hij bij de Duivels wil spelen (los van het feit of hij daar goed genoeg voor is, wat hij momenteel niet is), gaat hij toch naar Lukaku, Onana, Mangala, etc moeten uitreiken. Dat is zijn verantwoordelijkheid. Tot dat moment, is het compleet normaal dat de gekleurde jongens bij de Rode Duivels niets met hem te maken willen hebben en zeer teleurgesteld zijn.

Mag ik dit een grap vinden?

Alle respect voor een carrière van 41 jaar. Maar als ik tegen 109 (!) door de bebouwde kom rij dan krijg ik toch gewoon de gepaste boete en eventuele straf en klaar? Ik snap niet wat carrière hiermee te maken heeft.

Alle respect voor een carrière van 41 jaar. Maar als ik tegen 109 (!) door de bebouwde kom rij dan krijg ik toch gewoon de gepaste boete en eventuele straf en klaar? Ik snap niet wat carrière hiermee te maken heeft.
Als je bezorgd bent om je carrière is het ook wat bizar dat je blij bent met een opgeschorte straf, want je bent net zo schuldig als iemand die wel een straf krijgt, de blaam is dezelfde, alleen zijn er geen financiële gevolgen en ben je je rijbewijs niet kwijt.

Als je bezorgd bent om je carrière is het ook wat bizar dat je blij bent met een opgeschorte straf, want je bent net zo schuldig als iemand die wel een straf krijg, de blaam is dezelfde, alleen zijn er geen financiële gevolgen en of ben je je rijbewijs niet kwijt.
Zijn carrière als gepensionneerde is nu wel fameus gehypothekeerd ja. :unsure:

Een grap? Beschamend is zoiets, dat daar dan zo ludiek wordt gedaan in dat artikel.
"Ik ben dan ook erg tevreden dat de rechter mij en mijn carrière respecteert en beslist heeft om me geen straf op te leggen." :puke:

Een grap? Beschamend is zoiets, dat daar dan zo ludiek wordt gedaan in dat artikel.
"Ik ben dan ook erg tevreden dat de rechter mij en mijn carrière respecteert en beslist heeft om me geen straf op te leggen." :puke:
Ik vind dat toch ook een aanfluiting van de voorbeeldfunctie van zijn ambt. Dat die man daar zo nonchalant mee omgaat vind ik ook wel stuitend.

Ik vind dat toch ook een aanfluiting van de voorbeeldfunctie van zijn ambt. Dat die man daar zo nonchalant mee omgaat vind ik ook wel stuitend.
Voor iemand die als job had om ervoor te zorgen dat iedereen de regels naleeft is dat inderdaad wel raar te noemen ja.

En je kan er ook al donder op zeggen dat die rechter binnenkort iemand in zijn rechtbank krijgt met een blanco strafblad en een onberispelijke carrière die daar moet zijn voor een snelheidsovertreding. Ik hoop eigenlijk dat er iemand dat argument op tafel gaat smijten dan, en dat die rechter dan tenminste beseft wat voor een voorbeeld hij hier gesteld heeft: als je heel je leven braaf bent mag je één keer serieus over de schreef gaan zonder grote gevolgen.

Voor iemand die als job had om ervoor te zorgen dat iedereen de regels naleeft is dat inderdaad wel raar te noemen ja.

En je kan er ook al donder op zeggen dat die rechter binnenkort iemand in zijn rechtbank krijgt met een blanco strafblad en een onberispelijke carrière die daar moet zijn voor een snelheidsovertreding. Ik hoop eigenlijk dat er iemand dat argument op tafel gaat smijten dan, en dat die rechter dan tenminste beseft wat voor een voorbeeld hij hier gesteld heeft: als je heel je leven braaf bent mag je één keer serieus over de schreef gaan zonder grote gevolgen.
Dat de strafmaat voor een recidivist hoger ligt dan voor iemand die voor een eerste keer een overtreding begaat vind ik verdedigbaar, maar dat 109 km/u rijden in bebouwde kom straffeloos wordt geseponeerd vind ik wel zeer ... ehm ... straf.

Enfin, "geseponeerd": hij wordt wel schuldig bevonden, maar er hangt geen straf aan. Dat is ook straf.

Hoe kan dit soort "recht"nog? Ik pleit al jaren voor heel ons rechtsysteem door AI te laten overnemen. AI zou daar allemaal niet teveel kak rond hangen en die man betaalde gewoon netjes zijn boete zoals u en ik.

Hoe kan dit soort "recht"nog? Ik pleit al jaren voor heel ons rechtsysteem door AI te laten overnemen. AI zou daar allemaal niet teveel kak rond hangen en die man betaalde gewoon netjes zijn boete zoals u en ik.
AI inzetten om straffen uit te delen vind ik niet correct, mensen moeten door mensen beoordeeld worden. AI kan ongetwijfeld nuttig bijdragen om bepaalde processen te versnellen, maar het volledig uit handen geven lijkt me geen goede zet.

Dat is voer voor een discussie in de juiste thread, uiteraard.

AI inzetten om straffen uit te delen vind ik niet correct, mensen moeten door mensen beoordeeld worden. AI kan ongetwijfeld nuttig bijdragen om bepaalde processen te versnellen, maar het volledig uit handen geven lijkt me geen goede zet.

Dat is voer voor een discussie in de juiste thread, uiteraard.
Volledig akkoord hoor. Je hebt sowieso nog een menselijke touch nodig, maar 90% van de gevallen zijn redelijk zwart wit. Als uw enige excuus uw carriere is voor 109km/u te rijden dan zijn we ver van huis. En de rechter die deze strafloosheid heeft uitgesproken zou voor mij ook wel eens op de strafbank mogen komen te zitten. Ik blijf mij gewoon dood en door ergeren aan ons systeem en het feit dat dit gewoon meer de regel lijkt de worden dan de uitzondering. En er zijn toch geen consequenties dus waarom zouden ze uberhaut iets aanpassen.

HLN zei:
Die twijfelde niet en verleende Naudts, zelfs zonder de procureur te consulteren, de gunst van de opschorting.
[...]
“Ik was van plan om verzachtende omstandigheden te vragen, maar de rechter was mij voor. Zonder het zelf te moeten voorstellen, verleende hij mij de gunst van de opschorting. "
Zeer speciaal. Hopelijk gaat de procureur in beroep.

Sommige politiekers zijn dramaqueens... al is dit een belediging voor dramaqueens...

Om nu te gaan zeggen dat vakbonden een bedreiging zijn voor de democratie is er toch serieus over... als er mensen zijn die dat doen, geef ze een GAS boete... ongeoorloofd vuurwerk...

Terug
Bovenaan