Knockouts: Halve Finales

Wie gaat naar de finale?

• Totaal aantal stemmers
    89
  • Opiniepeiling gesloten .
0-2 ... 60e minuut... mensen die gaan slapen... deja-vu?

Precies niks gemist!

Overigens geen idee waarom mensen dingen zeggen als "zo goed Oliseh was in de vorige ronde, zo slecht is hij vandaag". Oliseh heeft geen bal meer goed geraakt na de groepsronde. Was zwak tegen Paraguay, Marokko, en nu ook Spanje. Ook Dembele en Barcola in hetzelfde bedje ziek, Doue heeft nog een penalty kunnen uitlokken tegen Paraguay, maar dat is het dan ook.

Zo goed Frankrijk was in de groepsronde, zo matig was het in de playoffs. Offensief compleet onmondig.

Precies niks gemist!

Overigens geen idee waarom mensen dingen zeggen als "zo goed Oliseh was in de vorige ronde, zo slecht is hij vandaag". Oliseh heeft geen bal meer goed geraakt na de groepsronde. Was zwak tegen Paraguay, Marokko, en nu ook Spanje. Ook Dembele en Barcola in hetzelfde bedje ziek, Doue heeft nog een penalty kunnen uitlokken tegen Paraguay, maar dat is het dan ook.

Zo goed Frankrijk was in de groepsronde, zo matig was het in de playoffs. Offensief compleet onmondig.
Deschamps heeft een indrukwekkende palmares als speler trainer op het WK,EK etc...maar het werd toch tijd dat die afzwaaide me dunkt.

Frankrijk moest het hebben van hun aanvallers, die in elke wedstrijd de competitie kapot speelden, tot Spanje hen dat belette. Het weinig aantal kansen werd dan ook nog eens erg slecht benut.
Belgie had een beter plan, wat uiteindelijk ook niet gelukt is. Ik zie Engeland of Argentinië niet van dit Spanje winnen.

Deschamps heeft een indrukwekkende palmares als speler trainer op het WK,EK etc...maar het werd toch tijd dat die afzwaaide me dunkt.

Gezien het hele tornooi zou objectief gezien Frankrijk de enige verdiende WK zijn geweest, maar als Belg kan ik hier wel van genieten. Voor mij is Spanje ook de ploeg die ik het het meeste gun van de 4 halve finalisten

Zou toch cool zijn mocht Spanje winnen en ook een clean sheet kunnen houden in de finale.

Dan is België het enige land dat heeft kunnen scoren dit WK tegen Spanje.

Kaapverdië zal dan ook nog iets trotser zijn op hun 0-0.

Mja was overduidelijk penalty, hoe je dit meeval durft te noemen, snap ik niet.

Tegen Kaapverdië speelde Spanje wel met een b elftal hé.

Frankrijk heeft de match gewoon verloren op het middenveld. Wat ben je met die aanvallers als je de bal er niet krijgt. Het is niet mooi, maar als je am 60min lang geen poot aan de grond krijgt probeer eens iets anders Didier? Verticaler?

Spanje speelt saaier, zonder uitblinkers maar zo comfortabel aan de bal. Zeer moeilijk om daar tegen te winnen. Ik zie ze als favoriet nu
Marcos Llorente, Pedri, Gavi en Ferran Torres ipv Pedro Porro, Olmo, Baena en Lamine Yamal (toen nog geblesseerd).

Geen idee hoe je kan zeggen dat dat een B-elftal is.

Benieuwd hoe die Franse journalist die het een aantal toernooien geleden had over de 'kleine Meunier' van België, nu over zijn equipe schrijft...

Belgie met al zijn problemen was gewoon beter dan Frankrijk, nooit had je het gevoel dat Frankrijk dit kon rechtzetten, bij België was er zelfs nog hoop tot die blunder van onze reserve keeper.

Mensen, België ligt eruit, zo simpel als dat. België liep meer terwijl de Fransen aan het voortsleffen waren, daar zat een verschil. Maar het beste waar België op kon hopen was penalty's, nu ook niet dat België bijna kampioen was hé... Brugge heeft toen ook 3-3 gespeeld tegen Barça, wil niet zeggen dat Brugge elke keer van Real zal winnen want Barça heeft daar dit seizoen quasi elke keer van gewonnen. Beetje rare kronkel waar sommigen op blijven terugkomen.

Let it go...

Mensen, België ligt eruit, zo simpel als dat. België liep meer terwijl de Fransen aan het voortsleffen waren, daar zat een verschil. Maar het beste waar België op kon hopen was penalty's, nu ook niet dat België bijna kampioen was hé... Brugge heeft toen ook 3-3 gespeeld tegen Barça, wil niet zeggen dat Brugge elke keer van Real zal winnen want Barça heeft daar dit seizoen quasi elke keer van gewonnen. Beetje rare kronkel waar sommigen op blijven terugkomen.

Let it go...
1784094181370.png

Marcos Llorente, Pedri, Gavi en Ferran Torres ipv Pedro Porro, Olmo, Baena en Lamine Yamal (toen nog geblesseerd).

Geen idee hoe je kan zeggen dat dat een B-elftal is.
Goede, zalige spelers zelfs, maar geen enkele staat in de basiself. Dan is dat toch normaal dat ik b elftal schrijf? Ook mentaliteit waar ze mee aan de aftrap kwamen zat helemaal verkeerd.

Om tegen Spanje te winnen moet je een muur a la Mourinho / Simeone opstellen en hopen op een counter. Heel lelijk maar zie geen andere optie

Dat was toen gewoon hun A-ploeg hoor, dat De la Fuente daarna een paar vervangingen heeft doorgevoerd naarmate het toernooi vorderde verandert daar niets aan. Enige vreemde keuze toen vond ik Gavi (op die positie toch).

Goede, zalige spelers zelfs, maar geen enkele staat in de basiself. Dan is dat toch normaal dat ik b elftal schrijf? Ook mentaliteit waar ze mee aan de aftrap kwamen zat helemaal verkeerd.

Om tegen Spanje te winnen moet je een muur a la Mourinho / Simeone opstellen en hopen op een counter. Heel lelijk maar zie geen andere optie
Zoals gezegd, dat was op dat moment wat De La Fuente als sterkste ploeg zag. Llorente moet zeker niet onderdoen voor Porro, Pedri is niet in vorm maar doet dan zeker niet onder voor Fabian, etc... Het is dat Ferran Torres liever centraal of op rechts speelt, anders had Baena ook geen schijn van kans, die laatste is in mijn ogen ook de zwakste schakel van dit Spanje.

De basis is gewoon enorm breed, gisteren worden Baena, Oyarzabal, Olmo en Fabian gewisseld voor Nico Williams, Ferran Torres, Mikel Merino en Pedri... Welke selectie kan iets gelijkaardigs doen waar zeer sterke spelers worden gewisseld voor quasi exact hetzelfde straffe kaliber? Dus pak dat Spanje een stuk of 16 A-spelers heeft. (En dan laten we de keeper nog achterwege)

:puke:
FIFA verbreekt regels met halftimeshow van "20 tot 30 minuten" tijdens WK-finale

Zoals gezegd, dat was op dat moment wat De La Fuente als sterkste ploeg zag. Llorente moet zeker niet onderdoen voor Porro, Pedri is niet in vorm maar doet dan zeker niet onder voor Fabian, etc... Het is dat Ferran Torres liever centraal of op rechts speelt, anders had Baena ook geen schijn van kans, die laatste is in mijn ogen ook de zwakste schakel van dit Spanje.

De basis is gewoon enorm breed, gisteren worden Baena, Oyarzabal, Olmo en Fabian gewisseld voor Nico Williams, Ferran Torres, Mikel Merino en Pedri... Welke selectie kan iets gelijkaardigs doen waar zeer sterke spelers worden gewisseld voor quasi exact hetzelfde straffe kaliber? Dus pak dat Spanje een stuk of 16 A-spelers heeft. (En dan laten we de keeper nog achterwege)
Baena is offensief zeker de minste, maar speelde defensief toch een enorme goede wedstrijd gisteren

:puke:
FIFA verbreekt regels met halftimeshow van "20 tot 30 minuten" tijdens WK-finale
Gelukkig wel met Shakira, maar schandalig

Terug
Bovenaan