Laatste dag van 2020

Heeft 2020 jou negatief of positief beïnvloed?

• Grotendeels positief.

Stemmen: 14 25,0%
  • Grotendeels negatief.

Stemmen: 18 32,1%
  • Neutraal.

Stemmen: 24 42,9%

• Totaal aantal stemmers
    56
Positief:

- beste loonfiches in de 14 jaar dat ik werk
- meer gerust gelaten
- altijd uitvlucht klaar om dingen niet te hoeven doen

Negatief:

- coronakapsel

Toch een dik klotejaar. Op nieuwjaarsdag keek ik nog enorm uit naar het nieuwe jaar. Ik was voor een huis aan het kijken met mijn toenmalige vriendin en ik ging dat jaar ook nog een nieuwe opleiding volgen. Ik had ook een weekendje cadeau gedaan aan mijn vriendin om op citytrip te gaan. Na enkele weken verbrak ze echter de relatie. Dat was een enorme opdoffer waar ik het nog maanden moeilijk mee heb gehad. Enkele weken daarna gingen we in lockdown en kon ik niet aan mijn opleiding beginnen waar ik zo naar had uitgekeken. We konden pas drie maanden later beginnen, maar dan van thuis uit met heel weinig begeleiding. Ik heb al verschillende keren goesting gehad om het op te geven, want makkelijk is het niet. We mogen trouwens nog altijd niet naar het gebouw voor die opleiding. Financiëel is zo een opleiding ook moeilijk. Er komt veel minder geld binnen. Daar had ik op gerekend, maar door corona duurt dit langer. Op het einde van het jaar kwam mijn oma ook in het ziekenhuis terecht en ze is daar nu nog altijd niet van hersteld. Tijdens de zomer ging het eigenlijk nog wel goed. Ik ging veel wandelen, fietsen en lopen tussendoor. Het zonnetje was heerlijk en die tijdelijke opening van de horeca was ook heel aangenaam. Nu is het echter heel vlug donker. Met de feestdagen zat ik zo goed als alleen. Ik mis het toch om met wat vrienden samen te zitten. Ik ben heel prikkelbaar en mijn gemoedstoestand is toch niet wat het is.

We gaan er het beste van maken. Er zijn mensen die het nog stukken erger hebben. Mensen die familie hebben verloren of die echt aan hun spaarcenten moeten komen om te overleven. Ik ga koste wat het kost die opleiding afmaken (mijn eerste twee examens was ik geslaagd). En ik ben opnieuw gezonder beginnen eten en terug hard aan het sporten. Ik hoop gewoon heel rap om met een paar vrienden rond een tafel te zitten met wat pinten.

Positief:
- In april vader geworden van ons eerste kindje, een dochter, schat van een kind en door Corona (thuiswerk en deel economisch werkloos) haar eerste maanden full time mogen meemaken. Niet veel vaders die dat kunnen zeggen, dus heel blij mee.
- Huis verkocht en nieuw huis gekocht, ook ingetrokken ondertussen

Negatief:
- Mis vrienden, familie, enz.
- Mis op restaurant gaan of in feite mis ik gewoon alle zaken die je vroeger zomaar kon gaan doen, maar nu niet meer door Corona.

Positief:
- nieuw huis gekocht
- veel qualitytime met de kindjes
- gezond gebleven
- mijn vrouw en ik zijn opnieuw naar elkaar toegegroeid (eind 2018 - begin 2019 zijn we 6 maand uit elkaar geweest, tot bijna gescheiden)
- mooie tijden gehad deze zomer én winter in de tuin en onder de carport met mijn schoonbroers, ook dichter naar elkaar toegegroeid
- we zijn nog net eind januari eens gaan skiën, dat hebben we tenminste nog gehad

Negatief
- de verbouwingen komen soms mijn strot uit
- mijn omzet is zowat gehalveerd (vorig jaar wel een serieus boerejaar gehad, de helft is dus best wel ok maar toch).
- de breuk met mijn ouders en zus lijkt definitief te zijn, begin van het jaar was er nog contact, nu is dat helemaal weg (lang verhaal)

Als ik het hier allemaal zo lees hakt 2020 bij iedereen er toch serieus in :(

Positief:
- 2e keer papa geworden van een fantastische zoon die gezond en wel is geboren
- nieuwbouw gezet op voor ons een gedroomde locatie, hier zitten we goed tot we naar iets kleiner moeten. We verhuizen hopelijk eind deze maand :) Een bureauruimte waar we met 2 kunnen thuiswerken is al een chance voorzien 😅
- iedereen in directe omgeving is nog gezond
- tot hiertoe geen gevolgen van de pandemie op onze werkgelegenheden
- door thuiswerken regelmatig op de werf kunnen zijn wanneer het toch even nodig was (onderaannemers aansturen)

Negatief:
- tijdens bouw van onze woning verblijven we in een klein appartementje, niks geisoleerd, alles met elektriciteit verwarmd en met enkel glas aan een drukke baan. Niet de ideale omgeving voor thuiswerk en lockdowns mee door te komen. Onze vorige recente nieuwbouw hadden we op voorhand al verkocht om zekerheid te hebben over ons bouwbudget
- stress van bouwen icm met een tweede kind erbij icm corona = geen uitlaatkleppen meer, sociale contacten weg, zijn allemaal stressfactoren en weegt op de directe omgeving. Dus het was niet altijd rozegeur en maneschijn

Maar al bij al hopen we net zoals de rest hier dat 2021 al iets beter wordt dan 2020, en hopelijk dat het in 2022 helemaal van de baan is :D

Positief 2020
-men geliefde ten huwelijk gevraagd, ze was blij 😁
-mogen blijven werken in Corona tijd (arbeider)

Negatief 2020
-geen amusement (uit eten/sauna's/binnenspeeltuin)
-ruzie met vader
-geen feesten met familie

Al bij al valt het dus nog mee.

Positief 2020
- Financieel: minder geld opgedaan, de basis voor de groei van m'n bijberoep gelegd waardoor men omzet hopelijk van 5 naar 15k gaat, schenking van een 35k gekregen out of the blue, wat beperkte beurswinsten (3k)
- carrière: meer verantwoordelijkheden toegewezen gekregen
- heel leuke vakanties gehad
- huis kunnen afwerken

Negatief 2020:
- geen nieuwe woning/bouwgrond gevonden, de huidige steekt me echt tegen
- weinig kunnen sporten terwijl ik net goed bezig was
- carrière: beseft dat ik in een gouden kooi zit en de drang heb naar een zelfstandig bestaan, maar twijfel tussen blijven bij combinatie ambtenaar + bijberoep of volledig voor zelfstandige te gaan. Hard werken als ambtenaar brengt gewoonweg niets op, wat frustrerend is. Héél druk jaar gehad.

Terug
Bovenaan