Knockouts: Zestiende Finales

Was Vanaken zo slecht? Beetje Witsel-gevoel met wél een paar dieptepassen? Vooral KDB leek me de blokkerende factor.

Spelen mét Tielemans, KDB én Vanaken was toch wat optimistisch, niet?

Vergeet ook niet dat Tielemans eigenlijk al vier matchen op rij niet goed is hé. Daar verandert de euforie van zijn goal en penalty eigenlijk niet veel aan.
Tis gewoon kut dat de invallers het bijna altijd beter doen dan de starters. Zo kan je blijven roteren.

Laatst bewerkt:
Als gelegenheidskijker is da voor mij gemakkelijk en ik lees die comments alleen tijdens de matchen maar ik herinner mij nog goed dat we na Doku zijn eerste invalbeurten ook allemaal toeteren dat die MOEST starten ipv den <insert kop van jut>. Lyrisch waren we!

Nu is't precies hetzelfde met Moreira. Begrijp me niet verkeerd: op basis van nu (en het gebrek aan een goede Doku) zou ik hem ook willen zien starten .... maar misschien moeten we ook ni na elke goeie invalbeurt ineens een nieuwe messias zoeken. Kben wat voorzichtiger geworden :D

1.80 - 3.54 in XG en dan hebben we nog een penalty gekregen ook.
xG zegt helemaal niks, er telt maar 1 ding en dat is er meer maken dan je tegenstander.

Mannekes lief, bij 0-2 dacht ik echt dat het helemaal over was, we zaten echt niet in de match. Na de wissels dacht ik dat de Rudi de handdoek smeet, maar het blijkt dat ik gewoon niks van voetbal ken en Garcia een tactisch meesterbrein is.
Joos zei het wel passend ergens rond minuut 70 denk ik: "voor Senegal is het goed zo, ze duwen niet meer door", laat dat net hun ondergang zijn.

En voor diegenen die die penalty licht vinden, hij raakt enkel de speler, geen bal én dat nog eens langs achter, wat daar licht aan is vraag ik mij af.

Nu op naar dinsdagochtend/nacht, ik kijk er echt naar uit, wat het ook wordt, deze match vergeet ik nóóit.

Was Vanaken zo slecht? Beetje Witsel-gevoel met wél een paar dieptepassen? Vooral KDB leek me de blokkerende factor.

Spelen mét Tielemans, KDB én Vanaken was toch wat optimistisch, niet?
4/6 duels gewonnen, 29/30 passes, 1/1 lange ballen.
Cijfers zijn niet zo dramatisch als sommigen er hier van willen maken.

Over een klein stukje van de wedstrijd trouwens, de eerste helft, na de goal van Senegal. Ik vond dat gedeelte zo dramatisch nog niet. Dat was een moment wanneer we ook duidelijk kansen aan het creëren waren, waarbij de bal een paar keren goed voorgezet is geweest, maar waarbij we gewoon een spits misten. Maar ook bv. de poging vanuit hoekschop met de mooie trap van de Cuyper. Ja, mooie poging toch.

Eerste deel van beide helften was inderdaad echt triestig om aan te zien, zeker qua druk zetten/verdediging als team in zijn totaliteit vond ik het enorm ondermaats. Senegal mocht veel te veel voetballen. Maar ik vind het jammer dat hier wordt gezegd dat het zo onverdiend zou zijn dat ze door zijn. Dan staar je je toch blind op bepaalde stukken van de match?

Op basis van de eerste twintig minuten van beide helften, akkoord. Maar er is gewoon veel meer in de match dan dat. Zo vond ik dat zeker in de verlengingen de rode duivels veel meer grinta toonden (om toch dat woordje maar eens te gebruiken) dan Senegal.
Inderdaad, ik heb hier deze morgen ook weerwerk geboden aan mijn collega's die vonden dat het "80 minuten op niks trok". Alleen al die Match Momentum chart die er op een bepaald moment in beeld kwam, zegt genoeg. Aan de rust kon het gerust 1-1 zijn op basis van het laatste kwart van de eerste helft.

En ik heb hier denk ik tweemaal gepost tijden de wedstrijd dat ik niet begreep waarom ze niet hoog gingen druk zetten. Je roept het over jezelf af gewoon op die manier.

Ik ben hier een paar pagina's aan het lezen en wat sommigen hier typen tijdens de match is ongelooflijk. Zijn dat dan de persoonlijke frustraties die onze Rode Duivels maar moeten incasseren? Soms denk ik aan de hooligans als ik dit allemaal lees, die ook wedstrijd na wedstrijd "kwaad" zijn op "hun" spelers. Met alle respect, maar als je niet supportert voor België ga dan slapen hé.

Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om naar een volleybal wedstrijd te gaan kijken en daar wat te liggen kakken op de spelers. Zoals @math hier zei : "Sommige comments hier lijken precies van hln te komen 🤣"

Laatst bewerkt:
De enige vraag die voor mij nog geen antwoord kreeg;

Was Lammens een Jonagold of Pink Lady aan het eten, en waar heeft hij het klokkenhuis gegooid?

Ik zie nu pas dat er een duwfout geclaimed werd bij de eerste goal van Tielemans en daar is wel iets van aan eigenlijk:)

Vergeet ook niet dat Tielemans eigenlijk al vier matchen op rij niet goed is hé. Daar verandert de euforie van zijn goal en penalty eigenlijk niet veel aan.
Tis gewoon kut dat de invallers het bijna altijd beter doen dan de starters. Zo kan je blijven roteren.
Gisteren moest Tielemans het werk doen van drie middenvelders. Waanzinnig wat voor ruimte die diende te belopen omdat die twee kloefklappers naast hem geen bal goed raakten. Toen Vanaken én De Bruyne éindelijk van hun lijden verlost werden begon hij ook gewoon beter te spelen.

Feit dat hij dan ook nog eens nà 120 minuten zo conditioneel ijzersterk en koelbloedig die penalty wist om te zetten toont aan dat hij terecht eerste naam op dat blad moet zijn.

Garcia mag je wel de kudos geven dat hij durft te wisselen en op tijd wisselen. Er zit een idee achter. Hij durft jongens te vervangen die erdoor zitten of niet in de match zitten, Tielemans op de 10 zetten met twee knokkers achter zich heeft Senegal in de toegevoegde tijd klem gezet.
Never forget dat Bobby Benteke in de 96e minuut wou inbrengen tegen Italië op het EK.

Garcia mag je wel de kudos geven dat hij durft te wisselen en op tijd wisselen. Er zit een idee achter. Hij durft jongens te vervangen die erdoor zitten of niet in de match zitten, Tielemans op de 10 zetten met twee knokkers achter zich heeft Senegal in de toegevoegde tijd klem gezet.
Never forget dat Bobby Benteke in de 96e minuut wou inbrengen tegen Italië op het EK.
Was het niet Trossard op de 10? Want Lukebakio en Moreira op de wings.

Terug
Bovenaan